۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 10166
  پرینتخانه » فوتبال, ورزشی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2020 - 0:30 |

منصوریان: بازیکنانم تا مچ پا در آب بودند/ تاکتیک‌های یک مربی مانند نوشتن یک کتاب است

منصوریان: بازیکنانم تا مچ پا در آب بودند/ تاکتیک‌های یک مربی مانند نوشتن یک کتاب است سرمربی تراکتور می‌گوید برخلاف پیش‌بینی آن‌ها، بارش باران و تگرگ زودتر شروع شده و همین موضوع کار شاگردانش را سخت کرده است. به گزارش مشهدنیوز/ علیرضا منصوریان، سرمربی تراکتور پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان در نخستین […]

منصوریان: بازیکنانم تا مچ پا در آب بودند/ تاکتیک‌های یک مربی مانند نوشتن یک کتاب است

منصوریان: بازیکنانم تا مچ پا در آب بودند/ تاکتیک‌های یک مربی مانند نوشتن یک کتاب است

سرمربی تراکتور می‌گوید برخلاف پیش‌بینی آن‌ها، بارش باران و تگرگ زودتر شروع شده و همین موضوع کار شاگردانش را سخت کرده است.

به گزارش مشهدنیوز/ علیرضا منصوریان، سرمربی تراکتور پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان در نخستین هفته لیگ بیستم در نشست خبری حاضر شد و گفت: با توجه به شناخت‌مان از بازی تدافعی حریف، راه‌های مختلفی برای گلزنی پیش‌بینی کرده بودیم. مطلع بودیم که حریف به حداقل حملات خود امیدوار خواهد بود.

سرمربی تراکتور با بیان اینکه تیمش از نظر فنی و بدنی در شرایط خوبی قرار داشت اما بازیکنان قدر موقعیت‌های گلزنی را ندانستند، افزود: اظهار کرد: توپ و میدان در اختیار تیم‌مان بود و مالکانه بازی کردیم. پیش بینی کرده بودیم که از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ بارش باران شروع شود اما باران از ساعت ۲ تاکنون بارید و زمین مرطوب شد. در این قبیل بازی‌ها حتما باید گل نخست را در نیمه اول وارد دروازه حریف کنید تا تیم حریف دست از بازی تدافعی بردارد. در نیمه دوم هم می‌توانستیم از شانس‌های گلزنی استفاده کنیم که اینطور نبود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان افزود: باید به بازیکنان به خصوص اشکان دژاگه خسته نباشید بگویم که با وجود حضور دیرهنگام در تمرینات، مجبور شدم در غیاب مسعود شجاعی، او را به میدان بفرستم. اشکان تا دقیقه آخر دوام آورد که به او و تیم حریف خسته نباشید می‌گویم.

منصوریان با اشاره به صحنه‌ زمین خوردن دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان گفت: در آن صحنه دیدم که مجتبی حسینی به بازیکنش گفت که بلند شود و به بازی ادامه دهد. با این حال به اعتقاد من نیمه دوم وقت بیشتری تلف شد که داور لحاظ نکرد. بازیکنان معتقدند در هر دو نیمه روی آن‌ها خطای پنالتی شده که صحت و سقم این مطلب را به کارشناسان واگذار می‌کنم. فیلم صحنه‌های مشکوک را ندیدم تا ببینم پنالتی بوده است یا خیر اما به جز این، گروه داوری فوق‌العاده بود.

سرمربی تراکتور درباره عملکرد بازیکنان جدید این تیم خاطرنشان کرد: بازیکنان باکیفیتی را جذب کردیم. سعید واسعی از تیمی به تراکتور آمده که هیچ طرفداری نداشت اما تراکتور حداقل پنج میلیون نفر در فضای مجازی و حدود ۲۰، ۳۰ میلیون نفر در فضای حقیقی هوادار دارد. جا افتادن واسعی طول می‌کشد که به شرایط تیم عادت کند. ما از بازیکنانم راضی هستم.

منصوریان درباره ترکیب تیمش در این دیدار گفت: سیستم غالب ما ۲-۵-۳ است و تلاش می‌کنیم با سه مدافع وسط و دو مهاجم بازی کنیم. از قرارگیری بازیکنان در سیستم تاکتیکی تیم راضی هستم چرا که این اتفاق اجازه می‌دهد کاملاً مالکانه بازی کنیم. برای جا افتادن این ترکیب نیاز به زمان داریم.

وی درباره به تعویق افتادن شروع مسابقات لیگ برتر نیز اظهار کرد:‌ شنیدم لیگ برتر دو هفته برای بازی‌های ملی تعطیل می‌شود که در این فرصت می‌توانیم روی مشکلات خودمان کار کنیم. تاکتیک یک سرمربی مانند نوشتن یک کتاب است و نوشتن خط اول با خط صدوپنجاهم متفاوت است. من همیشه زحمت کشیدن را یاد گرفتم و توکلم به خداست.

سرمربی تراکتور درباره ضعف تیمش در استفاده از موقعیت‌های گل خاطرنشان کرد: وقتی با تیمی بازی می‌کنیم که پنج مدافع داشت و چهار بازیکن هم جلوی آن‌ها بودند، شرایط همین گونه است. خلق موقعیت ما خیلی خوب بود اما بخشی از این موقعیت‌های از دست رفت. ما این مشکل را در طول فصل نخواهیم داشت چرا که حمزاوی یک مهاجم بین‌المللی است. او و واسعی میان سه مدافع بودند که عبور از این خط مشکل بود. مهاجمان ما تلاش خود را کردند اما زمین کاملاً خیس بود و بازیکنان تا مُچ در آب بودند که این موضوع روی ضربات آخر ما مؤثر بود.

سرمربی تراکتور در واکنش به اینکه یکی از خبرنگاران، نفت مسجدسلیمان را ضعیف دانسته بود، خاطرنشان کرد: باید با احترام به نفت نگاه کنیم و نفت را ضعیف ندانیم. تمام تیم‌ها جلوی ما قطعاً تلاش می‌کنند عقب بازی کنند و کمتر جرأت بالا بازی کردن را دارند، مگر چهار یا پنج تیم چون فولاد، سپاهان، استقلال و پرسپولیس که به شیوه طبیعی خود بازی می‌کنند. سایر تیم‌ها مقابل ما عقب بازی می‌کنند، اما این دلیل نمی‌شود که حریف را ضعیف در نظر بگیریم.

منصوریان با تمجید از سرمربی نفت مسجدسلیمان بیان کرد: حسینی مربی کاربلد و زحمتکشی است و بازی کردن دژاگه، حاج‌صفی، واسعی و حمزاویی کنار یکدیگر، دفاع حریف را به عقب بازی کردن مجاب می‌کند. در این شرایط شانسی به حریف ندادیم و موقعیت‌های گلزنی خوبی داشتیم که نسبت به دفاع حریف کافی بود. فقط کافی بود یکی از این فرصت‌ها گل شوند. امیدوارم کارشناسان داوری نگویند تراکتور دو پنالتی طلبکار شد. در این شرایط اگر پنالتی‌ها اعلام می‌شد، راحت‌تر به گل می‌رسیدیم.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.