۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22223
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2023 - 16:21 |

رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه بار دیگر به تعویق افتاد

رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه بار دیگر به تعویق افتاد شورای امنیت شامگاه سه شنبه نیز بار دیگر رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه را به تعویق انداخت. به گزارش مشهدنیوز، خبرنگار پایگاه خبری المیادین گزارش داد: پیش‌نویس قطعنامه عربی که از سوی امارات پیشنهاد شده است اصلا در جلسه امروز شورای […]

رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه بار دیگر به تعویق افتاد

رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه بار دیگر به تعویق افتاد

شورای امنیت شامگاه سه شنبه نیز بار دیگر رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه در مورد غزه را به تعویق انداخت.

به گزارش مشهدنیوز، خبرنگار پایگاه خبری المیادین گزارش داد: پیش‌نویس قطعنامه عربی که از سوی امارات پیشنهاد شده است اصلا در جلسه امروز شورای امنیت مطرح نشد و اعضای این شورا همچنان در حال رایزنی غیرعلنی هستند.

وی افزود: هدف از این رایزنی‌ها نزدیک‌تر کردن دیدگاه ها به هم در میان اصرار آمریکا برای تبدیل پیش‌نویس قطعنامه به «محکومیت» صریح جنبش حماس است. ایالات متحده شرط کرده است برای اینکه به این قطعنامه شورای امنیت پیرامون نوار غزه رای منفی ندهد، جنبش حماس در این قطعنامه محکوم شود.

پیش‌نویس قطعنامه خواهان توقف فوری و دائمی جنگ غزه به منظور انتقال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

این پیش‌نویس همچنین خواستار تسهیل ورود و توزیع کمک‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه، از طریق زمین، دریا و هوا شده و بر اهمیت حمایت از راهکار تشکیل دو دولت و اتحاد نوار غزه و کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید دارد.

۱۳ دسامبر مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه را تصویب کرد. ۱۵۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۱۰ کشور رای منفی و ۲۳ کشور رای ممتنع دادند.

۹ دسامبر در حالی که رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد، ایالات متحده پیش‌نویس این قطعنامه را که خواستار «آتش بس فوری بشردوستانه» در غزه شده بود، وتو کرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.