۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 22897
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2024 - 22:18 |
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل:

فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد

  به گزارش مشهدنیوز، آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز از آغاز عملیات فونداسیون و نصب فاز اول دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر تبریز خبر داد. محبوب عبداله‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف با فونداسیون‌ریزی در چند نقطه […]

فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد

 

به گزارش مشهدنیوز، آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز از آغاز عملیات فونداسیون و نصب فاز اول دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر تبریز خبر داد.

محبوب عبداله‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: فاز اول نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف با فونداسیون‌ریزی در چند نقطه از سطح شهر آغاز شد و امید است هرچه سریع‌تر فاز اول این طرح تکمیل شده و دوربین‌های ثبت پلاک نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: با دستور شهردار کلانشهر تبریز، ۲ هزار دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف(پلاک خوان) برنامه‌ریزی شده است که پس از فونداسیون‌ریزی و پایه‌گذاری، این دوربین‌ها در سطح شهر نصب خواهند شد که با اتمام نصب ۲ هزار دستگاه دوربین، مدیریت هوشمند ترافیک شهر تبریز محقق شده و شاهد کاهش حوادث و تخلفات ترافیکی خواهیم شد.

وی ادامه داد: فاز اول شامل رفع نقص و تامین زیرساخت و سامانه‌های لازم برای ۳۰۰ دوربین بوده است که تا پایان سال‌جاری با خرید دوربین و تجهیزات مورد نیاز ۶۵ دستگاه دوربین تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز تشریح کرد: فاز دوم پروژه با مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان با برگزاری مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد که مرحله اول مناقصه برگزار و در مرحله دوم دارندگان گواهی افتا قیمت پیشنهادی خود را به سازمان ارائه می‌کنند که حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ قرارداد اجرایی با پیمانکار واجد شرایط منعقد و عملیات اجرایی شروع و طبق برنامه زمانبندی طراحی شده، تعداد دوربین‌های شهر تبریز به ۷۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه در این دو فاز نقاط ترافیکی و مهم از نظر حمل‌ونقل انتخاب شده و شبکه فیبر نوری لازم در حال اجرا است بنا به دستور شهردار تبریز و تاکید استاندار، در مورخه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ تمامی نقاط مهم شهر و گره‌های ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی به صورت هوشمند مدیریت شده و برنامه‌های ترافیکی لازم، اجرایی می‌شود.

وی در خاتمه یادآوری کرد: با تامین زیرساخت لازم توسط شهرداری و پلیس راهور و رعایت قوانین توسط مردم شریف تبریز شاهد ترافیک روان، پاک و امن در تبریز باشیم که بتواند رضایت شهروندان را فراهم کند.

 

فاز دوم کانال فرامنطقه‌ای شهرک خاوران در آستانه تکمیل

فاز دوم پروژه بزرگ زیرساختی کانال فرامنطقه‌ای شهرک خاوران، با هدف جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه‌های سه مسیل واقع در این محل، در مرحله تکمیلی و پایانی خود قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۹، به بیان جزییات این پروژه پرداخت و اظهار کرد: فاز دوم این کانال، به طول ۶۵۰ متر در قسمت فرامنطقه‌ای شهرک خاوران از ابتدای سال‌جاری با اجرای عملیات دیوارچینی سنگی تا این زمان در حال اجرا بوده و اینک از بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است که دیواره‌های سنگ چینی شده این کانال به ارتفاع سه‌متر ساخته شده‌اند.

هادی بدری حامد در ادامه به تشریح جزییات این پروژه پرداخت و افزود: پروژه زیرساختی و حیاتی کانال فرامنطقه‌ای که از مهم‌ترین برنامه‌های مدون و راهبردی، عملیاتی پنج‌ساله شهرداری کلانشهر تبریز است در سال ۱۳۹۷، پس از انجام مطالعات میدانی و شناسایی نقاط سیلاب خیز شهرک خاوران با هدف تجمیع آب‌های سطحی و روان آب‌های جاری در مسیل‌ها و کاهش خطرپذیری این شهرک از سیلاب‌های احتمالی به دلیل وجود چندین سر شاخه مسیل‌های فعال در این نقطه از بخش فرامنطقه‌ای از جمله سه سرشاخه واقع در اطراف روستاهای شادآباد علیا، زرنق و چؤلن دره و هدایت آب‌های سطحی جاری از این سه مسیل مورد اشاره به طرف کانال انحرافی سولی دره طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: آب‌های سطحی هدایت شده پس از ورود به سولی دره، به آجی چای (مهرانه رود) جاری خواهندشد که متراژ اصلی این پروژه، ۴.۵ کیلومتر (۴۵۰۰ متر)، به عرض متغیر ۱۰ متر و به عمق متغیر ۸-۵ متر، (بسته به دبی آب) است که برابر برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، در ۳ فاز و ۳ قرارداد مجزا برای اجرایی شدن آماده گشته است.

