- شوخی منشوری جواد خیابانی با سهراب سپهری!
- جنجال اظهارات نبویان روی آنتن زنده صداوسیما/ برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی
- نمایش درخت گیلاس و پیوند داستان نمایش با مفاهیم عاشورا
- خبرنگاران و عکاسان ورزشی در اسارت تصمیمات فدراسیون فوتبال
- موسیقی بدو بدو، عرفان طهماسبی و جام جهانی
- رویکرد جدید پزشکیان در برابر صداوسیما/ از گلایه تا خط و نشان!
ممنوعیت ورود پاجوشهای آلوده به شهرستانهای خرماخیز
به گزارش مشهدنیوز ، مدیرکل دفتر امور میوههای گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ورود پاجوشهای آلوده به شهرستانهای خرماخیز را ممنوع اعلام کرد و گفت: این جابهجایی احتمال آلودگی در منطقه را گسترش میدهد. زهرا جلیلی مقدم امروز، ۲۴ بهمن ماه در همایش ملی مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در بم اظهار کرد: با توجه به کنترل […]
به گزارش مشهدنیوز ، مدیرکل دفتر امور میوههای گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ورود پاجوشهای آلوده به شهرستانهای خرماخیز را ممنوع اعلام کرد و گفت: این جابهجایی احتمال آلودگی در منطقه را گسترش میدهد.
زهرا جلیلی مقدم امروز، ۲۴ بهمن ماه در همایش ملی مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در بم اظهار کرد: با توجه به کنترل این آفت، جابهجایی پاجوشهای آلوده ممنوع است و باغداران برای ساماندهی وضعیت، نباید نهال خرما و پاجوش جابه جا کنند تا این بیماری گسترده نشود.
وی افزود: حمایت از احداث خزانه پاجوش در مناطق در دستور کار قرار دارد و در مناطق خرماخیز، استفاده از نهال کشت بافتی، در حوزه باغبانی در حال پیگیری است.
جلیلی مقدم بیان کرد: اجرای عملیاتهای بین باغی مطابق با پروتکلها و دستورالعمل سازمان حفظ نباتات انجام شود تا شاهد کنترل این آفت باشیم.
این مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از عواملی که باعث گسترش آفت میشود، انتقال پاجوش آلوده است زیرا پاجوش آلوده بودن خود را نشان نمیدهد و همین امر باعث آلوده شدن دیگر مناطق خواهد شد.
انتهای پیام
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


