۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 5158
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 11 آگوست 2019 - 18:47 |

چه خبر از طرح‌های توسعه مس سونگون؟

چه خبر از طرح‌های توسعه مس سونگون؟ مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: به زودی پالایشگاه مس سونگون روی مدار توسعه خواهد آمد و کارخانه ذوب نیز در فاصله کوتاه راه‌اندازی می‌شود و ذخایر در اکتشافات نیز روز به روز بالاتر می‌رود؛ اکنون شاهد ذخیره 100 ساله ماده معدنی برای منطقه هستیم که آمار قابل […]

چه خبر از طرح‌های توسعه مس سونگون؟

چه خبر از طرح‌های توسعه مس سونگون؟

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: به زودی پالایشگاه مس سونگون روی مدار توسعه خواهد آمد و کارخانه ذوب نیز در فاصله کوتاه راه‌اندازی می‌شود و ذخایر در اکتشافات نیز روز به روز بالاتر می‌رود؛ اکنون شاهد ذخیره 100 ساله ماده معدنی برای منطقه هستیم که آمار قابل توجهی است.

به گزارش مشهدنیوز، اردشیر سعد محمدی در همایش استرداد ماشین‌آلات و تجهیزات طرح‌های توسعه مس سونگون، بیان کرد: شرکت مس در راستای تعهداتی که بر دوش من گذاشته است، امروز مسیر جدیدی را در فاز سه مجتمع مس سونگون ورزقان ایجاد کردیم که ظرفیت آن بیش  از ۱۰۰ هزار تن است.

وی افزود: جلوی حاضرین من این تعهد اخلاقی را می‌دهم که انجام این پروژه را جزو وظیفه خود دانسته و قول می‌دهم تا این پروژه‌ را هر چه سریع‌تر به اجرا در بیاوریم؛ چرا که عصر مس در اتحادیه اروپا جزو ۲۰ عنصری است که سرمایه‌گذاری آن برای ۱۰ سال آینده تدوین شده است و  2.5 میلیون تن به تقاضا جهانی مس در دنیا اضافه می‌شود؛ از این‌رو یک فرصت کوتاهی داریم تا از آن استفاده کرده و قسمتی از بازار جهانی را از آنِ خود کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرد: قطعاً  با کمک متخصصان و با برنامه علمی و با سرعت و دقیق این اتفاق را رقم خواهیم زد؛ به طوری که فاز سه حداقل ۱۳۰ میلیون دلار درآمد در سال ایجاد می‌کند و تأثیر آن را مردم لمس می کنند.

لغو طرح‌های توسعه مس سونگون حاصل تفکر بسته و انقباضی مسئولان وقت بود

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو طرح‌های توسعه مس سونگون حاصل تفکر بسته و انقباضی مسئولان وقت بود و سه سال زمان برد تا این تفکرات شکسته شده و به اشتباهات خود پی ببرند.

به گزارش مشهدنیوز، رضا علیزاده نیز در این همایش، اظهار کرد: طرح‌های توسعه مس سونگون در سال 91 ، با۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با برآورد یک میلیارد دلاری در حال اجرا بود، ولی این پروژه در سال ۹۲ با تغییرات مدیریتی و تغییر تفکرات به دلایلی مختلف و واهی لغو شد.

وی ادامه داد: متأسفانه مجموعه مدیریت شرکت مس با این بهانه که روش مورد استفاده در ذوب مناسب محیط‌ زیست منطقه نیست، پروژه را برای تغییر روش تعطیل کرده و ماشین‌آلات را به کرمان منتقل کردند. مسئولین وقت نیز این توجیهات بی‌پایه و اساس را قبول کرده و حتی تشکر کردند.

علیزاده گفت: برای بازگرداندن این ماشین‌آلات و طرح‌ها سه سال زمان از دست دادیم و این عمل با پشتیبانی کلیه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد تا مسئولین مربوطه را قانع کنیم که کار آن‌ها اشتباه بوده است.

وی افزود: طرح‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات طرح‌های توسعه مس سونگون آبرو و حیثیت مردم منطقه هستند که به‌ ناحق به دیگر مناطق منتقل‌ شده بودند و هم‌اکنون بعد از چندین سال دوباره برگشت داده ‌شدند تا به همگان نشان دهیم مردم ما از حقوق قانونی خود کوتاه نمی‌آیند و کسانی که این طرح‌ها را متوقف کرده بودند به اشتباهات خود اعتراف کردند .

نماینده مردم ورزقان اظهار کرد: طرح توسعه زنجیره‌ای از کارخانجات شامل کنسانتره، پالایشگاه، اسید، تولید کود شیمیایی و صنایع پایین‌ دستی هستند که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن نیاز است.

وی در خطاب به مدیران مس تأکید کرد: جهت رونق عدالت بین کارکنان، رتبه‌بندی، طبقه‌بندی و عدم تبعیض در واحدهای کاری توجه داشته باشید؛ چرا که نیروی انسانی سرمایه‌های اصلی هستند و برخی را به رعایت اخلاق توصیه می‌کنم. معتقدم ایجاد هزاران کارخانه و واحد تولیدی بدون اخلاق و تقوای الهی، هیچ ارزشی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.