۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22652
  پرینتخانه » تیتر یک, دولت تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2024 - 0:54 |
در نشست شورای اداری استان زنجان

رئیسی: بسیاری از کشورهای دنیا از ما درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند

در نشست شورای اداری استان زنجان رئیسی: بسیاری از کشورهای دنیا از ما درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند رئیس جمهور گفت: ما امروز در حوزه صنایع نظامی حرف زیادی برای گفتن داریم تا جایی که بسیاری از سران کشورهای منطقه و دنیا در گفتگوهایی که با بنده دارند، درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند. به گزارش […]

رئیسی: بسیاری از کشورهای دنیا از ما درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند

در نشست شورای اداری استان زنجان

رئیسی: بسیاری از کشورهای دنیا از ما درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند

رئیس جمهور گفت: ما امروز در حوزه صنایع نظامی حرف زیادی برای گفتن داریم تا جایی که بسیاری از سران کشورهای منطقه و دنیا در گفتگوهایی که با بنده دارند، درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند.

به گزارش مشهدنیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه شنبه در پایان دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان در نشست شورای اداری استان مسئولیت را فرصتی برای خدمت توصیف و تصریح کرد: مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه ناامیدی ممنوع است، در وهله اول ما مسئولین هستیم که باید با تمام وجود برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

رئیسی فلسفه برگزاری جلسات شورای اداری را ایجاد هماهنگی بین مدیران دانست و افزود: امروز یکی از ابتلائات ما در سازمان‌ها بروکراسی‌های اداری پیچیده است که باید با هماهنگی میان مدیران آن را رفع کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان از وجه کارشناسی امور چشم پوشید، اظهار داشت: البته اختلاف نظرات کارشناسی نباید موجب توقف توسعه کشور و کُند شدن رشد اقتصادی و تولید شود. اشتغال، اقتصاد مقاومتی، فعال شدن تمامی عرصه‌های اقتصادی و حتی استقلال کشور در گرو رشد تولید است. هر چه موجب توقف تولید می‌شود، نباید در کشور اتفاق بیافتد.

رئیسی افزایش بهره‌وری را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب و قانون به همه ما در خصوص افزایش بهره‌وری توصیه کرده‌اند. ما امروز در کشور در حوزه بهره‌وری مشکل داریم و باید از تجارب دیگر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس جمهور بهره‌مندی از تجارب دیگران را امری پسندیده اما پیروی از نسخه‌پیچی‌ها را مذموم دانست و خاطرنشان کرد: ما به نسخه‌ها عمل نمی‌کنیم، بلکه آنها را بومی‌سازی می‌کنیم؛ در واقع ما می‌توانیم از تجربه‌های دنیا استفاده کنیم اما از نسخه‌ها نه.

رئیسی با اشاره به مسئله آب در استان زنجان و با طرح این سوال که آیا می‌توان با یک برنامه‌ریزی و استفاده صحیح از منابع آبی در حوزه کشاورزی مشکلات این بخش را حل کرد؟ گفت: باید در این حوزه تجارب دیگر کشورهای دنیا را مورد توجه قرار بدهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب هر جا به صورت جهادی کار کردیم و خلاقیت داشته‌ایم پیشرفت کردیم، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم، آنها نمی‌خواهند ادارات ما کارایی لازم داشته باشد و دستگاه‌ها پاسخگوی مردم باشند؛ بنابراین ما به عنوان یک مدیر باید تلاش کنیم تا دشمن ناامید شود.

رئیسی افزایش «سرمایه‌گذاری» و «بهره‌وری» را دو پایه مهم رشد اقتصادی دانست و به همه مسئولین و مدیران ادارات و سازمان‌ها توصیه کرد که افزایش کارآیی و ارتقای بهره‌وری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت عظیم معادن استان زنجان گفت: ما در حوزه معادن استان زنجان یک زمان‌بندی در نظر گرفتیم تا در موضوعاتی از جمله مسائل زیست محیطی این معادن اقداماتی را انجام دهیم. در دیگر کشورهای دنیا اگر این تعداد معدن وجود داشته باشد، دست روی دست نمی‌گذارند و قطعا در جهت بهره‌برداری از آنها اقدام می‌کنند چرا که معادن ظرفیتی برای افزایش تولید و بهره‌وری است.

