۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 25446
  پرینتخانه » بین الملل, تیتر یک تاریخ انتشار : 24 مارس 2024 - 14:35 |
به دنبال حمله تروریستی در مسکو؛

عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته

به دنبال حمله تروریستی در مسکو؛ عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته به دنبال حمله تروریستی در مسکو، امروز – یکشنبه – مصادف با پنجم فروردین ماه «عزای عمومی» در روسیه اعلام شده است؛ حمله‌ای که جهان و هم‌چنین شهروندان روسیه را در حزن و بُهت عمیقی فرو برده است. به گزارش مشهدنیوز، جمعه […]

عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته

به دنبال حمله تروریستی در مسکو؛

عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته

به دنبال حمله تروریستی در مسکو، امروز – یکشنبه – مصادف با پنجم فروردین ماه «عزای عمومی» در روسیه اعلام شده است؛ حمله‌ای که جهان و هم‌چنین شهروندان روسیه را در حزن و بُهت عمیقی فرو برده است.

به گزارش مشهدنیوز، جمعه شب در جریان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی افرادی مسلح به حاضرین در این سالن، بیش از ۱۳۰ نفر کشته و ۱۵۲ نفر زخمی شده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه طی سخنرانی خطاب به شهروندان روسیه، روز یکشنبه را «عزای عمومی» در کشور اعلام کرد و خانواده‌ها و دوستان قربانیان در سوگ عزیزان خود نشسته‌اند.

وزارت بهداشت منطقه مسکو می‌گوید در این منطقه شهروندان روسی حدود یک تُن خون به مجروحان و زخمی‌های این حمله تروریستی اهدا کرده‌اند. طبق آنچه تا این لحظه گزارش شده، صفوف طولانی اهداکنندگان حاکی از حضور ۲۷۱۲ نفر جهت اهدای خون است.

روز گذشته سیاستمداران و سفارت‌های مختلف روسیه در جهان ضمن ارسال پیام تسلیت، با مردم داغدار روسیه ابراز همبستگی کردند.

مردم روسیه امروز با دسته گل‌هایی به مقابل سالن کنسرت کروکوس آمدند تا یاد و خاطره عزیزان از دست رفته‌شان را زنده نگه دارند. هم‌چنین، پرچم‌های روسیه در سرتاسر کشور به حالت نیمه برافراشته درآمدند و تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری لغو شده‌اند.

البته این اقدام که به دلیل «عزای عمومی» رعایت شده، صرفا در روسیه نبوده، بلکه سفارت‌هایی نظیر سوئد، آلمان، مجارستان، بلغارستان و سفارت برخی کشورهای دیگر در مسکو، پرچم‌ها را به حالت نیمه برافراشته درآورده‌اند.

عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته

طبق تصویر خبرگزاری تاس، برج خلیفه در دوبی هم به عنوان ادای احترام به قربانیان حمله تروریستی در مسکو به رنگ پرچم روسیه درآمد.

عزای عمومی در روسیه و پرچم‌های نیمه برافراشته

تا به این لحظه، داعش به گفته خود مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است اما روسیه «عجله‌ای» برای تایید آن ندارد و همچنان به تحقیق و تفحص در این زمینه مشغول است. از آنجایی که افراد دستگیرشده به سمت مرز اوکراین فرار کرده‌اند، بسیاری انگشت اتهام را به سوی این کشور نشانه گرفته‌اند اما کی‌یف و هم‌چنین حامی اصلی او یعنی ایالات متحده آمریکا آن را رد می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود صراحتا اعلام کرده که «عاملان این حمله تروریستی مجازات خواهند شد».

یکی از این مظنونان گفت که در ازای دریافت پول به دلار، دست به تیراندازی زده است.

براساس ویدئوهای منتشر شده، روسیه به خصوص حوالی مسکو که سالن کنسرت کرکوس در آنجا واقع است، حال‌وهوایی حزن‌انگیز و غم‌آلود دارد و خانواده قربانیان برای عزیزان خود درحالی که شمعی به دست دارند، عزاداری می‌کنند.

خانواده‌ای در دونتسک به خبرنگار اسپوتنیک می‌گوید: «ما در شهرمان، این غم و درد را درک می‌کنیم اما مسکو شهر صلح است و مردم اصلا آماده چنین چیزی نبوده‌اند».

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.