۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22187
  پرینتخانه » ادبیات و کتاب, دیگر رسانه ها تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2023 - 11:00 |

وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید شفیعی کدکنی

وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید شفیعی کدکنی به گزارش مشهدنیوز، مجموعه شعر «نامه‌ای به آسمان» محمدرضا شفیعی کدکنی هنوز موفق به دریافت مجوز نشر نشده است. مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد می‌گوید جلسه هیأت نظارت برای بررسی این کتاب برگزار می‌شود. محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ […]

وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید شفیعی کدکنی

وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید شفیعی کدکنی

به گزارش مشهدنیوز، مجموعه شعر «نامه‌ای به آسمان» محمدرضا شفیعی کدکنی هنوز موفق به دریافت مجوز نشر نشده است. مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد می‌گوید جلسه هیأت نظارت برای بررسی این کتاب برگزار می‌شود.

محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید محمدرضا شفیعی کدکنی _ شاعر، نویسنده و استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: نکته‌ای راجع‌به کتاب نداریم؛ منتها کتاب دارد خوانده می‌شود. به چند نفر از اهالی شعر نیز کتاب را داده‌ایم تا بخوانند و نظرشان را بگویند. ان‌شاءالله درباره کتاب تصمیم‌گیری شود. به صورت کلی کتاب در فرایند صدور مجوز است.

او درباره تأخیر در بررسی این کتاب نیز خاطرنشان کرد: ما تغییراتی در گروه شعر داشتیم و به همین دلیل فرایند صدور مجوز زمان‌بر شده است. فردا (سه‌شنبه، ۲۸ آذر) درباره این کتاب در جلسه شورای نظارت بر کتاب بزرگسالان تصمیم‌گیری می‌شود؛ برای این‌که شأن استاد شفیعی حفظ شود، هفته گذشته کتاب برای اعضای هیأت نظارت ارسال شده و آن‌ها دارند کتاب را بررسی می‌کنند تا فردا درباره کتاب جمع‌بندی شود. درباره کتاب‌های ویژه نظر هیأت نظارت را اخذ می‌کنیم تا کار اتقان بیشتری داشته باشد.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سالانه ۱۲۰ هزار عنوان کتاب به اداره کتاب می‌آید، به خاطر همین سعی کردیم به فرایند صدور مجوز سرعت‌بخشی کنیم اما رسیدن به یک توازن، زمان‌بر  خواهد بود. در سه ماه حضورم در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی،  با افزودن کارشناسان متبحر سعی کردیم کار صدور مجوز را سرعت ببخشیم.

«زمزمه‌ها»، «شبخوانی»، «از زبان برگ»، «در کوچه‌باغ‌های نشابور»، «بوی جوی مولیان»، «از بودن و سرودن»، « مثل درخت در شب باران»، «هزارهٔ دوم آهوی کوهی» و «طفلی به نام شادی» دیگر مجموعه شعرهای شفیعی کدکنی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.