۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24218
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سلامت, شهری تاریخ انتشار : 14 فوریه 2024 - 0:56 |
یک مسئول مطرح کرد

ممنوعیت ورود پاجوش‌های آلوده به شهرستان‌های خرماخیز

به گزارش مشهدنیوز ، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ورود پاجوش‌های آلوده به شهرستان‌های خرماخیز را ممنوع  اعلام کرد و گفت: این جابه‌جایی احتمال آلودگی در منطقه را گسترش می‌دهد. زهرا جلیلی مقدم امروز، ۲۴ بهمن ماه در همایش ملی مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در بم اظهار کرد: با توجه به کنترل […]

ممنوعیت ورود پاجوش‌های آلوده به شهرستان‌های خرماخیز

به گزارش مشهدنیوز ، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ورود پاجوش‌های آلوده به شهرستان‌های خرماخیز را ممنوع  اعلام کرد و گفت: این جابه‌جایی احتمال آلودگی در منطقه را گسترش می‌دهد.

زهرا جلیلی مقدم امروز، ۲۴ بهمن ماه در همایش ملی مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در بم اظهار کرد: با توجه به کنترل این آفت،‌ جابه‌جایی پاجوش‌های آلوده ممنوع است و باغداران برای ساماندهی وضعیت، نباید نهال خرما و پاجوش جابه جا کنند تا این بیماری گسترده نشود.

وی افزود: حمایت از احداث خزانه پاجوش در مناطق در دستور کار قرار دارد و در مناطق خرماخیز، استفاده از نهال کشت بافتی، در حوزه باغبانی در حال پیگیری است.

جلیلی مقدم بیان کرد: اجرای عملیات‌های بین باغی مطابق با پروتکل‌ها و دستورالعمل  سازمان حفظ نباتات انجام شود تا شاهد کنترل این آفت باشیم.

این مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از عواملی که باعث گسترش آفت می‌شود، انتقال پاجوش آلوده است زیرا پاجوش آلوده بودن خود را نشان نمی‌دهد و همین امر باعث آلوده شدن دیگر مناطق خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.