۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21484
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, بین الملل, تیتر یک, حقوقی و قضایی, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, رهبری, سلامت, سیاست خارجی, سیاسی, شهری, علم و فناوری, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 19 جولای 2023 - 14:23 |

پرده خانه خدا تعویض شد

پرده کعبه که در ایام حج و در روز عرفه تعویض و خانه خدا هم لباس احرام بر تن می‌کند، در اولین شب محرم سال ۱۴۴۵ قمری تعویض شد.
پرده خانه خدا تعویض شد

مراسم تعویض پرده کعبه بعد از نماز مغرب و عشا روز سه شنبه (۲۷ تیر) در مسجدالحرام آغاز شد و تا صبح روز چهارشنبه (۲۸ تیر) ادامه داشت.در مراسم تعویض پرده خانه خدا تعدادی زیادی از زائران کشورهای مختلف از جمله زائران ایرانی حضور داشتند و در حال طواف کعبه بودند.
مسئولان سعودی برای فراهم کردن مقدمات تعویض پرده کعبه حدود چهار ساعت درهای ورودی مسجدالحرام را با ماموران پرتعداد بستند و اجازه ورود زائران به محوطه مسجد را ندادند و تنها حجاجی که از قبل حضور داشتند، توانستند تعویض پرده را ببینند.این تعویض توسط گروه‌های مختلف در ساعات طولانی انجام می‌شود و طی آن ابتدا پرده‌ای به رنگ سیاه با نوارهای طلایی منقش به آیات کلام الله مجید از پشت بام بر روی کعبه انداخته می‌شود و پس از آن عملیات دوخت و محکم‌سازی آن روی خانه خدا صورت می‌گیرد.سعودی‌ها پس از تعویض پرده کعبه، بخشی از پرده قبلی را به عنوان هدیه به مسوولان کشورهای مختلف می‌دهند و بخشی را در موزه پرده کعبه می‌گذارند.
در حج امسال بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف حضور داشتند. ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی نیز در حج تمتع امسال حضور داشتند و پس از انجام اعمال و مناسک خود طبق زمانبندی مشخص شده به کشور برگشتند. عملیات بازگشت کامل حجاج ایرانی روز دوم مرداد با انجام آخرین پرواز از مدینه به تهران پایان خواهد یافت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.