Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 8704
  پرینتخانه » عمران و اشتغال تاریخ انتشار : 23 فوریه 2020 - 18:21 |
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران: ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: کشور در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، هیچ مشکل و محدودیتی ندارد و تولید آنها بسیار زیاد است. به گزارش مشهدنیوز، محمود نجفی عرب درباره بازار ماسک و مواد ضدعفونی […]

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: کشور در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، هیچ مشکل و محدودیتی ندارد و تولید آنها بسیار زیاد است.

به گزارش مشهدنیوز، محمود نجفی عرب درباره بازار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روزهای اخیر توضیح داد: این مواد در حالت عادی فروش بسیار محدودی در بازار دارند و به طور خاص برای مراکز بهداشتی و درمانی تولید می‌شوند؛ اما وقتی تب شیوع کرونا در کشور قدرت گرفت ناگهان تقاضای چند میلیونی برای این محصولات بوجود آمد و همین مسئله تعادل بازار را برهم ریخت.

وی با بیان اینکه ظرف روزهای آینده تعادل به بازار بازخواهد گشت، بیان کرد: خوشبختانه کشور چه در حوزه تولید ماسک و چه در حوزه تولید ضدعفونی کننده‌های الکلی ظرفیت بسیار بالایی دارد. در کشور ما الکل آزمایشگاهی و پزشکی بسیار زیاد تولید می‌شود و همین امر مدیریت بازار در روزهای آینده را راحت خواهد کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران؛ برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بر ممنوع کردن صادرات این کالاها از حدود یک ماه قبل نیز دیگر عاملی است که به تأمین مواد مورد نیاز بازار کمک خواهد کرد.

نجفی عرب با اشاره به برخی سودجویی‌ها در کشور گفت: متأسفانه برخی افراد بدون هیچ درکی از شرایط کشور صرفا برای سودآوری خود این کالاها را در برخی شهرها احتکار کردند که با ورود مراجع قضایی تعدادی از آن‌ها کشف شد و با افزایش تأمین این محصولات دیگر نگرانی در این زمینه نیز وجود نخواهد داشت.

وی درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا در کشور توضیح داد: این ویروس نسبت به آنفولانزا کشندگی پایین‌تری دارد اما به دلیل سرعت بالای شیوع خطرناک تلقی می‌شود. در صورتی که ما بتوانیم با افزایش پیگیری‌های پزشکی و بهداشتی سرعت شیوع را کاهش دهیم، می‌توانیم در آینده نزدیک بر این ویروس غلبه کرده و آن را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.