۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 12649
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 19 می 2021 - 11:18 |
رئیس جمهور گفت: ۲۸ خرداد روز انتخابات، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است.

روحانی در جلسه هیئت دولت: چشم همه جهان به انتخابات ریاست جمهوری ایران دوخته شده است/ پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه خرداد امسال ویژگی خاصی دارد و آن این است که ما برای یک انتخابات مهم آماده می‌شویم و انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ بین‌المللی و جهانی مورد توجه همه خواهد بود؛ ۲۸ خرداد روز انتخابات، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است. […]

روحانی در جلسه هیئت دولت: چشم همه جهان به انتخابات ریاست جمهوری ایران دوخته شده است/ پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه خرداد امسال ویژگی خاصی دارد و آن این است که ما برای یک انتخابات مهم آماده می‌شویم و انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ بین‌المللی و جهانی مورد توجه همه خواهد بود؛ ۲۸ خرداد روز انتخابات، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است.

روحانی افزود : در قدم اول انتخابات ما شاهد یک حضور با هیجان مناسب بودیم و آن حضور داوطلبانی بود که برای ثبت‌نام رفتند این حضور یک حضور قابل توجه از جناح‌ها و احزاب مختلف بود ؛ قدم دوم هم ان‌شاالله در روزهای آینده صورت می‌گیرد و آن اعلام شورای نگهبان است، بسیار مهم است که اعلام شورای نگهبان تشویق کننده جامعه به انتخابات باشد و یا خدایی نکرده کننده حضور نباشد.

وی تصریح کرد: قدم‌سوم که بسیار مهم است دوران تبلیغات بوده که در هفته آینده شاهد شروع آن هستیم و قدم چهارم حضور مردم پای صندوق بوده که مهم ترین قدم است؛ در این قدم سوم ما نباید شاهد غش در معامله باشیم؛ برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها باید منطبق بر واقعیت باشد و اگر توأمان با دروغ و تهمت باشد برای مردم قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وقتی ما جنگ اقتصادی و کرونا را در کنار هم ضمیمه می‌کنیم، می‌بینیم شرایط کشور برای اداره کشور چقدر پیچیده بوده است ما ظرف زمانی را باید درست شرح دهیم.

روحانی تاکید کرد: اگر ما این شرایط را نگوییم حقایق و واقعیت را تحریف کرده‌ایم؛ خیلی مهم است که یک دولت در سه سال گذشته با کمترین قیمت نفت در بودجه توانسته بودجه کشور را اداره کند؛ اینکه بودجه کشور در سال‌های گذشته بدون نفت اداره شده جزو تصوراتی بود که هیچ کس فکر نمی‌کرد محقق شود؛ می‌گفتند بودجه بدون نفت یک آرزوی بلندمدت است اما این دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد.

رئیس‌جمهور گفت: کشوری که همه منابع‌اش را قطع کرده‌اند و از زمانی که نفت کشف شده، بودجه‌اش به نفت وابسته بوده و حالا با تحریم نفتی روبه‌رو شده است، چگونه کشور را اداره می‌کند؛ دولت صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کرد؛ فرآورده‌ها، پتروشیمی و فولاد مهم‌ترین صادرات غیر نفتی ما بودند. صادرات غیرنفتی ما با واردات کنار هم قرار دارند و در این شرایط کرونایی سخت آنهایی که ما را تحریم کردند فکر نمی‌کردند که ما در منطقه صادرات بنزین داشته باشیم؛ ما همیشه واردکننده بنزین بوده‌ایم اما امروز صادر کننده برق، گاز و بنزین هم هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.