۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 6109
  پرینتخانه » محیط زیست تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2019 - 14:39 |

نمک‌پاشی مسیرها در زمستان تهدیدی بر سلامت عموم و حیات وحش

نمک‌پاشی مسیرها در زمستان تهدیدی بر سلامت عموم و حیات وحش بسیاری از افراد و شهرداری‌ها برای کاهش لغزندگی خیابان‌ها و پیاده‌روها در روزهای سرد زمستان از نمک استفاده می‌کنند اما این روش، با خطرات زیست‌محیطی و آلودگی آب‌ها همراه است. در واقع فقط یک قاشق چایخوری نمک، حدود 5 گالن آب را آلوده می‌کند. […]

نمک‌پاشی مسیرها در زمستان تهدیدی بر سلامت عموم و حیات وحش

نمک‌پاشی مسیرها در زمستان تهدیدی بر سلامت عموم و حیات وحش

بسیاری از افراد و شهرداری‌ها برای کاهش لغزندگی خیابان‌ها و پیاده‌روها در روزهای سرد زمستان از نمک استفاده می‌کنند اما این روش، با خطرات زیست‌محیطی و آلودگی آب‌ها همراه است. در واقع فقط یک قاشق چایخوری نمک، حدود 5 گالن آب را آلوده می‌کند. علاوه بر این تهدیدی در سلامت انسان‌ها، حیوانات خانگی، حیات وحش، آبزیان، سبزیجات، خاک و آب نیز محسوب می‌شود.

به گزارش مشهدنیوز به نقل از اینهبیتت، نمک مورد استفاده در نمک‌پاشی جاده‌ها شامل کلراید سدیم، نمک اسید فروسیانیک و ناخالصی‌هایی مانند آلومینیوم، کادیوم، کلسیم، کروم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، نیکل، فسفر، پتاسیم و زینک است. تمامی این ترکیبات آلوده کننده آب و تشدید کننده میزان شوری آب هستند.

کلراید سدیم شامل یون‌های کلر و سدیم است؛ افزایش سدیم در آب موجب افزایش فشارخون می‌شود.

در همین حال انجمن امریکایی پیشگیری از آزار و اذیت حیوانات اعلام کرده مصرف نمک در حیوانات خانگی بر سلامت آنها آسیب می‌رساند. همچنین قرار گرفتن پنجه حیوانات در نمک کنار جاده‌ها موجب التهاب، سوزش و ترک‌خوردگی شده و زمینه ابتلا به عفونت فراهم می‌شود. ورود نمک موجود در مسیرها به بدن حیوان با استفراغ، اسهال، بیماری‌های مختلف مانند اختلال قلبی، غش، بیهوشی و مرگ نابهنگام همراه خواهد بود.

ناگفته نماند، تاثیر نمک بر پرندگان، دوزیستان، پستانداران، ماهیان و آبزیان متفاوت است.

نمک موجود در جاده موجب ناهنجاری‌های رشد، کاهش دریافت مواد مغذی، مسمومیت، ضعف سیستم ایمنی، کاهش باروری، کاهش جمعیت و مرگ و میر می‌شود. نمک پاشی موجب آسیب به سبزیجات و کاهش منابع غذایی، پناهگاه نیز می‌شود.

61489902

همچنین فرسایش زیرساخت‌ها و بناها را تسریع کرده و به سطح خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و پل‌ها آسیب می‌رساند. نمک آسفالت خیابان‌ها را خراب و موجب حفره در آن  می‌شود. بر اساس اطلاعات انجمن خودروهای امریکا این مشکلات به خودروها نیز سرایت کرده و خوردگی در اجزای آنها ایجاد می‌کند.

نمک‌ موجب آسیب به لوله‌های آب و سمی شدن فلزات مانند سرب و مس شده و این آلودگی به آب نیز نفوذ می‌کند.

افزایش آگاهی و استفاده از طرح‌های برنامه‌ریزی شده در استفاده از شن و نمک پاشی و شن در کاهش این تاثیرات مهم است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.