Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 17017
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, بین الملل, تیتر یک, حقوقی و قضایی, حوادث، انتظامی, خانواده, خاورمیانه, سلامت, سیاست خارجی, سیاسی, علم و فناوری, عمران و اشتغال, محیط زیست, نظامی, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 08 آوریل 2022 - 19:07 |

” اوکراین قربانی آمریکایی با توپ خالی “

روسیه امروز پنجم اسفند ۱۴۰۰ با تمام توان به اوکراین لشگر کشی کرد و اولین جنگ کلاسیک ۲۰ ساله اخیر را آغاز کرد و دست کشورهای غربی را که چند ماه است روسیه را برای حمله احتمالی به اوکراین تهدید می‌کنند* در پوست گردو قرار داد*.
” اوکراین قربانی آمریکایی با توپ خالی “

در دوران مشهور به جنگ سرد، یک سوم از موشک های اتمی ابرقدرت شرق در اوکراین دِپو شده بود که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۳۷۰ شمسی، اوکراینِ مستقل شده بیشترین سلاح های هسته ای و بهترین تجهیزات طراحی و ساخت سلاح های هسته ای را در اختيار داشت و سومین قدرت اتمی جهان به حساب می آمد.
اوکراین در آنروز دارای ۱۳۰ موشک بالستیک قاره پیما با ۱۰ کلاهک و با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر بود و مجموعا ۱۷۰۰ کلاهک هسته ای در خاک اوکراین وجود داشت.

اما اوکراین مستقل شده در سال ۱۳۷۳ با امضای معاهده “بوداپست” به همراه آمریکا، انگلیس و روسیه، متعهد شد که کلیه سلاح های هسته ای خود را منهدم نماید و در مقابل آمریکا و انگلیس تعهد کردند که از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین درمقابل هرگونه تجاوز خارجی حمایت کنند،
اوکراین در یک دوره سه ساله تمام زرادخانه هسته ای اش را نابود کرد و تمام و کمال سرنوشتِ حکومت و مردمِ خود را در اختیار آمریکا و کشورهای غربی قرار داد.

امروز مردم اوکراین با دستانی خالی به آسمان کیف، خارکف و …می‌نگرند و رژه بمب افکن ها و جنگنده های روسی را تماشا می کنند بی آنکه بتوانند کوچکترین واکنشی از خود نشان دهند.

آمریکا و اروپا هم اشگ تمساح می ریزند و بشدت ناراحتند !! و قصد دارند روسیه را تحریم کنند، تحریمی که ۴۰ سال نتوانسته است ایران را به زانو در آورد طبیعتا نمی‌تواندآسیبی جدی در کوتاه مدت به روسیه وارد کند.

قسمت تلخ ماجرا آنجاست که اوکراین خودش بدست خودش ۲۷ سال پیش هر آنچه توان بازدارندگی داشت را نابود کرده بود و امروز باید حسرت نابودی قدرت خود را بکشد.

غربی ها ۱۰ سال است که این نسخه را برای ایران هم نوشته اند ولیکن با “درایت رهبری نظام” این حیله غرب به نتیجه نرسیده است و حمله امروز روسیه به اوکراین نشان از درست بودن این استراتژی بود.

*اما موضوع بسیار مهم *
باید این نکته بسیار مهم را هم در تحلیل های خودمان در نظر داشته باشیم که: ایران بزرگ در این فقره از اتفاقات منطقه باید به دقت به هوش باشد و بر اساس منطقِ فرض محال هیچگاه محال نخواهد بود به این فکر کنیم که نکند شرق و غرب در سیاست پنهان خود اوکراین و ایران را بین خود تقسیم کرده باشند؟
پس حاکمان کشورمان و نیروهای مسلح باید با امعان نظر به این فرضیه احتمالی، استراتژی برتر خود را از هم اکنون مورد بررسی قرار دهند و آماده هر اتفاقی باشند.

سيد احمد نبوی
معاون امور استان‌های حزب همت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.