Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 8440
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 11 فوریه 2020 - 21:25 |
آنچه برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر گفتند

نوید محمدزاده: من پسر تئاتر هستم

آنچه برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر گفتند نوید محمدزاده: من پسر تئاتر هستم برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور روی صحنه سخنانی گوناگون گفتند؛ برخی از افتخار این جایزه گفتند و بعضی هم از جای خالی دیگر دوستانشان یاد کردند. برخی از النگویی گفتند که برای تامین هزینه‌های نمایش فروخته شده و […]

نوید محمدزاده: من پسر تئاتر هستم

آنچه برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر گفتند

نوید محمدزاده: من پسر تئاتر هستم

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور روی صحنه سخنانی گوناگون گفتند؛ برخی از افتخار این جایزه گفتند و بعضی هم از جای خالی دیگر دوستانشان یاد کردند. برخی از النگویی گفتند که برای تامین هزینه‌های نمایش فروخته شده و برخی هم از وزیر فرهنگ گلایه کردند که بعد از سخنان خود، مراسم را ترک کرده است.

به گزارش مشهدنیوز، در این برنامه که شامگاه 21 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، نوید محمدزاده که برای بازی در نمایش «بیگانه در خانه» اولین جایزه تئاتری‌اش را در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دریافت کرد، گفت:  «نزدیک به ۳۰ جایزه سینمایی دارم اما من بچه تئاترم! بعد از ۱۷ سال کار، اولین جایزه تئاتری‌ام را در جشنواره تئاتر فجر گرفتم و این مهم‌ترین جایزه‌ای است که گرفته‌ام. برایم حتی از جایزه جشنواره ونیز مهم‌تر است.

او ادامه داد: خیلی افتخار می‌کنم از اینکه جایزه‌ام را از این هیات داوران ؛آقای دلخواه، کیومرث مرادی و رضا مهدی‌زاده می‌گیرم. همچنین دبیری آقای برهانی مرند و حضور شهرام کرمی و سرکار خانم احترام برومند روی این صحنه برای من بسیار خاطره‌انگیز است .

محمدزاده با اشاره به شروع دوره آموزش تئاتری‌اش در آموزشگاه هفت هنر کرج اضافه کرد: وقتی به این ۱۷ سال نگاه می‌کنم، به یاد می‌آورم اتوبوس‌هایی که ساعت ۶ صبح با آن از کرج به تهران می‌آمدم. من تئاتر را از آموزشگاه سینمایی هفت هنر کرج، دانشگاه سوره، دانشگاه تهران، دانشگاه سینما و تئاتر، تالار استاد سمندریان و ناظرزاده و… و همچنین اساتیدم یاد گرفتم که بسیار قدردانشان هستم.

او از استادانش همچون محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور، امیر قنبری  … یاد کرد و افزود: هر وقت جایزه سینمایی گرفتم، می‌گفتم پسر تئاتر ایران هستم، ممنون که تایید کردید.

او به اشاره به درج نامش در بروشور نمایش« بیگانه در خانه» افزود: جایزه‌ام را برای «دینو زمام حدده» می‌گیرم نه نوید محمدزاده، محمد مساوات تو خالق این نقش بودی و جایزه برای توست.

محمدزاده که در این نمایش با گریمی خاص و به صورت ناشناس روی صحنه حضور داشت، ادامه داد: ما سال‌ها پیش هم با یکدیگر کار می‌کردیم . 10سال پیش که هنوز نوید محمدزاده نشده بودم، سالن نمایش‌هایمان مملو از تماشاگر بود، زمانی‌که شهرت نداشتیم. بسیار خوشحالم برای نمایشی به کارگردانی محمد مساوات این جایزه را می‌گیرم.

او خطاب به مساوات ادامه داد: تو نعمتی برای تئاتر ایرانی که باید تو را روی سرشان بگذارند! قطار تو آنقدر سریع است که هیچ‌طور متوقف نمی‌شود. بمان و کار کن!

این بازیگر تئاتر یادآور شد: همچنین از خانواده تئاتری‌ام و گروه تئاتر تازه که سال‌هاست باهم کار می‌کنیم از اشکان خیل‌نژاد، یوسف باپیری، آرمان کوچکی بسیار سپاسگزار و ممنونم.

سید محمد مساوات نویسنده و کارگردان نمایش «بیگانه در خانه» دیگر برگزیده امشب نیز در سخنانی گفت: شیرینی این جایزه به عوض تلخی جای خالی دیگر دوستان‌مان؛ آتیلا پسیانی، محمد حسن معجونی، صابر ابر و …

او خطاب به دیگر تقدیر شده این جشنواره رضا بهاروند کارگردان نمایش «شاه ماهی» افزود: کارت خیلی خوب بود. بهترین تئاتری بود که امسال دیدم.

اما علی شادمان که برای بازی در نمایش «شاه ماهی» تقدیر شده است، نیز در سخنانی گفت: این جایزه را به تمام هم‌نسلی‌هایم تقدیم می‌کنم؛ نوجوانان و جوانانی که این روزها در اوج نومیدی به سر می‌برند. این خاک متعلق به ماست. باید بسازیمش چراکه حق ما زندگی بهتری است.

مجید رحمتی بازیگر تقدیر شده نمایش «کریم لوژی» نیز با قدردانی از هم‌گروهی هایش در این نمایش و با یادآوری اولین نامزدی‌اش در جشنواره فجر برای نمایشی از سوسن پرور، جایزه خود را به پسرش آبتین تقدیم کرد که به مدت چندین ماه او را با گریمی غریب تحمل کرده است.

او از نوید محمدزاده تهیه ‌کننده این نمایش نیز تقدیر کرد.

سامان شکیبا بازیگر برگزیده بخش خیابانی نیز با قدردانی از همسرش گفت: فراموش نمی‌کنم همسرم برای تامین بخشی از هزینه‌های این نمایش النگوی خود را فروخت.

حمیدرضا اردلان که برای نمایش «تنها یک زمین داریم» جایزه ویژه بخش خیابانی را دریافت کرده بود نیز گفت: می‌گویند بودجه تئاتر کم است، می‌پذیریم ولی وزیر خوب است تا پایان برنامه بماند. جشن تئاتر فجر است و سالی یک بار برگزار می‌شود و وزیر برایش وقت بگذارد!

او ادامه داد: این نمایش از ارشاد حمایتی نگرفت ولی یک حامی خصوصی کمک کرد تا این اثر شکل بگیرد و نزدیک به 200 هنرجو و دانشجوی تئاتر عروسکی در آن حضور داشتند.

اردلان خطاب به سلوکی مجری برنامه گفت: شاید سخنان شاعرانه شما را فراموش کنیم ولی آن النگوی فروخته شده را هرگز فراموش نمی‌کنم!

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.