۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21578
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, بین الملل, تیتر یک, جام حذفی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, فوتبال, فوتبال اروپا, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, والیبال, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2023 - 15:01 |

فوتبال خراسان و آتش اختلافات

در باب فوتبال خراسان همانطور که قدیمی‌ها بهتر می‌دانند، داستان و روایت بسیار است.اما همواره در این مورد حقایق پنهان مانده و هیچ‌کس نیامده است از سر دلسوزی و مودت سخنی بگوید.زیرا جریان سودهای برباد رفته و زیان‌های از یاد رفته همیشه واقعیت‌ها را پنهان کرده است.
فوتبال خراسان و آتش اختلافات

حالا اگر پیام خراسان، ابومسلم بزرگ، سیاه جامگان مظلوم، باشگاه پدیده خراسان(شهرخودرو) و امثالهم نیستند، مهم به نظر نمی‌رسد، چون مسئله چیز دیگر است و مقصد جای دیگر می‌باشد.

حقیقت اینست که تعداد دلسوزان فوتبال استان از انگشتان یک دست تجاوز نکرده و به قولی هر کسی از ظن خود یار این عزیز زخم خورده شده است.

باید دید ریشه اختلافات موجود که مسبوق به سابقه هم کجاست؟

ساختار غیر صحیح
بحران‌های مدیریتی
تحمیل سلایق
موضع‌گیری‌های متفاوت پیشکسوتان

اینکه چرا ساختار درست نیست به کلیت فوتبال ایران برگشته و دلیل آن عدم ثبات و عدم اتحاد است.

بحران مدیریت حاصل تعاریف نادرستی است که باعث شده‌است جایگاه‌ها نامعلوم و نامشخص باشد. سلسله مراتب رعایت نشده و گاهی تخریب جای انتقاد را گرفته است.

چرا عده‌ای همواره فکر می‌کنند راه و روش آنان درست و کامل است؟ چرا برای رسیدن به مقصود به هر گفته و خبری استناد می‌شود؟ چرا برای آگاهی بخشیدن مسیر درست انتخاب نمی‌گردد؟ شاید در این بین منافعی از بین رفته یا منافعی مد نظر است؟

وظایف پیشکسوت تعریف شده است و تجربه وی باید در خدمت ورزش قرار بگیرد. اما در فوتبال ایران و خراسان و سایر مناطق شاهد ظهور جناح بندی‌های غیر متعارف و گروه‌ها و دسته‌های مخالف هستیم که گاهی برای اثبات خود فلسفه فوتبال را فراموش کرده‌اند. این در حالی است که پیشکسوت باید از خطا و آزمون بپرهیزد و چراغ راه باشد.

فوتبال خراسان عاری از اتحاد، همبستگی و دلسوزی است و قانون “یا همه یا هیچ” در آن حاکم شده و گفتگو و پرداختن منطقی به وقایع از بین رفته است “نمونه بارز آن را در تحرکات و وقایع چند روز اخیر مشاهده کردیم.”

اطلاعات مغرضانه و نادرست، پرداختن به نقاط منفی، دور شدن از قاعده احترام و گفتگو منطقی، راه و روش عده‌ای شده است که همیشه و در مقاطع گوناگون به تغییرات احساسی و بی‌هدف اندیشیده و چگونگی و راهکار صحیح تغییر را از یاد برده‌اند.

راهکار صحیح برای رفع مشکلات و معضلات،
برنامه کاربردی برای بازسازی خرابی‌ها و پشتوانه‌سازی برای وعده‌های داده شده، موضوعاتی هستند که در لابلای هیاهوی پیش آمده، از اذهان دور شده و حاصل آن فاصله عمیق و تکراری از شرایطی است که مطلوب و مد نظر صنعت فوتبال می‌باشد تا با اتکای به آن بتوان از تکرار مکررات بی‌حاصلِ گذشته پرهیز نمود.

دوستان فوتبال خراسان به نگاه منصفانه ی انسان‌هایی محتاج است که “فوتبال به ما هو فوتبال” را دوست دارند و نه چیز دیگر.

لطفاً بی دلیل تعریف نکنید و بی یقین انتقاد نفرمایید

جنگِ هفتاد و دو ملت همه را عذر بِنِه
چون ندیدند حقیقت رَهِ افسانه

نویسنده : حسن صانعی پور
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.