وی اضافه کرد: این کانال، به موازات مسیر راه‌آهن بخش فرامنطقه‌ای شهرک خاوران در حال ساخت است، اما وجود دو معارض در مسیر پیش‌بینی شده برای ساخت کانال فرامنطقه‌ای موجب شده است تا فعلاً حدود ۱۲۰۰ متر از متراژ کلی این کانال از توان اجرایی برخوردار نباشد.

شهردار منطقه ۹ همچنین تشریح کرد: عملیات خاکبرداری کل مسیر کانال فرامنطقه‌ای با حجم ۱۶۰ هزار متر مکعب و به طول دوهزار و ۵۰۰ متر انجام یافته است که فاز اول این کانال، با ساخت ۵۵۰ متر و انجام عملیات خاکبرداری، دیواره سنگ چینی شده و تثبیت و رگلاژ کف و سنگ چینی با بتن مگر، پیش از این به اتمام رسیده است.

وی مطرح کرد: فاز دوم این پروژه نیز در سال‌جاری، چنانکه اشاره شد، با ساخت ۶۵۰ متر و انجام عملیات خاکبرداری، تثبیت کف و دیواره سنگ چینی شده در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است که فاز سوم این پروژه در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاربرد این پروژه، افزون بر کنترل ساخت‌وساز و پیشگیری از تخلفات سوء و فاجعه‌آفرین فرصت طلبان متخلف، ایجاد امکان برای کنترل و مهار سیلاب‌ها در سطح منطقه ۹ است که تا پیش از ساخت این کانال، در زمان بارندگی شدید، آب‌های‌ روان از طرف این مسیل‌ها موجب جاری شدن سیل در سطح شهرک خاوران می‌شد.

بدری حامد اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این کانال و با مشخص شدن مسیر این مسیل، در کنار کنترل سیلاب‌ها، کار پاکسازی، لایروبی و جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این مکان نیز به صورت مستمر انجام یابد.

وی همچنین اظهار کرد: با ایجاد این کانال و جمع‌آوری و هدایت آب‌های جاری سرشاخه‌های مسیل‌ها به سمت مسیل سولی دره و سپس آجی چای (مهرانه رود)، این رودخانه مرکزی و طولی کلانشهر تبریز از کم‌آبی و بی‌آبی نجات خواهد یافت و منظری زیبا و برخوردار از تأثیرات هوایی مرطوب و معتدل برای خط طولی و مرکزی شهر فراهم می‌شود.

فاز اول پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز آغاز شد

دومین کارگاه آموزشی عملیات زمستانی و استفاده از محلول‌های یخ‌زدا برگزار می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از برگزاری دومین کارگاه آموزشی عملیات زمستانی و استفاده از محلول‌های یخ‌زدا خبر داد.

پرویز عباس‌نژاد با اعلام این مطلب اظهار کرد: کارگاه آموزشی عملیات زمستانی و استفاده از محلول‌های یخ‌زدا با هدف افزایش سطح آمادگی نیروهای خدمات شهری و افزایش دانسته‌های علمی نیروهای عملیاتی امروز در تالار دکتر مبین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه دومین کارگاه آموزشی و بازآموزی عملیات زمستانی است که امسال برگزار می‌شود، تشریح کرد: در این کارگاه آموزشی، شرایط و وضعیت محلول‌سازی در کارگاه‌های محلول‌ساز مناطق دهگانه و شیوه‌های اصولی محلول‌پاشی و عملیات زمستانی برای کارکنان حوزه عملیات زمستانی، معاونان مناطق، مدیران نواحی و مسئولان معاونت خدمات شهری ارائه خواهد شد.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، دومین کارگاه آموزشی عملیات زمستانی و استفاده از محلول‌های یخ‌زدا با حضور مدیران ستادی و نیروهای فعال در عملیات زمستانی معاونت‌های محیط زیست و خدمات شهری مناطق دهگانه تبریز ظهر امروز در محل تالار دکتر مبین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.