۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24134
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست داخلی, شهری تاریخ انتشار : 11 فوریه 2024 - 15:09 |
گزارش از حاشیه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲-تهران

مانور بزرگ اقتدار ایرانیان در۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران

راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت ۹:۳۰ امروز – ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد و راهپیمایان تهرانی و برخی دیگر از استان‌ها، ساعاتی قبل از آغاز مراسم به سمت مسیرهای منتهی میدان اصلی شهر خود حرکت کردند. به گزارش مشهدنیوز ، […]

مانور بزرگ اقتدار ایرانیان در۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران

راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت ۹:۳۰ امروز – ۲۲ بهمن ۱۴۰۲- همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد و راهپیمایان تهرانی و برخی دیگر از استان‌ها، ساعاتی قبل از آغاز مراسم به سمت مسیرهای منتهی میدان اصلی شهر خود حرکت کردند.

به گزارش مشهدنیوز ، این مراسم در تهران از مسیرهای ۱۲ گانه‌ به علاوه مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان برگزار شد.

سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال هم  سید ابراهیم  رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بود.

مراسم  ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و ۳۵ هزار روستای کشور راهپیمایی جشن انقلاب برگزار شد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است و بالگردهای ارتش مردم را گلباران کردند.

۷ هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند.

امروز ساعت ۱۱:۲۲ در سراسر ایران بزرگترین همخوانی سرود کشورمان توسط مردم اجرا شد.

ثانیه‌هایی از آمادگی نوجوانان در حاشیه مراسم پیش از آغاز راهپیمایی را در ادامه ببینید.

عوامل پلیس،آتش نشانی،اورژانس و هلال احمر از ساعتی پیش از شروع مراسم در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مسقر بودند و استقبال اقشار مختلف مردم از غرفه‌های فرهنگی ورزشی مشهود بود.

راهپیمایان شعارهایی با این مضامین سر دادند: « ۲۲بهمن پنجاه و هفت/ پشت ستمگران عالم شکست» ، «نور خمینی ما، تابنده در جهان است/ نهضت اسلامی‌اش، معجزه‌ی زمان است» ، «یاد امام خمینی پاینده باد/ خامنه‌ای، رهبر ما زنده باد» ، «شور و خروش بهمن/ خار به چشم دشمن» ، «بیست و دو بهمن/ خار به چشم دشمن» ، «شد ماندگار  بهمن/ ماه شکست دشمن» ، «چاره‌ مشکلات اقتصادی/ مدیر انقلابی و جهادی»،  «پیام انقلاب ما همین است/کلید فتح ما به دست دین است»، «حضور ما نشانه وحدته/صدای بیداری این ملته»، «محاله پا پس بکشیم، از راهمون دس بکشیم»، «حضور و انتخاب ما/ضامن انقلاب ما» ، «روز حماسه روز انتخاب است/ حضور ما ضامن انقلاب است» ، «نشان همدلی و وحدت ما،  حماسه حضور ملت ما» ، «حجابم افتخارمه، یا فاطمه شعارمه»، «پاینده ملت، پاینده ایران/ راه ولایت، راه شهیدان» ، «ما ملت شهادتیم/ فدایی ولایتیم» ، «ما ملت شهادتیم/ ایرانی با غیرتیم» ، «ملت با عزم و اراده ما/ در هم شکسته قدرت آمریکا»، «نصر من الله و فتح قریب/مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «ما ذوالفقار حیدریم/ فدائیان رهبریم» ، «مقاومت، غیرت ایرانی است/ حماسه‌ خون سلیمانی است» ، «ملت ما بیدار است/ از آمریکا بیزار است» ، «راه رهایی بشر جز این نیست، محو رژیم غاصب صهیونیست» ، «کودک‌کش صهیونیست/نابودی تو قطعی ست» ، «درود بر اهل یمن/ مجاهدان خط شکن» ، «انصارالله،انصارالله، ماشاالله».

نمایش سامانه موشکی زمین به زمین قیام در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن جهت به تصویر کشیدن اقتدار نظامی کشور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن جلب توجه می‌کرد.راهپیمایان تصاویری از حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، سردار شهید سلیمانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و پرچم ایران را در دست داشتند.

اجرای مارش نظامی «لاله در خون»  در میدان امام حسین تهران را در ببینید.

گروه‌های مختلف نوجوانان و جوانان تهرانی در مسیرهای راهپیمایی عکس یادگاری می‌گرفتند.

اجرای سرود «زیبا زیبا زیبای ای ایران» توسط نوجوانان دیدنی بود.

در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم تهران و جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، غرفه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان بر پا شده است که کودکان با حضور در این غرفه ها به نقاشی و خطاطی می‌کردند.

مردم شهرک اکباتان امسال با تجمع در محل شهادت شهید علی‌وردی از شهدای امنیت از این مکان به سمت میدان آزادی راهپیمایی کردند.

تصاویر شهدای انقلاب و جبهه مقاومت در دستان دهه نودی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن قرار دارد

بخشی از یگان اسب‌سواران نیز در مسیر راهپیمایی مشهود بود.

جمعی از چتربازان منتخب نیروهای مسلح به اجرای عملیات فرود و حرکات نمایشی بر فراز میدان آزادی پرداختند.

سامانه ماهواره بر «سیمرغ» در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش درآمد.

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن، انواع پهپادهای نیروهای مسلح در میدان آزادی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در راهپیمایی ۲۲ بهمن همسرایی و همخوانی داشتند.  اجرای سرود در قالب گروه‌های ۱۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی از جمله در  تهران از جلوه های ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

اجرای نمایش نمادین محکومیت جنایات آمریکا و اسرائیل علیه کودکان بی گناه غزه از دیگر برنامه‌های در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

هم‌چنین سامانه موشکی سجیل با برد ۲ هزار کیلومتر در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، غرفه سازمان انرژی اتمی ایران در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در خیابان آزادی برپا شده و میزبان شهروندان بود. جمعی از مقامات لشکری و کشوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، معاونان و کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران و نیز اقشار مختلف مردم و شهروندان در غرفه این سازمان حضور داشتند.

در این غرفه که در نخستین ساعات برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن مورد استقبال فراوان هموطنان عزیز قرار گرفت؛ برنامه‌هایی متنوع فرهنگی و هنری نظیر پخش سرودهای حماسی و انقلابی، اهدای پرچم ایران و نیز هدایا و پرچم‌هایی با شعار انرژی هسته‌ای اجرا شد. همچنین در غرفه سازمان انرژی اتمی ایران توضیحاتی درباره آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای به هموطنان ارایه شد.

اجرای سرود سلام فرمانده در حاشیه راهپیمایی توسط دهه نودی‌ها را هم ببینید.

در پایان این مراسم در یکی از غرفه ها یکی از شهروندان اذان گفت.

*** این گزارش از لحظه ارسال تا پایان مراسم بروزرسانی شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.