۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 12912
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2021 - 11:01 |
شهید فخری زاده یکی از دانشمندان ارزشمند کشورمان بود که فعالیت‌های بسیاری را برای ایران اسلامی انجام داد.

سرکوب کرونا؛ افسانه‌ای که این روزها واقعی شد

عصر جمعه ۷ آذرماه سال گذشته بود که خبری درباره یک ترور در منطقه آبسرد دماوند تهران منتشر شد، تروری که تعجب همگان را برانگیخت. چند ساعت بعد مشخص شد که فرد ترور شده یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان به نام محسن فخری زاده بود. اما شهید فخری زاده به اذعان بسیاری از دوستان […]

سرکوب کرونا؛ افسانه‌ای که این روزها واقعی شد

عصر جمعه ۷ آذرماه سال گذشته بود که خبری درباره یک ترور در منطقه آبسرد دماوند تهران منتشر شد، تروری که تعجب همگان را برانگیخت. چند ساعت بعد مشخص شد که فرد ترور شده یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان به نام محسن فخری زاده بود. اما شهید فخری زاده به اذعان بسیاری از دوستان و همکارانش یکی از دانشمندان و مغزهای متفکر کشورمان بود که کارهای بسیاری انجام داد. در ابتدا نحوه ترور این شهید بزرگوار را مرور می‌کنیم.

شهید فخری زاده

شهید فخری زاده چگونه ترور شد؟

دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد که ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند، ما بررسی کردیم و دیدیم که تیربار ماهواره‌ای و آنلاین در کار بوده و هیچ تروریستی در صحنه حضور نداشته، ۱۳ تیر از تیربار شلیک شده است؛ تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری زاده زوم بوده است و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند؛ البته محافظان به علت اینکه فضای آن محدوده بسیار گسترده و مملو از درختان بود به سوی درختان نیز شلیک کرده‌اند؛ چراکه تصور می‌کردند شاید برخی افراد در پشت درختان مخفی شده باشند.

شهید فخری زاده

سردار فدوی همچنین می‌گوید که علت اینکه به یکی از محافظان چند گلوله برخورد کرده این بود که او برای محافظت از شهید فخری زاده خودش را روی بدن شهید انداخته و به همین دلیل هم چند گلوله به او اصابت کرده است.

یکی از نکات بارز در این عملیات تروریستی استفاده از شیوه جدید در ترور یعنی استفاده از تیربار اتوماتیک به همراه هوش مصنوعی بود که تاکنون در جای دیگری استفاده نشده است.

شهید فخری زاده

شهید فخری زاده چه فعالیت‌هایی انجام داده است؟

شهید فخری زاده که یکی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته است که ۱۰ مورد از مهم‌ترین فعالیت‌های این دانشمند هسته‌ای در ادامه می‌آید.

ایحاد انجمن آکوستیک در کشور

یکی از کار‌های شهید فخری زاده بنیانگذار انجمن آکوستیک در کشور بود. یکی از مهم‌ترین کارهای این انجمن به چالش کشیدن معاهده CBT در دنیا بود.

بنیانگذار الکترونیک هسته‌ای کشور

کار دیگر شهید فخری زاده بنیانگذاری الکترونیک هسته‌ای در کشور بود. ورود به این سطح از الکترونیک هسته‌ای در خاورمیانه نظیر ندارد ,تولیدات انجام شده در این حوزه بی‌نظیر است. حتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم خواستار بخشی از این تولیدات بود.

شهید فخری زاده

بهره گیری از علوم شناختی در سیستم‌های دفاعی و پدافندی

دیگر فعالیت مهم شهید فخری زاده بنیانگذاری و بهره گیری از علوم شناختی در سیستم‌های دفاعی و پدافندی بود، در این حوزه پروژه‌های بزرگی انجام شده از جمله ارتباط بین انسان و ماشین و ارتباط کامل بین مغز و ادراک احساس عقل با ماشین و بالعکس.

بهره گیری از فلسفه و فلسفه علم در سیستم‌های دفاعی و پدافندی

بهره گیری از علوم فلسفه در سیستم‌های دفاعی و پدافندی یکی دیگر از کارهای شهید فخری‌زاده بود. در این حوزه پروژه‌های بزرگی انجام شد که می‌توان به ارتباط بین انسان و ماشین، ماشین و انسان ارتباط کامل بین مغز، ادراک، احساس، عقل با ماشین و بالعکس اشاره کرد.

ایجاد اورژانس هسته‌ای

بنیانگذاری اورژانس هسته‌ای که این مهم تاکنون در خاورمیانه هیچ نظیری ندارد.

بنیانگذار پدافند دفاعی لیزری

بنیانگذاری پدافند دفاعی لیزری، راه اندازی پدافندی بسیار خاص با استفاده از لیزرهای پرتوان بود که آمریکا هم به دنبال مهندسی معکوس این توانایی است.

راه اندازی کامل چرخه‌ علم ثروت _ ثروت علم

راه اندازی کامل چرخه علم – ثروت و ثروت – علم در سخت‌ترین شرایط مالی و بودجه، سازمان سپند موفق شد با تولید علم و خلق ثروت از علوم تولید شده پروژه های بزرگ را به انجام برساند و علم تولید کند.

شهید فخری زاده

بنیانگذاری پدافندهای هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک

بنیانگذاری پدافند هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک. مدیریت هر سه سازمان پدافند کشور بر عهده سازمان سپند است و این سازمان مسئولیت میدانی این موضوعات در کشور را برعهده دارد.

موسس و اجراکننده هسته‌ دانا و شبکه توانا

بنیان گذاری و اجرای هسته دانا و شبکه توانا توسط شهید فخری زاده با رعایت اصول امنیتی. او در این شبکه، مجموعه‌ای توانمند از دانشمندان سراسر دنیا ایجاد کرده بود که در راستای اهداف و پروژه‌ها از آنها بهره می‌برد.

تاسیس مرکز پایش معاهدات

یکی از کوچکترین کارهای این مرکز خروج ایران از معاهده PMD بود.

تهیه‌ نقشه‌ راه صنعت هسته‌ای کشور

تهیه نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور از کارهای مهم شهید فخری‌زاده بود. این نقشه راه در مدت زمان کوتاهی در رسیدن ایران اسلامی به دستاوردهای بزرگی فناوری صلح آمیز هسته ای نقش کلیدی داشت.

شهید فخری زاده

تبدیل سوخت ۲۰ درصد به کیک زرد

تبدیل سوخت ۲۰ درصد به کیک زرد، تحقق این پروژه بسیار مهم،  فقط از طریق دانش‌های شهید فخری زاده میسر بود.

ساخت اولین دستگاه ایکس ری خودرویی در کشور

ساخت دستگاه ایکس ری خودرویی برای اولین بار در کشور از مهم‌ترین کارهای شهید فخری‌زاده بود. ارزش هر دستگاه ایکس ری خودرویی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و با این کار ایران در میان ۵ کشور سازنده این دستگاه قرار گرفت.

شهید فخری زاده

ساخت نخستین کیت تشخیص واکسن ایرانی کرونا

ساخت کیت تشخیصی کرونا و تنها واکسن صددرصد ایرانی کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ توسط شهید فخری‌زاده نهایی شد و واکسن کرونا ساخت او توانست در خرداد ١٣٩٩ تست‌های انسانی خود را به پایان برساند.

تهیه نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور

نقشه راه صنعت هسته‌ای کشور توانست در مدت زمان کوتاهی ایران را به دستاورد‌های بزرگی در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای برساند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.