۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 10355
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2020 - 13:46 |

سلامت روان و آب‌های زیرزمینی تویسرکانی‌ها در خطر است!

سلامت روان و آب‌های زیرزمینی تویسرکانی‌ها در خطر است!  مشهدنیوز/ همدان فرماندار شهرستان تویسرکان اعلام کرد: به علت قرار گرفتن آرامستان تویسرکان در مکان نامناسب و ضررهای این مکان به سلامت روان و جان همشهریان و آلوده ‌کردن آب های زیرزمینی این شهر، درصدد جابه جایی آن به خارج از شهر هستیم‌. سیدرسول حسینی یکشنبه 18 آبان […]

سلامت روان و آب‌های زیرزمینی تویسرکانی‌ها در خطر است!

سلامت روان و آب‌های زیرزمینی تویسرکانی‌ها در خطر است!

 مشهدنیوزهمدان فرماندار شهرستان تویسرکان اعلام کرد: به علت قرار گرفتن آرامستان تویسرکان در مکان نامناسب و ضررهای این مکان به سلامت روان و جان همشهریان و آلوده ‌کردن آب های زیرزمینی این شهر، درصدد جابه جایی آن به خارج از شهر هستیم‌.

سیدرسول حسینی یکشنبه 18 آبان ماه در خبرنگاران، با تأکید بر اینکه مقابله و شکست کروناویروس همت همگانی و مشارکت مردم با مسئولان را توأمان لازم دارد، اظهار کرد: با تشکیل کمیته های مختلف و تیم های نظارتی و بازرسی تمام تلاش خود را برای پاکسازی شهر از کرونا به کار گرفته ایم اما تا مردم با مسئولان همسو نشوند تلاش یک‌جانبه نتیجه مفیدی در پی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از آغازین روزهای شیوع کرونا تاکنون خیرین همچنان در صحنه کمک حضور پررنگ دارند، گفت: از همان روزهای نخست شیوع کرونا تاکنون طبق آمار ثبت شده خیرین مبلغی افزون بر ۱۰ میلیار تومان برای تجهیز و تهیه وسایل مورد نیاز برای مداوای بیماران کرونایی و تجهیز پرسنل و ‌کادردرمان بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان کمک کرده اند.

وی درباره بسته نشدن مبادی ورودی و خروجی شهرستان تویسرکان با توجه به وضعیت حاد و فوق خطر تویسرکان و قرار گرفتن این شهر در لیست ۴۳ شهر وضعیت قرمز مطرح کرد: بستن مبادی ورودی و خروجی شهرستان، تعطیلی بانک ها و کاهش ساعات اداری در حیطه اختیارات شورای تأمین شهرستان نیست و نیاز به تأیید از مقامات و شورای عالی مقابله با کرونا دارد.

حسینی در ادامه بیان کرد: شورای تأمین شهرستان در جهت قطع زنجیره کرونا طی چندین نامه و ‌مکاتبه و درخواست های متعدد، خواستار بستن مبادی ورودی و خروجی شهرستان و همچنین تعطیلی بانکها به جهت آسودگی خیال کسبه ها که در حال حاضر تعطیل هستند و کم شدن تردد در سطح شهر شده است که منتظر ابلاغیه های مربوطه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازار تویسرکان آنگونه که باید تعطیل نیست؟ اعلام‌کرد: مصوبه تعطیلی مشاغل در گروه های مختلف طبق نظرات وزارت بهداشت و شورای تصمیم‌گیری مقابله با کرونا به شهرستان های وضعیت قرمز اعلام شده و ما نیز طبق همین مصوبه ها به اصناف و کسبه اعلام تعطیلی کردیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان ادامه داد: با نظارت و بازدیدهای مکرر و منظم توسط شورای تأمین، مسئولان اصناف، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان مربوطه با متخلفان برخورد کرده و در صورت عدم رعایت مصوبه ها مغازه و محل کسب آنها پلمب شده است.

وی در پاسخ به دغدغه اصلی خبرنگاران مبنی بر برپایی مراسم عروسی و عزا در این شهرستان که منجر به ابتلای تعداد زیادی از خانواده ها و اپیدمی بیشتر کرونا در شهرستان شده است، گفت: برپایی جشن عروسی و مراسم عزا از دیرباز به صورت فرهنگی نهادینه در جوامع درآمده است و نمی توان در مدت زمان کوتاهی عدم برپایی این مراسم ها را نهادینه کرد.

