۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 2 May , 2024
شناسه خبر : 6269
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2019 - 16:26 |

پانزدهمین کنفرانس “گفت‌وگوی منامه” در بحرین/الوفاق: نشست منامه پروپاگاندای بی‌ارزش نظام است

پانزدهمین کنفرانس “گفت‌وگوی منامه” در بحرین/الوفاق: نشست منامه پروپاگاندای بی‌ارزش نظام است پانزدهمین دور از نشست “گفت‌وگوی منامه” جمعه شب با محوریت ثبات در خاورمیانه، امنیت دریانوردی و ائتلاف‌های جدید و با مشارکت مقامات برخی از کشورها در بحرین آغاز شد. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق جدول کاری نخستین روز این کنفرانس، […]

پانزدهمین کنفرانس “گفت‌وگوی منامه” در بحرین/الوفاق: نشست منامه پروپاگاندای بی‌ارزش نظام است

پانزدهمین کنفرانس “گفت‌وگوی منامه” در بحرین/الوفاق: نشست منامه پروپاگاندای بی‌ارزش نظام است

پانزدهمین دور از نشست “گفت‌وگوی منامه” جمعه شب با محوریت ثبات در خاورمیانه، امنیت دریانوردی و ائتلاف‌های جدید و با مشارکت مقامات برخی از کشورها در بحرین آغاز شد.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق جدول کاری نخستین روز این کنفرانس، جلسه افتتاحیه آن به صورت تلویزیونی بود و در جریان این نشست جغرافیای اقتصادی جدید در خاورمیانه بررسی خواهد شد.

در جلسه افتتاحیه تعدادی از مقامات از جمله سلمان بن خلیفه، وزیر دارایی بحرین و تاداشی مایدا، رئیس بانک همکاری‌ بین‌المللی ژاپن حضور داشتند.

طبق بیانیه کنفرانس گفت‌وگوی منامه که سه روزه خواهد بود، این کنفرانس همزمان با تحولات جدید خاورمیانه برگزار می‌شود و در آن مسائلی از جمله امنیت دریانوردی، راه‌های مدیریت و حل بحران‌های منطقه و تاثیر ابرقدرت‌ها و ائتلاف‌های جدید بر تحقق ثبات در کشورهای منطقه بررسی می‌شود.

همچنین از برجسته‌ترین مقامات شرکت‌کننده در جلسات آتی این کنفرانس، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن، سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه خواهند بود.

اواسط ماه سپتامبر ریاض اعلام کرد، توانسته آتش‌سوزی‌ها در تاسیسات نفتی “بقیق” و “خریص” وابسته به شرکت نفتی آرامکو در پی حملات پهپادی انصارالله را مهار کند. به دنبال این حمله، واشنگتن  ۱۰۰۰ سرباز خود را در عربستان مستقر کرد و گزارش‌های غربی و عربی نیز از رویکرد عربستان برای تقویت و توسعه دفاع نظامی خود خبر دادند.

واکنش الوفاق

همچنین جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای به کنفرانس گفت‌وگوی منامه که توسط موسسه موسوم به “صلح بین‌الملل” در بحرین برگزار می‌شود، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است، این کنفرانس با نظارت رژیم بحرین در حقیقت نوعی”تبلیغات بی‌ارزش رسانه‌ای” است و هدف از برگزاری آن تبیلغ رژیم بحرین به عنوان نظامی با ثبات است که به مسائلی چون گفت‌وگو و امنیت منطقه‌ای و جهانی اهمیت می‌دهد در حالی که ضرب‌المثل “کسی که چیزی ندارد نمی‌تواند چیزی ببخشد”، مصداق دقیق رژیم بحرین است، چرا که رژیم بحرین گفت‌وگو با مردم خود را رد می‌کند و در قاموسش چیزی به عنوان گفت‌وگو یا رایزنی یا تفاهم وجود ندارد و تنها زبان خشم، سرکوب‌گری و ایجاد وحشت در بین ملت خود را می‌شناسد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.