۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22662
  پرینتخانه » موسیقی, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 07 ژانویه 2024 - 0:57 |

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی»

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی» یک هنرمند بریتانیایی اثر هنری «دخترک با بادکنک قرمز»‌ اثر «بنکسی» را در ابعاد میکروسکوپی بازخلق کرده است. به گزارش مشهدنیوز، «دیوید لیندون»، هنرمند بریتانیایی که با نام «میکرو آنجلو» نیز شناخته می‌شود، نسخه‌ای میکروسکوپی از اثر هنری «دخترک با بادکنک قرمز»‌ اثر «بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهور را خلق کرده است […]

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی»

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی»

یک هنرمند بریتانیایی اثر هنری «دخترک با بادکنک قرمز»‌ اثر «بنکسی» را در ابعاد میکروسکوپی بازخلق کرده است.

به گزارش مشهدنیوز، «دیوید لیندون»، هنرمند بریتانیایی که با نام «میکرو آنجلو» نیز شناخته می‌شود، نسخه‌ای میکروسکوپی از اثر هنری «دخترک با بادکنک قرمز»‌ اثر «بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهور را خلق کرده است که به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند در حفره یک سوزن جای بگیرد.

نسخه اصلی این اثر هنری درست چند لحظه پس از اینکه در سال ۲۰۱۸ در حراجی ساتبیز لندن به قیمت یک میلیون پوند (۱.۴ میلیون دلار) چکش خورد،‌ در مقابل چشم همگان به طور خودکار رشته‌رشته‌ شد. پس از این اتفاق نام این اثر هنری «بنکسی»‌ به «عشق در سطل‌زباله» تغییر داده شد و بار دیگر در حراجی ساتبیز لندن درحالی به قیمت ۱۸,۵۸۲,۰۰۰ میلیون پوند فروخته شد که کارشناسان ارزش آن را بین ۴ الی ۶ میلیون پوند برآورد کرده بودند. البته نسخه میکروسکوپی این اثر هنری نیز به همین سرنوشت دچار شده است و «لیندون»‌ بخش‌هایی از آن را رشته‌رشته‌ کرده است.

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی»

این نسخه بسیار کوچک با استفاده از نوک پر شترمرغ ساخته شده است و در یک قاب طلای ۲۴ عیار قرار گرفت. این اثر هنری کوچک،‌ با استفاده از میکرو تیغه‌های کوچکی که به صورت سفارشی برای این کار ساخته شده بودند، رشته‌رشته شد.

این اثر هنری میکروسکوپی نیز به فروش رسیده است،‌ اما اطلاعاتی درباره خریدار یا قیمت آن منتشر نشده است.

نسخه میکروسکوپی شاهکار «بنکسی»

طرح نقاشی «دخترک و بادبادک قرمز»‌ که یک دختربچه را در کنار یک بادکنک قرمز قلبی‌شکل به تصویر می‌کشد، نخستین‌بار بر روی دیوار خیابانی در شرق لندن دیده شد و پس از آن‌ها بارها بازآفرینی شد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

 

البته این نخستین‌باری نیست که «لیندون»‌ اثر هنری «بنکسی»‌ را بازخلق می‌کند. این هنرمند پیش‌تر سه مورد از آثار هنری «بنکسی»‌ را در ابعاد کوچک خلق کرده بود. ارزش نمونه‌های قبلی «لیندون»‌ تا ۷۵,۰۰۰ پوند برآورد شده است.

«لیندون»‌ سال گذشته نیز نسخه‌های میکروسکوپی از سه مورد از نقاشی‌های «وینسنت ون‌گوگ»‌ را در یک ساعت مچی ۱۹۰,۰۰۰ دلاری به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس موزه «ون‌گوگ»‌ در آمستردام خلق کرد. هر کدام از نقاشی‌های بازخلق‌شده «ون‌گوگ»‌ در اندازه‌ای کمتر از نیم میلیمتر خلق شدند.

«لیندون»‌ که یک هنرمند ۵۴ ساله است،‌ پیش‌تر به عنوان مهندس فعالیت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.