۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 16530
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصادی, ایران, بین الملل, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, محیط زیست تاریخ انتشار : 16 مارس 2022 - 15:04 |

وداع باشکوه گرگانی‌ها با آیت‌الله علوی/پیکرمرجع ولایی در آغوش ملت/سه روز عزای عمومی

مردم استان گلستان و شهر گرگان امروز با حضور گسترده خود وداع باشکوهی با «آیت‌الله علوی گرگانی» داشتند تا تشییع پیکر این مرجع ولایی و انقلابی در روزهای پایانی سال این شهر را عزادار کند.
وداع باشکوه گرگانی‌ها با آیت‌الله علوی/پیکرمرجع ولایی در آغوش ملت/سه روز عزای عمومی

مراسم تشییع پیکر آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی با حضور باشکوه مردم ولایتمدار استان گلستان در شهر گرگان برگزار شد. پیکر مطهر علوی گرگانی، امروز چهارشنبه ساعت ١٠ صبح با حضور مردم از میدان وحدت گرگان به سمت امامزاده عبدالله (ع) این شهر تشییع شد.
جمعی از مسئولان در این مراسم تشییع حضور داشتند.آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعه ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه روز سه شنبه در سن ۸۲ سالگی پس از تحمل دوره‌ای بیماری به ملکوت اعلی پیوست. وی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری‌شده بود.علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در پی درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.همچنین مراسم تشییع این مرجع تقلید شیعیان روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر قم برگزار می‌شود.مردم عزادار و قدرشناس استان گلستان و دارالمومنین گرگان با حضور باشکوه در این مراسم با این عالم بزرگ وداع کردند. این مراسم از حسینیه ثارالله سپاه گلستان آغاز شد و تا امام زاده عبدالله گرگان ادامه داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان در آیین تشییع پیکر مطهر آیت الله علوی گرگانی، اظهارکرد: بیش از ۷۰ سال با مرحوم علوی گرگانی، از نزدیک دوست و رفیق بودیم و یکی از عللی را که باعث شد بنده وارد حوزه علمیه شوم ارتباط و دوستی با ایشان بود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: ایشان سال ها در حوزه های علمیه مشغول تحصیل و تدریس و تربیت طلاب بود و همواره تبلیغ دین را انجام می داد.

وی افزود: ایشان در شهر و روستا، در ماه رمضان و محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا مشغول موعظه مردم بود و هم در تربیت طلاب و هم در تهذیب نفوس و تربیت مردم کوشا بود.

نورمفیدی عنوان کرد: از فضیلت هایی ایشان مردمی بودن و با مردم بودن بود و ایشان هیچ وقت حجاب و حائلی با مردم نداشتند.

بنابراین گزارش، خبر تلخ رحلت جانگداز فقیهی عالم و عادل و فرزانه و مرجع تقلید شیعیان «آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی»، گلستان را غرق در ماتم و اندوه کرد.

فقیهی که زندگی و حیات خود را برای هدایت بشر، در طبق اخلاص نهاد و برای تعالی جامعه، مردانه کوشید و در پیمودن این مسیر از گردنه‌های صعب نهراسید.

صفحات زندگی این عالم ربانی پر است از مجاهدت‌های علمی و فرهنگی، تبلیغ دین و حمایت از نظام مقدس جمهوری که خالصانه در این راه تلاش کرد تا چراغ معرفت را بیفروزد.

شیوایی سخنش و کلام گرم و زیبایش مردم را شیفته و مجذوب خود کرده بود و هزاران نفر مرید وی بوده و خود را به پای منبر و سخنانش می‌رساندند. وی که ساکن قم بود، ماه‌های محرم و رمضان خود را به گرگان می‌رساند و در مسجد جامع گرگان منبر می‌رفت و به وعظ و ارشاد مردم می‌پرداخت.

با اعلام خبر رحلت این عالم ربانی، پرچم‌های سیاه و بیرق‌های عزا در گرگان برافراشته شده و مسجد جامع شهر هم سیاه پوش شد.

به دنبال انتشار خبر رحلت آیت الله علوی گرگانی، چهره‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و مدیران استان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.