رئیسی همچنین با اشاره به مسئله اشتغال در استان زنجان و ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ایجاد شغل، گفت: باید به شرکت‌های دانش بنیان میدان دهیم، همانطور که امروز بسیاری از وزارتخانه‎‌های ما از جمله وزارت نفت و نیرو از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال باید در یک کارخانه خط تولید جدید راه‌اندازی کنیم، گفت: نباید ابتدا نیرو بیاوریم و سپس صندلی اضافه کنیم بلکه باید با افزایش صندلی‌ها، به جای یک نفر، موجب اشتغال هزار نفر شویم.

رئیسی با بیان اینکه امروز راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در کل کشور در کانال 6 هزار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمامی این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند موجب افزایش اشتغال جوانان شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنایع نظامی با وجود محدودیت‌های زیاد و اعمال تحریم‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: ما امروز در حوزه صنایع نظامی حرف زیادی برای گفتن داریم تا جایی که بسیاری از سران کشورهای منطقه و دنیا در گفتگوهایی که با بنده دارند، درخواست خرید محصولات نظامی می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه تحریم‌ها می‌توانند برای ما مشکلات زیادی ایجاد کنند، اما ما با اراده‌های پولادین باید آنها را خنثی کنیم، خاطرنشان کرد: خنثی کردن تحریم‌ها در گرو کارهای بزرگی است که ما می‌توانیم در حوزه تولید انجام دهیم؛ هر کاری که در حوزه تولید انجام بگیرد، تیری در قلب دشمن است. تحریم‌ها نباید ما را از حرکت باز بدارد. ملت ایران از تحریم‌ها و تهدیدها فرصت‌های زیادی ساخته است.

رئیس جمهور ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه کار برای دانشجویان و نخبگان دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: امروز بسیاری از محصولات دانش بنیانِ جوانان ایرانی برای دیگر کشورهای دنیا قابل توجه است؛ به عنوان مثال اولین موضوعی که در دیدار ما با رئیس جمهور اندونزی مطرح شد، یک محصول دانش‌بنیان ایرانی در حوزه پزشکی بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه نباید حتما در یک شرایط اضطراری به موفقیت رسید، گفت: ما باید در یک شرایط عادی کاری کنیم که اصلاً به اضطرار نرسیم. باید به اندازه‌ای آمادگی فنی داشته باشیم که تمامی اقدامات دشمن نقش بر آب شود و نتواند مردم را ناامید کند.

رئیس جمهور وظیفه نیروهای انقلابی را امیدوار کردن مردم دانست و گفت: امیدواری با حرف زدن میسر نمی‌شود بلکه با عمل محقق خواهد شد. هر کاری در جهت یأس مردم باشد در چهارچوب هدف دشمن است. دشمن می‌خواهد نقاط ضعف را بزرگنمایی کند و نقاط قوت را بپوشاند. ما باید در نسل نو با اقدام و عمل، امیدواری ایجاد کنیم.

رئیسی با ابراز امیدواری از تحقق اقدامات شایسته و در شأن مردم در دومین دور از سفر استانی به زنجان، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی ایجاب می‌کند که اقدامات به گونه‌ای به سامان برسد تا مردم راضی باشند و احساس کنند کارهایشان به دست بنده و شما انجام گرفته است. در این شرایط هیچ نگرانی در زمینه مشارکت مردم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی نخواهیم داشت و بحث مشارکت تضمین‌شده خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان با گرامیداشت یاد شهدای مظلوم فلسطین، برای مردم غزه آرزوی موفقیت و پیروزی و نابودی کامل رژیم صهیونیستی را از خداوند مسئلت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.