۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 17014
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, تیتر یک, خانواده, سلامت, سیاست داخلی, شهری, شورای نگهبان, مجلس, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 08 آوریل 2022 - 18:49 |
سیداحمدنبوی

” مافیای خودرو واقعیت یا توهم ؟ “

لابی های پشت پرده دلیل ورود مجمع، بیشترین ورود مجمع در حوزه خودرو بوده، هر وقت مجلس برای واردات خودرو وارد می‌شود مجمع ورود و کار را قفل می‌کند، مجمع مصوبه مجلس را که تایید شورای نگهبان را هم دارد رد می‌کند و این یک بدعت است .
” مافیای خودرو واقعیت یا توهم ؟ “

به نام خدا و با سلام
بر اساس تصویر چرخه بالا کاملا مشخص است که قدرت مردم از طریقِ فشار به وکلای مجلس برای قبولِ ‘مطالبه رقابت در خودروی داخلی’ جهت ایمن شدن و ارزان شدن خودرو از مسیر واردات خودرو به نتیجه رسیده است، چرا که نمایندگان در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده بودند که ۷۰ هزار خودروی سواری خارجی به کشور وارد شود. هر چند خود این هم رقابت چندانی نبود ولی به هر حال از وضعیت بهتر بود.
مردم توانسته بودند که یکی از مطالبات خود را هر چند ناقص از مسیر قانون و از طریق نمایندگان به منصه ظهور برسانند و این دقیقا معنی جمهوریت نظام بود و تصویب این قانون توسط شورای نگهبان نیز به معنی اسلامیت نظام بود و جمهوری اسلامی در تلفیقی زیبا یکی از مطالبات مردم را پاسخگو شده بود .
اما یک اتفاق عجیبی افتاد، هیئت عالی نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام در تعطیلات نوروز !! تشکیل جلسه داد و این قانون را ملغی اعلام کرد.
جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در چند فراز می‌گوید:
لابی های پشت پرده دلیل ورود مجمع، بیشترین ورود مجمع در حوزه خودرو بوده، هر وقت مجلس برای واردات خودرو وارد می‌شود مجمع ورود و کار را قفل می‌کند، مجمع مصوبه مجلس را که تایید شورای نگهبان را هم دارد رد می‌کند و این یک بدعت است .
حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودروی سواری را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست، گفت: شورای نگهبان بدون تأیید مجمع، امکان تأیید بودجه را نداشت‎ و لذا کمیسیون تلفیق با مجوز هیئت رئیسه مجلس، نظر مجمع را اعمال کرد.
این یعنی آنکه جمهوریت ( مردم و مجلس ) و اسلامیت ( شورای نگهبان) و بهتر آنکه جمهوری اسلامی در مقابل هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام سر تعظیم فرود آورد!!
اما اعضای این هیات چه کسانی هستند؟ در جلسه روز شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ مجمع تشخیص مصلحت نظام، با رأی اعضا، «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» به منظور نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب تشکیل و اعضای آن به قرار زیر انتخاب شدند:
۱. آیت‌الله سیّدمحمود هاشمی‌شاهرودی
۲. محسن رضائی
*۳. حجت‌الاسلام و المسلمین سیّدابراهیم رئیسی
۴. آیت‌الله قربانعلی درّی‌نجف‌آبادی
۵. حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم
۶. حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری
۷. مرتضی نبوی
۸. محمدجواد ایروانی
۹. حسین مظفر
۱۰. احمد وحیدی
۱۱. مصطفی میرسلیم
۱۲. علی آقامحمدی
۱۳. احمد توکلی
۱۴.محمدرضا باهنر
۱۵. داوود دانش‌جعفری*
با مرحوم شدن آیت الله شاهرودی و تغییر دبیر مجمع تشخیص به جای دو نفر اول، آیت الله آملی لاریجانی و آقای ذوالقدر احتمالا جایگزین شده اند.
مگر ورود ۷۰ هزار خودرو در طول یکسال ( تولید داخل نزدیک به یک میلیون خودرو است) به کشور چه اثر سویی می‌توانست داشته باشد که جلسه ای در این سطح و با این سرعت در تعطیلات تشکیل می‌شود؟
نمایندگان ، رئیس قوه مقننه و شورای نگهبان در دفاع از جمهوریت و اسلامیت چه اقدامی کردند؟
کدام یک از این پانزده نفر با ۵ نفر عضو خانواده خود و یک پراید مدل ۱۵ سال پیش دل به جاده زده اند؟
آیا این ۱۵ نفر می‌توانند مطالبات یک ملت ۸۳ میلیون نفری را که مسیر قانونی خود را نیز طی کرده است را زیر پا بگذارند؟
آیا می‌توان نتیجه گرفت که این ۱۵ نفر در خونهای ریخته شده احتمالی گذشته و آینده ناشی از خودرو نا ایمن و در آخرت بایستی پاسخگو باشند ؟
و سوال آخر اینکه مافیای خودرو واقعیت دارد یا توهم است؟

خداوندا عاقبت این ۱۵ نفر را ختم بخیر بفرما

انشاءالله
سیداحمدنبوی
فعال سیاسی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.