۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22617
  پرینتخانه » بین الملل, تیتر یک تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2024 - 13:50 |

واکنش آمریکا به نقش داعش در انفجار تروریستی کرمان

واکنش آمریکا به نقش داعش در انفجار تروریستی کرمان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره پذیرفتن مسئولیت حمله تروریستی در کرمان توسط داعش پاسخ داد. به گزارش مشهدنیوز، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور […]

واکنش آمریکا به نقش داعش در انفجار تروریستی کرمان

واکنش آمریکا به نقش داعش در انفجار تروریستی کرمان

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره پذیرفتن مسئولیت حمله تروریستی در کرمان توسط داعش پاسخ داد.

به گزارش مشهدنیوز، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نظری درباره اعلام پذیرفتن مسئولیت حمله تروریستی به کرمان تکسط داعش دارد و آیا این موضوع با ارزیابی‌های آمریکا همخوانی دارد، گفت: اجازه بدهید مانند روز گذشته بیشترین هم‌دردی خود را با قربانیان آنچه به باور ما حمله‌ای تروریستی بود، اعلام کنم. بر اساس تمامی اطلاعاتی که در دسترس است، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بود.
میلر افزود: گزارش‌هایی را هم دیده‌ایم که در آن گفته شده داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. من آماده ارائه یک ارزیابی رسمی از این جایگاه و در این موقعیت درباره مسئولیت این حمله نیستم اما این حمله تمامی نشانه‌های حمله داعش را دارد.
او در ادامه در پاسخ به سوالاتی درباره حمایت سیاسی آمریکا از ایران در اقدام علیه داعش و این که آیا مذاکرات غیرمستقیمی میان ایران و آمریکا در این باره انجام شده است، گفت که بدون ارزیابی‌های رسمی نمی‌توان درباره گزینه‌های سیاسی صحبت کرد و اطلاعاتی برای ارائه درباره گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران در این زمینه ندارد.
اظهارات میلر در پی این مطرح می‌شود که رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را برعهده گرفته است.
طبق بیانیه‌ای که این گروه تروریستی در کانال‌های تلگرامی وابسته به خود منتشر کرده، انفجارهای روز چهارشنبه توسط ۲ عامل انتحاری انجام گرفته است.
انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» و هم‌رزمانش در گلزار شهدای کرمان باعث شهادت ۸۴ نفر و مجروح‌شدن ۲۸۴ نفر دیگر شده است.
در پی وقوع این انفجارها و شهادت شماری از مردم ایران، کشورهای بسیاری در جهان با ارسال پیام‌هایی، این حملات را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و همچنین دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.
انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.