۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 June , 2026
شناسه خبر : 37008
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 27 فوریه 2026 - 12:11 |

دلیل تغییر کیفیت آب مشهد مشخص شد

دلیل تغییر کیفیت آب مشهد مشخص شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در جلسه ای با حضور جمعی از معتمدین محلات حاشیه شهر مشهد و با موضوع بررسی چالش ها و مشکلات این مناطق در حوزه آب و فاضلاب اظهار داشت: وضعیت تامین آب مشهد بیش از هر زمان دیگری نگران کننده و بحرانی […]

دلیل تغییر کیفیت آب مشهد مشخص شد

دلیل تغییر کیفیت آب مشهد مشخص شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در جلسه ای با حضور جمعی از معتمدین محلات حاشیه شهر مشهد و با موضوع بررسی چالش ها و مشکلات این مناطق در حوزه آب و فاضلاب اظهار داشت: وضعیت تامین آب مشهد بیش از هر زمان دیگری نگران کننده و بحرانی بوده چراکه منابع سطحی و سدها به پایین ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش مشهدنیوز، حسین اسماعیلیان با اشاره به اینکه مشهد با ششمین سال پیاپی تنش آبی مواجه است و هر سال نسبت به سال قبل وضعیت بحرانی‌تر می‌شود تصریح کرد: یکی از اثرات مهم کاهش حجم ذخایر سد‌ها بویژه سد دوستی، علاوه بر کاهش مقدار آب، تغییر در کیفیت و مطلوبیت آب است.

او افزود: به همین دلیل مدتی است در برخی مناطق شهر مشهد همچون منطقه سیدی که از طریق سد دوستی آبرسانی می‌شود، مطلوبیت آب نسبت به گذشته بتدریج تغییر کرده است که تلاش می‌کنیم با راهکار‌های مختلف اثرات این موضوع را کاهش دهیم.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار مهمی همچون اجرای ابرپروژه نبی اکرم و اتصال چاه‌های داخل شهر مشهد و نیز پهنه بندی و تشکیل زیر پهنه‌ها  در سطح شهر انجام شده که نقش مهمی در مانور‌های مدیریت فشار، توزیع کیفیت و کاهش هدررفت آب و حتی کاهش اتفاقات آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به وضعیت فشار شبکه توزیع نیز گفت: با توجه به وضعیت بحرانی در تامین آب مشهد مدیریت فشار در شبکه توزیع در حال انجام است و سیاست آبفای مشهد تامین فشار تا سقف سوم منازل است که حدود ۷۰ درصد مشترکین را شامل می‌شود.

او اضافه کرد: بر این اساس ساکنین طبقات بالا، که حدود ۳۰ درصد مشترکین را شامل می‌شود منطبق بر ضوابط لازم است از تجهیزات تامین فشار (پمپ آب) استفاده کنند.

800 کیلو گوشت تاریخ گذشته در مشهد کشف شد

800 کیلو گوشت تاریخ گذشته در مشهد کشف شد

800 کیلو گوشت تاریخ گذشته در مشهد کشف شد یک واحد بسته‌بندی گوشت در منطقه سپاد مشهد به دلیل استفاده از گوشت‌های تاریخ‌گذشته، شناسایی و با دستور تعزیرات حکومتی پلمب شد. به گزارش مشهدنیوز، مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز از پلمب یک واحد بسته‌بندی گوشت متخلف در منطقه سپاد مشهد خبر داد. […]

| منبع خبر : شهرآرانیوز
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.