Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 11799
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2020 - 9:32 |

زنگنه: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی است

زنگنه: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی است یک کارشناس مسایل منطقه گفت: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی و خسته کردن مردم و احزاب سیاسی عراق است. به گزارش مشهدنیوز ،  صباح زنگنه  درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند پر از ابهام […]

زنگنه: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی است

زنگنه: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی است

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: آمریکا برای خروج نیروهای نظامی‌اش از عراق در حال وقت‌کشی و خسته کردن مردم و احزاب سیاسی عراق است.

به گزارش مشهدنیوز ،  صباح زنگنه  درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند پر از ابهام است و تا به حال هیچ کدام از مقامات آمریکایی یک حرف درست و قابل اطمینانی را مطرح نکرده‌اند که مثلا چه تعداد نیرو دارند آیا همه آنها نیروهای جنگی هستند یا آموزشی؟ بنابراین از این نظر وضعیت مشخصی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که سفارت آمریکا خود به عنوان یک پادگان بزرگ است که همه نوع تسلیحات اعم از ضد هوایی، هلی کوپترهای جنگی و یا هواپیمای بدون سرنشین در آن وجود دارد که اطلاعات دقیقی هم درباره ی آن مطرح نشده است. در نتیجه آمریکایی‌ها یک روز می گویند طی چند ماه آینده نیروهایشان را از عراق خارج می کنند و از سوی دیگر یک مقام دیگر آمریکایی می‌گوید از عراق خارج نمی شویم. بنابراین هر کدام از این اطلاعات ناقصی که مطرح می کنند مفهوم و پیامدهایی دارد که باید مورد تحلیل قرار گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: به نظر می رسد دولت عراق تلاش‌های خود را انجام داد تا مصوبه پارلمان را اجرا کند اما ظاهرا با نوعی رفتار آمریکایی ها مواجه شده است و مشخص نیست که چه نگرانی‌هایی از دولت آمریکا وجود دارد.

زنگنه ادامه داد: مردم عراق دو راه بیشتر ندارند یا اینکه از طریق گفت‌وگو و مذاکره شرایط خروج آمریکایی‌ها را فراهم کنند و یا این که با زبان خود آمریکایی‌ها با آنها صحبت کنند. در واقع مردم عراق قدرت این انتخاب را دارند که هر کدام از این دو روش را اعمال و اجرا کنند  و یا این که روش‌های دیگری هم به کار گیرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: از سوی دیگر گروه‌های عراقی مدتی مهلتی به نیروهای آمریکایی دادند تا انتخابات آمریکا خارج از تاثیر تعاملات‌شان برگزار شود، انتخابات برگزار و نتیجه‌اش مشخص است و اکنون آمریکا است که باید تصمیم بگیرد و خواسته مردم عراق را ا جرا کند.

زنگنه تصریح کرد: استفاده از روشهای مجدد به کارگیری گروههای تروریستی مانند داعش و یا اعمال فشارهای اقتصادی به نظر نمی‌رسد برای مردم عراق کارساز باشد زیرا مردم این کشور همه روشها را تجربه کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به نظر می رسد آمریکایی‌ها در حال وقت کشی هستند تا مردم و احزاب سیاسی عراق را خسته کنند تا در نهایت انتخابات برگزار شود و بتوانند احزابی را که در حال آماده کردن آنها هستند روی کار بیاورند و با تامین پول بر ای گروه‌های سیاسی از طریق بانک یا سازمانهای دیگر، بتوانند یک یا دو حزب آمریکا را تاسیس کنند تا زمانی که انتخابات برگزار شد آمریکایی ها از طریق بسیج رسانه ای و امکانات مالی مجموعه دیگری را وارد پارلمان کنند و دیگر بحثی از اخراج یا خروج نیروهای آمریکایی مطرح نباشد.

انتهای پیام

//

نویسنده : فاطمه پارسا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.