۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 26631
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 16 آوریل 2024 - 2:48 |
مخروبه فاضلی ؛ خودشان در رفاه مردم یک روستا در عذاب

دوران ارباب رعیتی بسر آمده آقایان !

مخروبه فاضلی ؛ خودشان در رفاه مردم یک روستا در عذاب دوران ارباب رعیتی بسر آمده آقایان ! حدود ۸۰ سال قبل یک فرد فرصت طلب آشنا به امور اداری با نفوذ به دشت وسیع و حاصلخیز بفره ی فیض آباد بخش زیادی از زمین های مرغوب متعلق به فیض آباد را تصاحب می کند […]

دوران ارباب رعیتی بسر آمده آقایان !

مخروبه فاضلی ؛ خودشان در رفاه مردم یک روستا در عذاب

دوران ارباب رعیتی بسر آمده آقایان !

حدود ۸۰ سال قبل یک فرد فرصت طلب آشنا به امور اداری با نفوذ به دشت وسیع و حاصلخیز بفره ی فیض آباد بخش زیادی از زمین های مرغوب متعلق به فیض آباد را تصاحب می کند و سپس مجوز حفر چاه عمیق می گیرد تا هم از زمین بفره فیض آباد بهره برداری کند هم از زیر زمین که با حفر چاه عمیق عملا آب قنات روستا را به سمت خشکیدن برد و برای خود در دشت بفره با استفاده از سادگی مردم روستایی حکومتی درست کرد .
به گزارش مشهدنیوز، سیدرضا فیض آبادی در یادداشتی که در اختیار مشهدنیوز قرارداده است نوشت: بعد از انقلاب تصور این بود که دم و دستگاه استثمار مردم روستایی توسط این خانواده جمع شود اما بازهم مردم نجابت کردند و‌ خانواده فاضل توسط خود مردم ساده دل روستا به بهره کشی ادامه دادند و توانستند از دستگاه عدالت انقلابیون اول انقلاب در بروند .
اکنون به لطف آگاهی نسل جوان سوالات زیادی پیرامون نفوذ یک خانواده بر زمین و زیر زمین و خاک و آب و هوای فیض آباد بوجود آمده اما یک خانواده بر نیمی از زمین های مرغوب روستا سایه افکنده و در حالیکه مردم از کشاورز و دامدار برای قطره ای آب و قطعه ای زمین با سختی های فراوانی مواجهند این خانواده زمین های بفره با چاه آب را به اجاره غریبه هایی در آورده اند و سالی چند میلیارد از خاک و سرزمین بفره به جیب می زنند و مستاجر هم برای آنکه سود چند برابری کند شبانه روز شیره زمین و آب های زیر زمینی را می کشند و چاه آب کشاورزی فیض آباد که جانشین قنات خشکیده شده کفاف یک شبانه روز را هم نمی دهد چرا که سطح آب های زیر زمینی پایین رفته آنهم به دلیل برداشت بی رویه آب توسط چاه عمیقی که خانواده فاضل جهت منافع بیشتر از زمین بالا می کشد. زمین های تخت سیطره فاضلی ها درست در مسیر آب قنات فیض آباد و آنهم در مسیر شمالی قرار گرفته و طبیعی است که تمام آب های زیر زمینی را با موتور دیزل چند هزار لیتری ببلعد ! . نکته جالب توجه مخروبه برجای مانده از این خانواده در مرکز روستای فیض آباد است که مرکز انواع بیماری های واگیردار و محل تجمع زباله و مردار و حیوانات وحشی و درنده شده است .
براساس اعلام شورای روستا یکسال قبل دستوری از دادستانی برای تعیین تکلیف چنین فضاهایی در تمامی روستاها از جمله فیض آباد شده است ولی گویا شورا چند مرتبه به ورثه فاضل اعلام کرده اند که یا بازسازی و یا تخریب کنند اما جوابی به سبک آبا و اجدادی خود و خوانین گذشته داده اند که نه تخریب می کنیم و نه بازسازی و نه به فروش می رسانیم !
اکنون از دهیار روستا و اعضای محترم شورای فیض آباد انتظار داریم این مرکز فساد و محل تجمع حیواناتی که انواع بیماریهای واگیردار را به احشام و نهایتا مردم روستا منتقل می کند را با دستور نهاد قضایی تعیین تکلیف کنند تا سپس در باره ضرر و زیانی که یک خانواده بی درد و مرفه غیر بومی به یک روستا از بابت استثمار زمین های کشاورزی ، خشکاندن آب قنات و ممنوعیت عبور دام از صحرای بفره تحت سیطره این خانواده وارد آمده تصمیمات نهایی توسط مقام قضایی اتخاذ شود .
این نمی شود که فرزندان این خانواده در خارج از کشور با درآمد دایمی از زمین و آب بفره که حق مردمان یک روستاست به تحصیل و خوشگذرانی مشغول باشند و جوانان روستا برای گذران زندگی روزانه برای کارگری به شهر و روستاهای اطراف بروند . یک زمانی آب و ملک این مالک در رهن و اجاره مردم روستا بود و مردم هم از این محل کسب روزی می کردند که تا حدی جای تامل داشت اما الان تمام این املاک مرغوب که در منطقه بی نظیر است به غریبه هایی از استانهای دیگر اجاره رفته و آنها اجازه نمی دهند مال و حشم دامدارانی که دهها سال در همین مسیر به دامداری مشغولند از هزار متری جوی آب و زمین های فاضلی عبور کنند .
از مقام عالی قضایی شهرستان سبزوار بی نهایت سپاسگزاریم که دستور تخریب منزل رها شده فاضلی را در مرکز روستای فیض آباد از شهرستان داورزن صادر کرده اما خدمتشان عرض می کنیم که یکی از فرزندان فاضل هاشمی که گویا به نیابت از خانواده اش مورد سوال شورا و دهیار واقع شده همچنان بر موضع ارباب رعیتی باقی مانده و جواب سربالا داده است .‌
لطفا رسیدگی شود تا اول از همه این مخروبه تماما ضرر و زیان به حال روستا پاکسازی و هموار شود و بعد مردم می دانند و دستگاههای نظارتی که چرا سرنوشت زندگی و کشاورزی مردم یک روستا توسط یک خانواده از مرفه هان بی درد در حال تباه شدن است .

نویسنده : سیدرضا فیض آبادی
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.