۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 22894
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها, سلامت, شهری تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2024 - 22:12 |
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۸ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۸ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید به گزارش مشهدنیوز، مازندران رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم را بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر دانست و گفت: این بیمارستان بعد از ۱۸ سال، در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان […]

بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۸ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

بیمارستان رازی قائمشهر بعد از ۱۸ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

به گزارش مشهدنیوز، مازندران رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم را بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر دانست و گفت: این بیمارستان بعد از ۱۸ سال، در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

فرهاد غلامی امروز، ۲۰ دی ماه در نخستین رویداد جام رسانه‌ای امید مازندران که با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با برخورداری از ۱۱۰۰ خانه بهداشت، ۳۸۰ مرکز جامع سلامت،۲۶ بیمارستان، ۲۲ شبکه و ۲۲هزار و ۴۰۰ پرنسل،۳ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت شاخص‌های سلامت در مازندران افزود: شاخص‌های امید به زندگی در سال ۱۳۵۷، ۵۲ سال بود و در حال حاضر ۷۶ سال است. مرگ و میر مادران باردار، ۷۰ در هزار بود و الان ۲۶ در هزار است و در کشور ۲۸ در هزار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سن امید به زندگی در کشور ۷۵ و در مازندران ۷۶ است گفت: مرگ و میر کودکان ۱۳۰ در هزار بود و الان در مازندران ۳۳ در هزار است.

غلامی افزود:  در سال ۱۳۵۷، ۱۴۰۰ پزشک داشتیم و الان بالای ۱۰ هزار پزشک داریم.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب دستگاه سی‌تی اسکن نداشتیم و اکنون بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌های ما دستگاه سی تی اسکن و ۱۰ بیمارستان نیز ام آر ای دارند، اظهار کرد: در زمان انقلاب دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشت و تنها یک دانشکده نسیبه بود با یک رشته و ۱۰ استاد و اکنون ۱۳۰ رشته داریم و ۵۳۰ استاد که در حال تدریس هستند.

این مسوول ادامه داد: در زمان انقلاب ۱۰۰ دانشجو داشتیم و الان ۸ هزار دانشجو، ۱۲ دانشکده و ۵۸۰ عضو هیئت علمی داریم.

غلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌ در دانشگاه علوم پزشکی جهشی بوده است افزود: ما جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور هستیم ۱۰ منطقه امایشی داریم و ۶ دانشگاه در گیلان، بابل، مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود منطقه یک و به مرکزیت مازندران هستند.

وی یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم را بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر دانست و گفت: این بیمارستان بعد از ۱۸ سال، در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه بیمارستان ماهفروجک ساری در هفته دولت سال آینده بهره برداری می‌شود، افزود: دستگاه “ام آر ای” بیمارستان ۱۷ شهریور آمل و “سی تی اسکن” نور به زودی تحویل خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.