۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 12717
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 24 می 2021 - 10:13 |
دستفروشان از جمله گروه‌های آسیب پذیری هستند که در دوران شیوع کرونا بیش از پیش با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛ وقتی صورت دستفروشان را با سیلی سرخ می کنند/بی سامانی در پیاده رو های پایتخت!

دستفروشان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که به خاطر اوضاع اقتصادی ضعیف که قادر به اجاره مغازه نیستند، مجبور هستند تا برای فروش کالا‌های خود و کسب درآمد، کالا‌های خود را در خیابان و پیاده راه به فروش برسانند. درست است که شاید گاهی اوقات از حضور دستفروشان در پیاده راه‌ها و ازدحامی که […]

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛ وقتی صورت دستفروشان را با سیلی سرخ می کنند/بی سامانی در پیاده رو های پایتخت!

دستفروشان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که به خاطر اوضاع اقتصادی ضعیف که قادر به اجاره مغازه نیستند، مجبور هستند تا برای فروش کالا‌های خود و کسب درآمد، کالا‌های خود را در خیابان و پیاده راه به فروش برسانند. درست است که شاید گاهی اوقات از حضور دستفروشان در پیاده راه‌ها و ازدحامی که به وجود می‌آید کلافه می‌شویم، اما در این وضعیت اقتصادی و حالا روز‌های بیمارگون کرونایی، چیزی مهم‌تر از کلافگی ما وجود دارد و آن این است که پس این قشر آسیب پذیر چگونه در وضعیت فعلی جامعه امرار معاش کنند؟

خیابان انقلاب یکی از شلوغ‌ترین و پر تردد‌ترین خیابان‌های تهران است که وقتی به آنجا می‌رویم، در هرگوشه و کناری دستفروشانی را می‌بینیم که سالیان سال است که آنجا حضور دارند و وقتی نگاهشان می‌کنیم قیافه‌های آشنایی را می‌بینیم که سال‌ها است گوشه‌ای را به عنوان جایگاه استقرار و فروش اجناسشان انتخاب کرده اند و هر کدام از آن‌ها را می‌توان در گوشه‌ای مشخص پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان طی گزارشی با عنوان” دستفروشان تا پایان سال به سر و سامان می‌رسند” در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ به مسئله جایگاه اجتماعی دستفروشان پرداخت که تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در حال آماده‌سازی فضایی در خیابان برادران مظفر برای ساماندهی این عزیزان هستیم و قرار بر این است که یک راسته کتاب فروشی هم در کوچه نکویی که در منطقه ۶ و ۱۱ قرار دارد فراهم کنیم که برای این امر یک مجموعه ۱۵۰ نفری را فضاسازی کرده و در حال انجام امور اجرایی و سپس بهره‌برداری از آن هستیم.


وی افزود: ما در حال طی کردن مسیر‌هایی هستیم که هم به ایجاد فضا‌ها و قلمرو‌های شهری و هم به اشتغال و مسائل اقتصادی این عزیزان کمک کند و بتوانیم اقشار مختلف را ساماندهی کنیم. تا پایان سال این فضا‌ها به بهره برداری می‌رسند و فقط راسته کتاب یک مقدار زمان بر است که ادامه مراحل آن به سال ۱۴۰۰ محول خواهد شد.

این درحالی است که دو ماه از شروع سال جدید گذشته و خبری از جایگاه اشتغال دستفروشان و سرو سامان یافتنشان نیست و نتیجه سه هفته پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، قول‌های بی عمل و دست به سر شدن توسط مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ است و هیچ.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.