حسینی در ادامه یادآور شد: این امر نیاز به فرهنگسازی دارد و نمی توان امیدوار بود در فاصله زمانی کوتاهی این نتیجه حاصل شود اما تمام تلاش خود را در مهار اینگونه مراسم ها به کار گرفته و در ابتدا از راه گفت‌وگو و ارشاد با این عزیزان وارد عمل شده و در صورت تخلف آنها از این امر از قوه قهریه تقاضای کمک کرده و دادستان شهرستان را برای اعمال قانون وارد عمل کرده ایم.

وی درباره زمان مشخص بهره برداری از بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی که اکنون با توجه به وضعیت خطرناک شهرستان و تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان به بزرگترین نگرانی مردم این شهر تبدیل شده است، اینگونه پاسخ داد: در حال حاضر افزون بر ۹۰ درصد کارهای ساختمانی و عمرانی این بیمارستان به اتمام رسیده و شرکت پیمانکار این ساختمان را به شبکه بهداشت تحویل داده است و هم اکنون نیز طبقات دو و سه این بیمارستان آماده بهره برداری است.

فرماندار شهرستان تویسرکان اضافه کرد: طبقه سوم این بیمارستان مختص بخش اداری و طبقه دوم نیز ویژه پذیرش و بستری بخش داخلی است که با توجه به رایزنی با دکتر طواف زاده، مسئول شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، آمادگی پذیرش بیمار توسط این بیمارستان در آذرماه سال جاری اعلام شد.

وی با تأکید بر ملی بودن پروژه بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان گفت: بیمارستان شهید سلیمانی چون یک پروژه ملی بوده و از حوزه اختیارات شهرستانی و حتی استانی خارج است اما فعلاً با توجه به وضعیت حاد شهرستان و شیوع کرونا در آذرماه بخش هایی از آن برای رفاه حال همشهریان و کم شدن نگرانی ها از تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) تجهیز و برای بهره برداری به دانشکده علوم پزشکی همدان تحویل می شود اما افتتاح رسمی این بیمارستان منوط به تصمیم وزارت بهداشت و درمان کشور و حضور مسئولان مربوطه است.

فرماندار شهرستان تویسرکان درباره تعلل بعضی از کارکنان ادارت به پاسخگویی درست و لازم در زمینه رفع مشکلات ارباب رجوع که منجر به مراجعات مکرر به ادارت می شود، اظهار کرد: حل مشکلات مردم از اولویت های واجب جامعه است و در شورای ادرای هم بارها گفته ام که اگر ارباب رجوعی به اداره ای مراجعه کرد و پاسخ نگرفت ما به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان به اتفاق ارباب رجوع در آن اداره حاضر خواهیم شد و کارمند مربوطه را بازخواست می کنیم چراکه حل مشکلات مردمی از اهم وظایف دستگاه های اجرایی و خطای آنها غیرقابل چشم پوشی است و متأسفانه در حال حاضر همت ادارات آنچه که ما می خواهیم نیست و باید ادارات تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و خدمت به همشهریان چندین برابر کنند و ما نیز نظارت خود را در این باره افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به مصوبات ستاد کرونای شهرستان گفت: متأسفانه آرامستان تویسرکان تنها آرامستانی است که محصور نیست و در نزدیکترین مکان به منازل مسکونی و داخل شهر قرار دارد و این امر کنترل این مکان را کمی سخت کرده است اما در طول مدت شیوع کرونا به بهترین وجه کنترل شده تا بتوانیم از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم.

حسینی در پایان مطرح کرد: به علت قرار گرفتن آرامستان تویسرکان در مکان نامناسب و ضررهای این مکان به سلامت روان و جان همشهریان و آلوده ‌کردن آب های زیرزمینی این شهر، طی رایزنی های مداوم با دستگاه های ذیربط درصدد جابه جایی این آرامستان به خارج از شهر هستیم‌ که امیدواریم هرچه سریع تر این امر میسر شود.

انتهای پیام

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.