۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22325
  پرینتخانه » آموزش تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2023 - 19:10 |
در نامه‌ سرگشاده‌ بسیج دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مقابل ورود ابهام‌آمیز دانشجویان بایستد

در نامه‌ سرگشاده‌ بسیج دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مقابل ورود ابهام‌آمیز دانشجویان بایستد بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه پیرامون پذیرش ابهام‌آمیز برخی دانشجویان ​خواستار مقابله با این موضوع شد.   به گزارش مشهدنیوز، در متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه […]

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مقابل ورود ابهام‌آمیز دانشجویان بایستد

در نامه‌ سرگشاده‌ بسیج دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مقابل ورود ابهام‌آمیز دانشجویان بایستد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه پیرامون پذیرش ابهام‌آمیز برخی دانشجویان ​خواستار مقابله با این موضوع شد.

  به گزارش مشهدنیوز، در متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علیرضا زالی رئیس دانشگاه شهید بهشتی آمده است:

استاد گرامی جناب آقای دکتر زالی

رئیس محترم دانشگاه

سلام‌علیکم

با صلوات بر محمد (ص) و آل پاکش، احتراماً همان‌طور که مستحضر هستید مطابق اصول (۳) و (۳۰) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تسهیل و تعمیم آموزش عالی از وظایف دولت بوده و نیز موظف است که وسایل آموزش عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به‌صورت رایگان گسترش دهد. به علت محدودیت امکانات آموزشی و ظرفیت پذیرش دانشجویان، دانشگاه‌ها موظف‌اند بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰/۰۶/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی با اصلاحات بعدی اقدام به پذیرش دانشجو نمایند. طبق ماده (۵) این قانون، پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس «سوابق تحصیلی» و یا «سابقه تحصیلی و آزمون» صورت می‌گیرد. رعایت این قوانین و پیروی از آیین‌نامه‌ها فی‌نفسه ضروری بوده و حساسیت آینده ایران اسلامی که این دانشجویان و فرهیختگان نقش‌آفرینان اصلی آن هستند، بر اهمیت و ضرورت این امر می‌افزاید.

متأسفانه در سال‌های اخیر همواره زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دانشجویان غیرقانونی در رشته‌های پرطرف‌دار دانشگاه به گوش می‌رسیده است. این مسئله که در سال‌های اخیر شدت یافته، ذهن اساتید و دانشجویان دغدغه‌مند را مشوش نموده و اعتبار علمی دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور را خدشه‌دار کرده است.

اندکی پس از اتمام ثبت‌نام نودانشجویان، شاهد حضور دانشجویان دیگری در دانشگاه هستیم که نحوه پذیرش و قبولی آنان با ابهامات فراوانی روبه‌رو می‌باشد. انتقال یا مهمانی افراد در رشته‌های پرطرف‌دار دانشگاه، فارغ از عادلانه‌بودن یا نبودن آیین‌نامه‌های آن، بایستی از یکی از حالات زیر تبعیت نماید:

الف) طبق ماده (۵۰) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی پزشکی، ماده (۴۶) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی دندانپزشکی و ماده (۴۴) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی داروسازی مصوب شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، درصورتی‌که پس از شروع به تحصیل، طی رخدادی، دانشجو سرپرست خانواده شود، به بیماری صعب‌العلاج یا معلولیت مؤثر دچار شده و یا دانشجوی دختر ازدواج رسمی و دائمی نماید و محل تحصیل یا اشتغال همسرش شهر دیگری باشد، می‌تواند به دانشگاه محل زندگی خود یا همسر خود منتقل گردد.

ب) فرزندان اعضای هیئت‌علمی که شرایط مندرج در دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه (۷۳۵) شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی را دارند. (یادآور می‌شود باتوجه‌به ابطال این مصوبه توسط دیوان عدالت اداری و عدم تصویب مجدد آن از سوی شورای‌عالی، این مصوبه تنها تا سال ۱۴۰۰ قابل‌استناد می‌باشد و عدم ادامه روند آن مورد تأکید رئیس‌جمهور محترم بوده است).

پ) برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش‌آموزی کشور که مطابق قوانین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

ت) دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی داخل کشور مطابق آیین‌نامه مصوب بیستمین جلسه شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به‌استثنای دی‌ماه ۱۳۹۷ الی شهریورماه ۱۴۰۱

ث) مهمانی دانشجویان طبق شرایط مذکور در آیین‌نامه‌های آموزشی دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، مانند شرط گذراندن حداقل دو نیمسال در دانشگاه مبدأ و همچنین شرط معدل

بسیج دانشجویی طبق وظیفه شرعی و اخلاقی خود مبنی بر حراست از عدالت آموزشی و نیز پاسداشت نهاد علم در کشور، بررسی‌هایی در این زمینه انجام داده و فهرستی (۱۹) نفره از دانشجویانی که پذیرش آنها در قالب هیچ یک از قوانین و آیین‌نامه‌های فوق توجیه‌پذیر نبوده و حضور آنها در دانشگاه واجد ابهامات قانونی می‌باشد، تهیه نموده است. این فهرست که شامل تمامی دانشجویان ابهام‌آمیز نیست، نزد بسیج دانشجویی به‌صورت محرمانه محفوظ بوده و در صورت عدم پیگیری از سوی مسئولین دانشگاه و عدم شفاف‌سازی لازم در اذهان عمومی تا دو هفته آتی، به مراجع ذی‌صلاح انتظامی و قضایی جهت پیگیری ارائه خواهد شد.

مسئله غیرقابل‌اغماض آن است که تکرار این اتفاق در سال جاری غیرقابل‌قبول بوده و بایستی به‌طورجدی با هرگونه ورود ابهام‌آمیز دانشجویان به دانشگاه مقابله صورت‌گرفته و نسبت به بازگشت فوری دانشجویان غیرقانونی به دانشگاه مبدأ اقدام شود؛ بسیج دانشجویی تا به‌نتیجه‌رسیدن این مسئله به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (ره)

انتهای پیام         /

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.