۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 24446
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, تیتر یک, دولت تاریخ انتشار : 21 فوریه 2024 - 20:22 |
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی

محور همه شرارت‌ها امروز در عالم آمریکاست

در غزه تمام شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته است. آنچه امروز می بینید به خاطر آن است که قرآن مهجور شده که اینقدر ظلم به فلسطین می‌شود. راهکار، بازگشت به قرآن و تشکیل امت اسلامی با محوریت قرآن و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت است راهکار، عمل به آیات قرآن کریم است.
محور همه شرارت‌ها امروز در عالم آمریکاست

محور همه شرارت‌ها امروز در عالم آمریکاست

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه محور همه شرارت‌ها امروز در عالم، آمریکاست، گفت: اگر کشورهای اسلامی به قرآن و آموزه‌های نبی مکرم اسلام(ص) عمل می‌کردند، مگر آمریکا جرأت داشت چندین قطعنامه را درباره آتش‌بس در غزه وتو کند؟

 

به گزارش مشهدنیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: اگر کشور های اسلامی به قرآن و آموخته‌های نبی مکرم اسلام (ص) عمل می کردند مگر آمریکا جرأت داشت چندین قطعنامه را درباره آتش‌بس در غزه وتو کند؟ امکان نداشت آمریکا این جنایت هولناک را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه محور همه شرارت‌ها امروز در عالم آمریکاست افزود: در غزه تمام شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته است. آنچه امروز می بینید به خاطر آن است که قرآن مهجور شده که اینقدر ظلم به فلسطین می‌شود. راهکار، بازگشت به قرآن و تشکیل امت اسلامی با محوریت قرآن و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت است راهکار، عمل به آیات قرآن کریم است.

رئیسی همچنین اضافه کرد: مگر نه این است که در همه مصائب قرآن ملجأ و پناهگاه انسان است؟ انسان گم شده به وسیله قرآن هدایت می شود انسان متحیر و سرگردان توسط قرآن هدایت می شود انسان مأیوس به وسیله قرآن امید می یابد. این نشست می تواند منادی امید، تشکیل امت واحده و منادی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و بیدادگری باشد.

رئیس قوه مجریه همچنین عنوان کرد: مگر غزه امروز چه دارد که اینگونه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است؟ سرمایه غزه و فلسطینیان همین عبارت «حسبنا الله» است. قرآن به جوان، نوجوان، مادر و پدر فلسطینی مقاومت در مقابل ستمگران را می‌آموزد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور قاریان از سراسر جهان اسلام و قاره‌های مختلف، هم‌گرایی و هم‌اندیشی با محوریت قرآن را نوید می‌دهد. همه شما از قرآن مدال دریافت کرده ‌اید. مدال قرآنی بالاترین مدال‌هاست. قاری قرآن، حافظ قرآن و انس با قرآن برترین مدال برای انسان است که قلب و جان و دل او ظرف معارف قرآن شده است.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رئیسی همچنین بیان کرد: این بالاترین افتخار است؛ لذا باید گفت همه شما در این مسابقه پیروز شده‌اید. این مسابقه از آن مسابقاتی است که بازنده ندارد همه پیروز این می‌دانند و خادمان قرآن که توانسته‌اند این جلسه باشکوه را رقم بزنند، مأجورند عندالله. بدانند در این تلاش و خدمتشان حتما مأجور خواهند بود و بتوانند گام های برتر و بهتری در این راه بردارند.

وی ادامه داد: انسان‌های پرهیزگار قلب و دلشان می تواند جایگاه هدایت و معارف قرآن قرار گیرد. پیامبر برای همه انسان‌ها هدایت است اما همه انسان‌ها نمی پذیرند. منت برای مؤمنین است، مؤمنین بخشی از مردم هستند. باید تلاش کرد که فهم، تلاوت و انس با قرآن را رواج داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز جامعه فرهیختگان و دانشگاهیان دنیا نیازمند انس با قرآن هستند، افزود: اینکه کسانی که آیات قرآن را می‌شنوند و ایمان می‌آورند بدون هیچ پیش‌زمینه ذهنی به این دلیل است که آیات قرآن مطابق فطرت انسان است. مگر نه این است که تربیت یعنی احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی؟ اولین عنصر امت، حرکت است. دومین عنصر امت پویایی است. سومین عنصر آن مقصد داشتن و هدف‍دار بودن است و چهارمین عنصر امت امام و مقتدی است. محور همه این عناصر هم آیات قرآن است.

وی در ادامه گفت: امروز  قاریان قرآن و کسانی که با قرآن انس دارند وظیفه دارند که قرآن را ترویج کنند و به وسیله نورانیت قرآن، افکار عمومی را تنویر کنند. تجلیل از مقام شما و تکریم شما که با قرآن انس دارید بر ما واجب است. وظیفه شما نیز سنگین  و روشنگری با آیات قرآن وظیفه است. قرآن می‌تواند انسان‌سازی کند، جامعه‌سازی کند. قرآن می‌تواند تمدن‌سازی کند. گمشده امروز جهان، قرآن است. گمشده امروز جهان انس با قرآن، آیات قرآن و پیامبر و اهل بیت است که مفسران و مبینان قرآن هستند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.