۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23090
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 14 ژانویه 2024 - 12:04 |

فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است

رئیس‌جمهور گفت: فلسطین موضوع مشترک بین همه مذاهب، فرقه‌ها و گویش‌ها در جهان اسلام است که امروز البته از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است. به گزارش مشهدنیوز ، سیدابراهیم رئیسی در همایش «بین‌المللی طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری» با بیان این‌که «یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب تحکیم […]

فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است

رئیس‌جمهور گفت: فلسطین موضوع مشترک بین همه مذاهب، فرقه‌ها و گویش‌ها در جهان اسلام است که امروز البته از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است.

به گزارش مشهدنیوز ، سیدابراهیم رئیسی در همایش «بین‌المللی طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری» با بیان این‌که «یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب تحکیم اخوت اسلامی است»، اظهار کرد: این امر نهایتا به تشکیل امت واحده اسلامی منجر می‌شود که برکات و نعمات زیادی دارد. این امر نویدبخش برقراری عدالت برای بشر است.

وی افزود: مهمترین مسئله امت اسلامی امروز مسئله فلسطین است. امام راحل تاکید داشتند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است. آزادی قدس شریف موضوع اهم و دارای اولویت جهان اسلام است. این کنفرانس از این منظر بسیار مهم است.

رئیسی تاکید کرد: فلسطین موضوع مشترک بین همه مذاهب، فرقه‌ها و گویش‌ها در جهان اسلام است که امروز البته از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بدل شده است. همه وجدان‌های بشری آزاد جهان امروز متوجه مسئله فلسطین و مظلومیت و اقتدار آنان شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «باید تحلیل درستی از موضوع فلسطین داشته باشیم»، اظهار کرد: نظام سلطه با محوریت آمریکا و انگلیس در یک تصمیم شیطانی سرزمین فلسطین را اشغال کردند و در این مسیر ظلم‌ و تعدی و ویرانی‌های بسیاری به مردم فلسطین و مردم منطقه روا داشتند. مقاومتی هم از ناحیه مردم فلسطین، لبنان و منطقه انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: از آن زمان یک نگاه به فلسطین ایستادگی‌ و مقاومت بود و یک نگاه هم سازش و کوتاه‌آمدن در برابر ظلم. آن‌چه که ما شاهدیم آن است که جریان سازش یا تفکر کنارآمدن جواب نداده است‌. نشستن پای میز مذاکره جواب نداد چون طرف مقابل به هیچ عنوان به میثاق و پیمان پایبند نیست و این ویژگی جریان سلطه است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ بیانیه، مصوبه و عهدنامه‌ در سطح بین‌المللی وجود دارد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچکدام پایبند نبوده است. جریان ایستادگی‌ و مقاومت که در لبنان، فلسطین، سوریه، یمن و در جای جای جهان اسلام شکل گرفت‌، در برابر تعدی و ظلم راه را فقط ایستادگی و مقاومت دیدند.

رئیسی گفت: در این مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه به آنچه که در ایران به دست امام راحل ایجاد شد، ایستادگی ملت ایران برابر آمریکا، غرب و حکومت دست‌نشانده آن‌ها یعنی رژیم پهلوی بود. این در ایران جواب داد و در فلسطین هم از جنگ ۳۳ روزه گرفته تا امروز که جنگ ۱۰۰ روزه است این مقاومت جواب داده و بعد از گذشت ۱۰۰ روز می‌توان گفت پیروز نبرد فعلی فلسطین و شکست‌خورده آن رژیم صهیونیستی است که به هیچکدام از اهداف خود نرسید.

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.