۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 16436
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, تیتر یک, سلامت تاریخ انتشار : 15 مارس 2022 - 11:22 |
در نشست رسانه‌ای تشریح شد؛

ورود رسمی «تصویر شهر» به حوزه «پخش»/ به درآمدزایی فکر می‌کنیم

مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» با اعلام خبر صدور مجوز ورود این مجموعه به حوزه «پخش فیلم»، مسعود نجفی را به‌عنوان مدیر این بخش معرفی کرد.
ورود رسمی «تصویر شهر» به حوزه «پخش»/ به درآمدزایی فکر می‌کنیم

مشهد نیوز ،

نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم شهر صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه با حضور مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر این رویداد در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

اکبرشاهی در ابتدای این نشست گفت: در این ایام چند برنامه داشتیم که یکی بزرگ‌داشت سردار دل‌ها، برگزاری همایش ارتقای کسب و کار و … بود. گالری پردیس ملت در سه هفته گذشته سه نمایشگاه برگزار کرد، نمایشگاه «با من بخوان» و «جایزه مونه» از جمله این فعالیت‌ها بود که استقبال خوبی از آن‌ها شد. نمایشگاه طنز و کاریکاتور هم همچنان در گالری این مجموعه دایر است. اکران‌های مردمی و خصوصی هم در این مدت داشتیم. علاوه بر چهار اکران مردمی، اکران خصوصی فیلم «مستطیل قرمز» را داشتیم. در این راستا درخواست‌هایی هم برای اکران ویژه مدیران و پرسنل داشتیم که در قالب آن ۲۸ سانس برای همکاران خودمان در شهرداری و ۲۰ سانس برای مدیران صدا و سیما داشتیم.

وی گفت: در دوران برگزاری جشنواره فیلم فجر هم در سینماهای مختلف زیرمجموعه «تصویر شهر» شاهد حضور مخاطبان زیادی بودیم. اقبال از اکران‌های خصوصی و مردمی ما هم زیاد بود. از ۲۲ فیلم جشنواره یازده فیلم با حضور عوامل در پردیس ملت رونمایی شدند. همچنین افراد سرشناس هم در این اکران‌ها حضور داشتند. پردیس ملت همچنان محل رجوع اقشار مختلف مردم و مسئولان است.

اکبرشاهی در ادامه افزود: اتفاق دیگری که در ملت رخ داد میزبانی از یازدهمین جایزه ققنوس بود که خیلی از اندیشمندان و نظریه‌پردازان حوزه فیلم و سینما به اینجا آمدند و میزبان‌شان شدیم. از تولیدات مشارکتی ما در جشنواره هم فیلم «بدون قرار قبلی» بود که با مشارکت فارابی آن را به جشنواره رساندیم که فیلم در نامزدی در پنج رشته و دریافت دو سیمرغ را در پی داشت. البته این فیلم در بخش تجلی اراده ملی هم توفیقات خوبی داشت و در جشنواره ققنوس هم دومین فیلم برگزیده شد.

وی افزود: در سه ماه گذشته در حوزه توسعه و نگهداری سالن‌های سینمایی هم چند اقدام داشته‌ایم که برخی از آن‌ها زمان بر است و نمی‌شود زود از آن‌ها نتیجه گرفت. مثلاً هفته گذشته با پیگیری زیاد اخذ مجوز آتش‌نشانی را داشتیم. قبل از جشنواره هم راه‌اندازی سیستم برق اضطراری را داشتیم و با وجود مشکلات و خاموشی‌هایی که سیستم برق شهری داشت، ما در زمان جشنواره مشکلی در زمینه برق نداشتیم.

این مدیر سینمای بیان کرد: آنچه که پیش رو داریم و به دنبال آن هستیم اصلاح حقوق و دستمزد پرسنل است. دستمزد پرسنل گاهی در برخی موسسات به قدری پایین است که پرسنل مجبور هستند با اضافه‌کاری آن را جبران کنند. تدوین نظامنامه شغلی پرسنل مجموعه را در دستورکار داریم و در حوزه نیروی انسانی اتفاقاتی در موسسه «تصویر شهر» شروع شده که خوب است.

اکبرشاهی در ادامه با اشاره به صدور مجوز برای ورود موسسه «تصویرشهر» به حوزه «پخش فیلم» افزود: از مسعود نجفی خواهش کردیم که مدیریت این بخش را به دست بگیرد که خوش خلقی و تعامل او خیلی در این حوزه به ما کمک خواهد کرد. سرگروه شدن پردیس ملت در اکران نوروزی هم بخشی از این موضوع بود. مدیریت برنامه‌ریزی ما را هم میثم مهربانی برعهده خواهد داشت.

وی تأکید کرد: مدیریت جدید «تصویرشهر» ورود جدی به حوزه تولید هم دارد، کارها را هم کارشناس‌محور جلو می‌بریم. با چند نفر متبحر در این حوزه مشورت کرده‌ا یم که در قالب مشاوره کمک خواهند کرد. دو فیلمنامه را بررسی کرده‌ایم و امیدوارم خیلی زود وارد فضای تولید شویم.

اکبرشاهی بیان کرد: لازم است توجه جدی به بهسازی پردیس راگا و تماشا داشته باشیم. به عنوان یک مجموعه دولتی باید بگویم به درآمدزایی هم فکر می‌کنیم.

نویسنده : یداللهی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.