۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 22349
  پرینتخانه » تیتر یک, دولت, سیاسی تاریخ انتشار : 23 دسامبر 2023 - 16:28 |
کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین؛

رییسی: جنایات صهیونیست‌ها در غزه به نام آمریکا انجام می‌شود

رییس‌جمهور کشورمان گفت: غربی‌ها امروز در جریان جنگ غزه فهمیدند که خودشان طرف اصلی قضیه هستند؛ آمریکا طرف اصلی این قضیه است و این جنایات به نام او انجام شده است.
رییسی: جنایات صهیونیست‌ها در غزه به نام آمریکا انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر, حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین در مجموعه فرهنگی «سعدآباد» اظهار کرد: آنچه باعث تأسف است، جنایات رژیم صهیونیستی است که با کشتن زنان و کودکان صورت می‌گیرد؛ از سویی شاهد حمایت بی دریغ آمریکا و چند کشور غربی و نیز ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی در دفاع از حقوق انسان‌ها هستیم.

وی‌افزود: امروز در مقابل دیدگان همگان، این جنایات هولناک جنگی و ضد بشریت صورت می‌گیرد؛ نظم فعلی جهانی باعث این جنایات است و باید تلاش‌ها برای ایجاد نظم نوین جهانی با یک مساعدت و همراهی کشورها، صورت بگیرد تا نظم جدیدی در جهان شکل بگیرد و برای ایجاد این نظم، تلاش جدی لازم است.

رئیس‌جمهور گفت: تحلیل مساله فلسطین از ۷ اکتبر، یک تحلیل نادرست و کاملاً ناقص است؛ موضوع آن است که صهیونیست‌ها سرزمین فلسطین را اشغال و خانه‌ها را ویران کردند و مردم را بیرون راندند و در این ۷۵ سال، این موضوع ادامه داشته است.

رییسی گفت: جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی باعث شد، مسئله عادی‌سازی به حاشیه رانده شود؛ طرفداران صهیونیست‌ها نتوانستند عادی‌سازی را صورت بدهند چون ملت‌ها متوجه مساله جنایت رژیم صهیونیستی شدند.

رییس‌جمهور افزود: صهیونیست‌ها به هیچ‌گونه توافقنامه‌ای پایبند نیستند؛ از سویی غربی‌ها امروز در جریان جنگ غزه فهمیدند که خودشان طرف اصلی قضیه هستند؛ آمریکا طرف اصلی این قضیه است و این جنایات به نام او انجام شده است. وی گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها تمام امکانات مالی و تسلیحاتی را در اختیار صهیونیست‌ها گذاشتند و آمریکا دستش به خون زنان و کودکان فلسطینی آلوده و شریک همه آن جنایات است.

رییسی ادامه داد: در فلسطین، مردم بی دفاع را قتل عام می‌کنند؛ قبل ۷ اکتبر آنچه در کرانه باختری رخ داد این بود که بیش از ۲۰۰ شهید داشتیم که این افراد، مسلح نبودند. روزی نمی‌گذشت بر مردم فلسطین جز اینکه با کشتار، دستگیری، شکنجه و تخریب باشد؛ چه در غزه و چه در کرانه باختری.

وی در ادامه افزود: مردم فلسطین متوجه‌اند که تنها راه، احقاق حق آن‌ها است؛ البته نه با شکل ظاهری صلح‌طلبی و قراردادهایی که به هیچ وجه، طرف مقابل، پایبند به آن‌ها نیست؛ آن‌ها میثاق‌شکن هستند. امروز در جریان جنگ غزه، دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شده است؛ جنایات غزه به نام آمریکا ثبت شده و آمریکا، طرف اصلی این جنایات است. آمریکا، قطعنامه‌های شورای امنیت را وتو کرد و امکانات تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشت.

رییسی افزود: دست آمریکا تا مرفق در خون مردم غزه، آلوده است و نمی‌تواند کسی که طرف و شریک جنایت است، ادعا کند که می‌خواهد طرف صلح باشد. وی در ادامه با بیان اینکه موضوع فلسطین نه فقط برای جهان اسلام بلکه برای جامعه بشریت یک موضوع محوری است، گفت: این مساله، دغدغه همه انسان‌های بیدار و با وجدان در سراسر جهان است؛ جریان نظام سلطه با زور و سلطه خود می‌خواهد حقوق این مردم را ضایع کند؛ نظام سلطه توجه به اخلاق ، قانون و انسانیت ندارد و آنچه برایش اهمیت دارد، صرفا منافع خودش است.

رییسی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به اتهام نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت، در دادگاه بین‌المللی محاکمه و مواخذه شوند تا عدالت حکم‌فرما شود؛ جریان غزه نقاب را از چهره نفاق کنار زد و به همه جهان ثابت شد که آمریکا، در حال جنایت است. رییس‌جمهور گفت: ماهیت جنگ‌افروزی آمریکا، بر همه روشن شده است؛ بر همه روشن شد که آمریکا، عامل ثبات نیست بلکه عامل بی‌ثباتی و از بین‌بردن صلح در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان افزود: نتیجه حضور دو دهه آمریکا و ناتو در افغانستان در از بین‌بردن خانه‌های مردم، زنان و کودکان را ببینید؛ ۳۵ هزار کودک معلول در افغانستان داریم که این نتیجه حضور آمریکا در افغانستان است. جنایات آمریکا در عراق و سوریه و جای‌جای منطقه را ببینید.

رییسی همچنین با اشاره به لزوم رفع محاصره غزه و بازکردن گذرگاه‌ها برای کمک به مردم فلسطین، گفت: باید صندوقی ویژه‌ برای مردم غزه و بازسازی غزه ایجاد شود. در حالی که آمریکا و برخی کشورها دنبال کوچ اجباری مردم غزه هستند، باید گفت که این مردم باید کجا بروند؛ این چه ظلمی نسبت به مردم فلسطین است؛ این چه بی‌توجهی به حقوق حقه مردمی است که این‌قدر مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: راه‌حل عادلانه در این است که بگذاریم فلسطینی‌ها خودشان، سرنوشت خودشان را رقم بزنند. آمریکا و برخی کشورها برای غزه نقشه‌ای نکشند؛ آینده غزه را باید مردم غزه مشخص کنند. حماس، نماینده و منتخب مردم غزه است؛ غزه را باید مردم غزه اداره کند؛ آن زمانی که آمریکا برای کشورها تصمیم می‌گرفت، دیگر گذشته است. مردم افغانستان، عراق، سوریه، یمن و در همه جای عالم، خودشان باید برای سرنوست خودشان تصمیم بگیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.