- شوخی منشوری جواد خیابانی با سهراب سپهری!
- جنجال اظهارات نبویان روی آنتن زنده صداوسیما/ برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی
- نمایش درخت گیلاس و پیوند داستان نمایش با مفاهیم عاشورا
- خبرنگاران و عکاسان ورزشی در اسارت تصمیمات فدراسیون فوتبال
- موسیقی بدو بدو، عرفان طهماسبی و جام جهانی
- رویکرد جدید پزشکیان در برابر صداوسیما/ از گلایه تا خط و نشان!
سدهای خراسان رضوی تنها ۱۱ درصد آب دارد
سدهای خراسان رضوی تنها ۱۱ درصد آب دارد دبیر و عضو اصلی شورای راهبردی روابط عمومی بخش آب کشور گفت: با وجود افزایش بارندگی در سال جاری فقط ۱۱ درصد از حجم سدهای خراسان رضوی آب دارد. به گزارش مشهدنیوز، کاظم جم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۱۰ میلیون متر […]
سدهای خراسان رضوی تنها ۱۱ درصد آب دارد
دبیر و عضو اصلی شورای راهبردی روابط عمومی بخش آب کشور گفت: با وجود افزایش بارندگی در سال جاری فقط ۱۱ درصد از حجم سدهای خراسان رضوی آب دارد.
به گزارش مشهدنیوز، کاظم جم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۱۰ میلیون متر مکعب از مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب حجم کل مخازن سدهای استان آب دارد.
وی اضافه کرد: این درحالی است که فروردین ماه امسال ۶ درصد از حجم سدهای استان آب داشت.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: بارندگی های اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه امسال منجر به ورود آب به سدها شد اما با توجه به خشکسالیهای پیاپی و خالی شدن حجم ذخیره سدها، بارندگی ها تاثیر چندانی در آبگیری سدها نداشت.
جم افزود: در بازه زمانی مشابه سال گذشته نیز که در شرایط خشکسالی بودیم، ذخیره آب موجود در سدهای استان ۱۱ درصد بود.
وی تاکید کرد: برای عبور از شرایط خشکسالی و کم آبی رعایت مدیریت مصرف ضروری است.
به گزارش ایرنا، طی سال جاری ۱۴ شهر خراسان رضوی با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۵۲۳ روستا با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت به لحاظ برخورداری از آب شرب در شرایط قرمز قرار دارند.
وضعیت قرمز آبی یعنی تولید آب در شهرهایی که در این وضعیت هستند پاسخگوی میزان مصرف نیست و این موضوع تابآوری این مناطق را به حداقل رسانده است به گونه ای که با بروز یک اتفاق، کم آبی و حتی شرایط بحرانیتر آبی در منطقه رخ میدهد.
٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد هم در وضعیت «خشکسالی شدید» و ۶٠ درصد از این مساحت در شرایط «خشکسالی بسیار شدید» است.
هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان نیمی در شرایط «ممنوعه بحرانی» قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بیرویه از منابع آبی زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشتهای استان عنوان شده است.
بحران خاموش فرسایش خاک در خراسان رضوی
بحران خاموش فرسایش خاک در خراسان رضوی رئیس مرکز پژوهشی آب و محیطزیست شرق، با هشدار نسبت به گسترش روزافزون فرسایش خاک در شهرستانهای خراسان رضوی؛ این پدیده را تهدید جدی برای بنیان حاصلخیزی و امنیت غذایی منطقه دانست. به گزارش مشهدنیوز، دکتر میثم مجیدی، در حاشیه همایش مرهم زخم زمین در گفت و گو با […]
24 آوریل 2026
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.






