۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 5440
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 15 آگوست 2019 - 15:48 |

عراق پرواز جنگنده‌ها در آسمانش را سخت‌تر می‌کند/ ادعای اسرائیل درباره حمله هوایی به جنوب بغداد

عراق پرواز جنگنده‌ها در آسمانش را سخت‌تر می‌کند/ ادعای اسرائیل درباره حمله هوایی به جنوب بغداد رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از تدابیر جدید و مهمی پرده برداشت که در خصوص حفظ حاکمیت هوایی در برابر پروازهای جنگنده‌های بیگانه تدوین خواهد شد. به گزارش مشهدنیوز، محمد رضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان […]

عراق پرواز جنگنده‌ها در آسمانش را سخت‌تر می‌کند/ ادعای اسرائیل درباره حمله هوایی به جنوب بغداد

عراق پرواز جنگنده‌ها در آسمانش را سخت‌تر می‌کند/ ادعای اسرائیل درباره حمله هوایی به جنوب بغداد

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از تدابیر جدید و مهمی پرده برداشت که در خصوص حفظ حاکمیت هوایی در برابر پروازهای جنگنده‌های بیگانه تدوین خواهد شد.

به گزارش مشهدنیوز، محمد رضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به سومریه نیوز گفت، احتمالا آنچه در پادگان الصقر رخ داد یک هدف‌گیری هوایی بود.

رئیس کمیته امنیت و دفاع اظهار کرد، باید شهرها از انبارهای تسلیحاتی متعلق به نیروهای امنیتی و حشد شعبی تخلیه شوند به خصوص سلاح‌هایی نظیر موشک و تجهیزات سنگین.

وی با اشاره به وجود نشست‌های مستمر بین فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرماندهان امنیتی به منظور ایجاد راه‌حل‌هایی جایگزین برای انتقال پادگان‌های حاوی سلاح‌های سنگین گفت، تدابیر جدید و مهمی در زمینه حفظ حاکمیت هوایی و پرواز جنگنده‌ها در حریم هوایی عراق در نظر گرفته شده و کمیته امنیت و دفاع از لحظه اولیه انفجار الصقر موضوع را پیگیری ‌کرد.

وی تاکید کرد، دو مساله مهم باید اتفاق بیفتند یکی تخلیه شهرها از پادگان‌ها و دوم لزوم اتخاذ تدابیر فوری از سوی دولت برای ممانعت از پرواز جنگنده‌ها در حریم هوایی عراق و این امر تنها باید با موافقت عراق باشد تا این کشور کاملا حاکمیت زمینی و هوایی خود را در دست داشته باشد.

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد، کنترل پروازهای جنگنده‌ها، عراق را قادر خواهد ساخت هرگونه حادثه‌ای را از هم تمیز دهد. ما دقیقا نمی‌دانیم این حمله ناشی از حادثه فنی بود یا یک هدف‌گیری.

در انفجار پادگان الصقر یک تن کشته و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

در این راستا یک شرکت اسرائیلی متخصص در زمینه عکس‌برداری ماهواره‌ای تصاویری از انبار تسلیحاتی جنوب بغداد که اخیرا شاهد انفجاری بود، منتشر کرد که مدعی است، مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

57927371

روسیا الیوم‌ به نقل از روزنامه اسرائیلی “تایمز آو اسرائیل” گزارش داد، شرکت “امیگ سَت اینترنشنال” اسرائیل اعلام کرد، ویژگی‌های خسارات وارده که در تصاویر مشخص شده نشان می‌دهند احتمالا انفجار در پادگان الصقر در جنوب بغداد ناشی از حمله هوایی بوده باشد که در پی آن انفجارهای ثانویه مواد انفجاری انبار شده را به همراه داشته است.

براساس گزارش‌های خارجی، اسرائیل به صورت فزاینده‌ای در انجام حملات هوایی در عراق نقش دارد.

در حالی که تحلیلگران بعید نمی‌دانند رژیم صهیونیستی در حمله به انبار مهمات پایگاه الصقر در منطقه الدوره در جنوب بغداد دست داشته باشد یک عضو کنست (پارلمان این رژیم) مدعی شد، روابط اسرائیل با بغداد به تدریج توسعه می‌یابند و اسرائیل میزبان هیئت‌های مختلفی بوده است.

بر اساس گزارشی که در روزنامه کومرسانت روسیه آمده است، در تحقیقات اولیه مشخص شد دلایل انفجار در انبار مهمات پایگاه الصقر به نقض اصول ذخیره‌سازی مهمات برمی‌گردند اما در رسانه‌ها دلایل دیگری مطرح شده‌اند از جمله اینکه اسرائیل در این انفجار که سومین انفجار در نوع خود طی یک ماه اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق بود، دست داشته است.

نجم القصاب، تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: برخی تردیدها درباره اینکه اسرائیل آن انفجارها را با کمک آمریکا انجام داده است، وجود دارند اما داده‌های موجود برخلاف این مساله هستند، این انفجارها در نتیجه انباشت زیاد سلاح و انبار آنها به شکل نامناسب رخ دادند همانگونه که در آمرلی رخ داد و امروز در منطقه الدوره اتفاق افتاد.

القصاب افزود: از سه سال پیش که انفجارها در پایگاه‌ها و انبارهای ذخیره اسلحه رخ داده‌اند، اطلاعات حاکی از این هستند که در واقع انبار سلاح‌ها به شکل نادرست، سوء مدیریت و نیز افزایش درجه حرارت در بغداد تا پنجاه درجه منجر به انفجار این سلاح‌ها شدند.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر از وقوع انفجاری در داخل انبار تسلیحات وابسته به پلیس فدرال و حشد شعبی خبر داده بود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.