۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 13139
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 03 جولای 2021 - 11:19 |
رئیس جمهور گفت: فقط ۶۹ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور رعایت می‌شود که این میزان قابل قبولی نیست.

روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا: ۶۹ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور رعایت می‌شود/ درمان ویروس دلتا با اقدام دسته جمعی امکان پذیر است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا با گرامیداشت روز دوازدهم تیرماه (حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ در خلیج فارس)، گفت: در این حادثه ۲۹۰ نفر از سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند و متاسفانه دولت آمریکا از آن زمان تاکنون نه تنها عذرخواهی رسمی […]

روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا: ۶۹ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور رعایت می‌شود/ درمان ویروس دلتا با اقدام دسته جمعی امکان پذیر است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا با گرامیداشت روز دوازدهم تیرماه (حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ در خلیج فارس)، گفت: در این حادثه ۲۹۰ نفر از سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند و متاسفانه دولت آمریکا از آن زمان تاکنون نه تنها عذرخواهی رسمی نسبت به این جنایت نکرده، بلکه اقدام قابل توجهی انجام نداده و از طرفی دیگر فرمانده این ناو را هم مورد تشویق قرار داده است.

رئیس‌جمهور اقدام ناجوانمردانه آمریکا برای هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری کشورمان را جنایت بزرگ و هولناک و غیرقابل پذیرش توصیف کرد و افزود: به ارواح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم و برای آن‌ها علو درجات را خواستاریم؛ امیدواریم دولت آمریکا بداند جنایت بسیار بزرگی را در سال ۶۷ در خلیج فارس مرتکب شده است. همواره همه آزادی‌خواهان جهان خواستار این هستند که اقدامات لازم را برای عذرخواهی و جبران و توضیح اینکه چرا قاتل و جنایتکار این جنایت بزرگ را مورد تشویق قرار داده است به اطلاع مردم برساند.

او در ادامه درباره شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: امروز در شرایط خاص کرونایی هستیم و شرایط ما با گذشته متفاوت است.

روحانی ادامه داد: متاسفانه این ایام مسائلی داشتیم که باعث تشدید وضعیت کرونا در کشور شد؛ براساس گزارش‌هایی که به ما رسید در انتخابات شوراها، میهمانی‌هایی می‌دادند و سفره‌هایی پهن می‌شد که متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی نبود؛ علاوه بر این مسافرت‌های تابستانی هم بی تاثیر نبوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه می‌دانند که ما با ویروسی مواجه شدیم که هر چه می‌گذرد، بُعد جدیدی از آن نمایان می‌شود؛ این ویروس با تغییرات ژنتیکی سرایت و خطر را بیشتر می‌کند؛ یکی از ویژگی‌های ویروس کرونا قدرت سرایت بیشتر در انواع جهش یافته آن است.

وی افزود: ویروس کرونا ناشناخته و شرایط سختی را در سراسر جهان به وجود آورده است و هر لحظه بخشی از قدرت خود را نمایان می‌کند؛ ویروس کرونا غیرقابل درمان است، اما واکسن پذیر بودن این ویروس می‌تواند نکته مثبت آن باشد که البته نوع جهش یافته آن هم باز کار را برای تهیه واکسن سخت می‌کند.

روحانی ادامه داد: در تمام دنیا وقتی واکسن استفاده کردند توانستند تا مقدار قابل توجهی این بیماری را کنترل کنند.

وی درباره وضعیت واکسن کرونا در کشور بیان کرد: شرایط ما در خصوص واکسن در حال بهتر شدن است و اگر شرکت‌هایی که از آن‌ها واکسن تهیه می‌کنیم، به قول خود عمل کنند، وضعیت کشور بهتر خواهد شد.

رئیس جمهور عنوان کرد: وضعیت واکسیناسیون در کشور روز به روز بهتر خواهد شد و در آینده اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

روحانی گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا پایان سال ادامه پیدا کنند، این دستورالعمل‌ها می‌تواند از شیوع بیشتر ویروس کرونا پیشگیری کند؛ ما چاره‌ای جزو دستورالعمل، واکسن و امید و اعتماد نداریم.

وی افزود: شرایط کرونا در برخی از استان‌های جنوبی حاد شده است، در کل کشور این نگرانی وجود دارد که در مسیر موج پنجم قرار بگیریم؛ متاسفانه امروز ۶۹ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این میزان قابل قبولی نیست. ما باید بالای ۹۰ درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردیم، اما حالا رعایت دستورالعمل‌ها به ۶۹ درصد رسیده است؛ هم اکنون با ۹۲ شهرستان قرمز روبه‌رو هستیم و از استانداران و نیرو‌های انتظامی درخواست داریم براساس رنگ‌بندی شهر عمل کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در استان‌های جنوبی که ویروس دلتا شیوع پیدا کرده باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشیم؛ درمان این ویروس با اقدام دسته جمعی امکان پذیر است، باید برای سراسر جهان و داخل کشور درخصوص دستورالعمل های بهداشتی و واکسن کرونا فکری شود.

روحانی گفت: امیدواریم مردم امسال برای سفرهای تابستانی فکری کنند و سفرهای خود را به تاخیر بیاندازند و از تجمع در مراکز خرید خودداری کنند، تا بتوانیم این نوع جهش یافته هندی ویروس را کنترل کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.