Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 11991
  پرینتخانه » تیتر یک, حقوقی و قضایی تاریخ انتشار : 05 فوریه 2021 - 14:52 |
در جلسه شورای قضایی گیلان مطرح شد

دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات زندان‌های گیلان

در جلسه شورای قضایی گیلان مطرح شد دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات زندان‌های گیلان رئیس قوه قضاییه گفت: زندانی فقط باید در زندان محکومیت خود را تحمل کند نه اینکه خدای نکرده به خاطر مناسب نبودن بعضی امکانات تنبیه مضاعف متحمل شود. به گزارش مشهدنیوز ، شورای قضایی استان گیلان با حضور آیت الله سیدابراهیم […]

دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات زندان‌های گیلان

در جلسه شورای قضایی گیلان مطرح شد

دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات زندان‌های گیلان

رئیس قوه قضاییه گفت: زندانی فقط باید در زندان محکومیت خود را تحمل کند نه اینکه خدای نکرده به خاطر مناسب نبودن بعضی امکانات تنبیه مضاعف متحمل شود.

به گزارش مشهدنیوز ، شورای قضایی استان گیلان با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، استاندار گیلان و نماینده ولی‌فقیه در این استان و جمعی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه و همچنین شورای قضایی گیلان برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در این نشست بر لزوم تأمین امکانات مورد نیاز شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: حیات شوراهای حل اختلاف باید با قدرت ادامه پیدا کند.

همچنین آیت الله رئیسی در واکنش به گزارش مدیرکل زندان های استان گیلان در خصوص برخی مشکلات زندانهای این استان، ضمن صدور دستور پیگیری برای حل و فصل هرچه سریعتر برخی مشکلات زندان‌های گیلان گفت: این عیب نیست که ادارات و واحدهای قضایی در ساختمان های استیجاری قرار داشته باشند و در این ساختمان ها به مراجعه کنندگان خدمات ارائه دهند بلکه عیب و نقص این است که در زندانها امکانات مناسب وجود نداشته باشد.

رئیس دستگاه قضا افزود: زندانی فقط باید در زندان محکومیت خود را تحمل کند نه اینکه خدای نکرده به خاطر مناسب نبودن بعضی امکانات تنبیه مضاعف متحمل شود.

آیت الله رئیسی همچنین بر کمک به خانواده‌های زندانیان تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید خانواده های زندانیانی که به لحاظ مالی در گرفتاری هستند را فراموش کرد و به هر بهانه ای باید به آنها کمک کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین ضمن تشکر از گزارش‌های کارشناسی هیئت ۳۰ نفره اعزامی به گیلان گفت: کار این هیئت باعث شد نیازهای واقعی قضایی و حقوقی استان گیلان برجسته شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مصوبه ها و پروژه های قضایی گیلان باید متناسب با اقلیم این استان اجرا شوند، بر جدی تر گرفته شدن موضوع کاداستر در استان های شمالی کشور تاکید کرد و گفت: موضوع کاداستر در استان گیلان از ضروریاتی است که بیشتر باید بر روی آن دقت کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین ضمن تاکید بر لزوم تکریم مراجعه کنندگان به واحدهای قضایی گفت: هیچ فردی نباید پس از مراجعه به واحدهای قضایی خاطره برخورد نامناسبی در ذهنش بماند.

آیت الله رئیسی با اشاره به ضرورت به سرانجام رساندن همه پرونده های معوقه در کشور گفت: برای هیچ پرونده ای بن بست وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه همچنین بر رسیدگی و پیگیری تک تک نامه‌های مردمی که در سفر به گیلان واصل شده تاکید کرد و گفت: داد مردم نباید برای یک قاضی یا کارمند واحد قضایی عادی شود بلکه این داد باید برای قاضی و کارمند امری غیرعادی به حساب بیاید و او در صدد ستاندن داد مردم برآید.

آیت الله رئیسی سازمان بازرسی کل کشور را مامور نظارت بر اجرای مصوبات سفر به استان گیلان به خصوص در زمینه احیای کارخانجات این استان کرد و خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در جلسه حاضر بود گفت که در انجام نظارت‌های سفر به گیلان یک روز هم تاخیر ایجاد نشود.

رئیس قوه قضاییه همچنین از استاندار گیلان خواست که در یک ماه و نیم باقی مانده از سال هر اندازه که می تواند برای اجرای پروژه‌های مصوب این سفر به خصوص در حوزه های پزشکی قانونی و زندان ها که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند، تامین اعتبار کند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.