۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24545
  پرینتخانه » سیاست داخلی, تیتر یک تاریخ انتشار : 27 فوریه 2024 - 14:43 |

چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟

چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟ به گزارش مشهدنیوز،حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون رئیس قوه قضاییه و کاندیدای مجلس خبرگان در رابطه با اینکه چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟ با اشاره به دلایل مختلفی از جمله عدم صلاحیت علمی که برای رد صلاحیت کاندیداهای خبرگان مطرح می‌شود، در پاسخ به سوالی درباره‌ی ردصلاحیت روحانی به خبرآنلاین گفت: ممکن […]

چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟

چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟

به گزارش مشهدنیوز،حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون رئیس قوه قضاییه و کاندیدای مجلس خبرگان در رابطه با اینکه چرا روحانی تایید صلاحیت نشد؟ با اشاره به دلایل مختلفی از جمله عدم صلاحیت علمی که برای رد صلاحیت کاندیداهای خبرگان مطرح می‌شود، در پاسخ به سوالی درباره‌ی ردصلاحیت روحانی به خبرآنلاین گفت: ممکن است افرادی به دلایل بعضی عمل‌کردهایشان مورد انتقاد قرار گرفته باشند و همین انتقادات سبب شود در نظر فقهای محترم شورای نگهبان در صلاحیت آن افراد خدشه وارد شود و این هم یکی از عواملی است که ممکن است باعث حذف برخی افراد شود، به عنوان مثال ممکن است عوامل سیاسی، اجرایی یا مسئله التزام به اسلام و ولایت فقیه و یا چیزهای دیگری از این قبیل باشد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت روحانی نیز در همین ارتباط به ایلنا گفت: رد صلاحیت آقای روحانی اتفاق خیلی عجیبی است، در مجلس خبرگانی که از حالا معلوم است اکثریت آنها یک تفکر را دارند، سه تا چهار تفکر غیر از خودشان را هم نپذیرفتند. قطعا روحانی را به خاطر صلاحیت علمی و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و بیان حرف‌ و خواست مردم رد کردند.

محسن اسماعیلی کاندیدای جریان میانه‌روها در انتخابات خبرگان نیز در گفت‌وگویی تفصیلی با انصاف نیوز درباره‌ی رد صلاحیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری گفت: در این مورد نمی‌توان مشکل علمی یا عدم اجتهاد را مطرح کرد، چون یک یا چند دوره عضو خبرگان بودند و طبق قانون خبرگان کسانی که عضو بودند، دیگر از نظر علمی مورد ارزیابی مجدد قرار نمی‌گیرند. ای کاش امثال آقای روحانی هم در انتخابات حضور داشتند؛ حضورشان می‌توانست به پررونق‌تر شدن انتخابات کمک کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.