Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 9613
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2020 - 16:02 |

عبور قربانیان کرونا از ۱۵۰۰ نفر در فارس

عبور قربانیان کرونا از ۱۵۰۰ نفر در فارس به گزارش مشهدنیوز، استان فارس که در موج‌های اول و دوم کرونا وضعیتی بهتر به لحاظ تعداد بیماران و خصوصا مرگ ناشی از کرونا نسبت به سایر نقاط کشور داشت اکنون شاهد عبور عدد قربانیان از ۱۵۰۰ نفر است. مسئولان و شهروندان استان فارس طی ۲ هفته اخیر […]

عبور قربانیان کرونا از ۱۵۰۰ نفر در فارس

عبور قربانیان کرونا از ۱۵۰۰ نفر در فارس

به گزارش مشهدنیوز، استان فارس که در موج‌های اول و دوم کرونا وضعیتی بهتر به لحاظ تعداد بیماران و خصوصا مرگ ناشی از کرونا نسبت به سایر نقاط کشور داشت اکنون شاهد عبور عدد قربانیان از ۱۵۰۰ نفر است.

مسئولان و شهروندان استان فارس طی ۲ هفته اخیر شاهد روزهای پر التهابی به لحاظ شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا بوده‌اند، شهروندانی که موجهای اول و دوم این بیماری را با افتخار به پائین بودن آمار ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ پشت سر گذاشته بودند، اکنون شاهد سیر صعودی آمار و تشکیل لیست انتظار برای پذیرش بیماران در برخی از مراکز درمانی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۱۳ آبان با اشاره با اینکه با مرگ ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جمع کل قربانیان این بیماری در فارس به ۱۵۰۴ نفر رسید، از این موضوع که طی دو روز متوالی قریب به ۶۸ هموطن در فارس جان خود را براثر کروناویروس از دست داده‌اند به شدت ابراز تاسف و نگرانی کرد و به همه در خصوص لزوم پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، هشدار داد.

دکتر علی اکبری، ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۸۰ هزار و ۱۰۱ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۹۳ هزار و ۲۶۷ مورد مثبت شناسایی شده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷۹ هزار و ۷۱ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون هزار و ۵۸۱ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن در فارس تاکید کرد: با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور، به عنوان راهکاری مناسب در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، می توان از فوت همنوعان خود جلوگیری کرد.

به گزارش مشهدنیوز، سیر صعودی بیماری کووید ۱۹ در استان فارس که حالا با وضعیت قرمز روبروست، درخواست اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای تعطیلی یک هفته‌ای شهر شیراز را به دنبال داشت.

اگرچه محدودیت‌های کرونایی در فارس و از روز ۱۲ آبان همزمان با سراسر کشور، عملیاتی شده است، اما هنوز هم شیراز، شاهد شبگردی شمار زیادی از شهروندان خصوصا جوانانی است که کمتر به رعایت اصول بهداشتی پایبند هستند.

باز بودن مطبهای پزشکان و حضور شمار زیادی از بیمارانی که از سراسر کشور برای دریافت خدمات تشخیصی و درماین فوق تخصصی به شیراز سفر میکنند و برپا بودن فعالیت اکثر ادارات و سازمانهای دولتی، نیمه دولتی و خصوصی و …. از سوی صاحبنظران به عنوان دلایل تداوم روند افزایشی شیوع و بروز کرونا در فارس و خصوصا شیراز مطرح میشود.

انتهای پیام/

نویسنده : شاهین طاقتی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.