Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 7129
  پرینتخانه » حوادث، انتظامی تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2019 - 20:38 |

کشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین/ مقصد مواد اروپا بود

کشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین/ مقصد مواد اروپا بود دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روز افزون در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به […]

کشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین/ مقصد مواد اروپا بود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روز افزون در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشکل است.

به گزارش مشهدنیوز، اسکندر مومنی در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بیان کرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه اصلی از سیاست‌های جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی، تعهدات بین المللی و قوانین داخلی آنها را پیگیری می‌کند که یکی از آنها مقابله با عرضه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با همه توان در خصوص مقابله با عرضه و توزیع و ترانزیت مواد مخدز اقدام می‌کند، هیچ تفاوتی ندارد که این مواد در داخل کشور توزیع شود یا به کشورهای اروپایی ترانزیت شود.

مومنی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شد و حدود ۴۰ تن از آنها هرویین و مورفین بود که مقصد عمده آن کشورهای اروپایی بود. مواد مخدر دشمن انسانیت و بشریت است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: حوزه بعدی درمان است. معتقدیم آنهایی که گرفتار شدند باید درمان شوند تا بتوانند به چرخه زندگی بازگردند. در حال حاضر بیش از ۹ هزار مرکز درمانی و کاهش آسیب در کشور در حال فعالیت است که در ابعاد مختلف و بدون هیچ تبعیضی به متقاضیان کمک می‌کند.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: در آخرین جلسه ستاد طرح یاریگیران به تصویب رسید. این طرح ناظر بر این است که همه جامعه، نهادها، دولت و مردم کمک کنند در گام اول یاری دهند به افرادی که دچار اعتیاد شدند تا تحت درمان قرار گیرند و به چرخه زندگی برگردند، همچنین از آنهایی که در معرض آسیب هستند با اقدامات پیشگیرانه تلاش کنیم که به اعتیاد دچار نشوند.

سردار مومنی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به اقدامات متوازن خود در حوزه درمان، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روز افزون در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده که ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشکل است.

به گزارش مشهدنیوز، رحیمی، رییس مرکز ملی مطالعات اعتیاد نیز در این برنامه بیان کرد: این مرکز دو رسالت اصلی دارد، اولین مسئولیت کاهش بار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در کشور از طریق تولید علم و توزیع آن در سطح کشور و دومین رسالت کمک به افزایش دانش اعتیاد و کمک به پیشبرد آن در سطح جهان است.

وی بیان کرد: مرکز ملی مطالعات اعتیاد در سال ۸۰ در جلسه اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس جمهور به تصویب رسید و مصوبه شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها را با عنوان مرکز ملی دریافت کرد و در سال ۸۳ افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مرکز دو رسالت اصلی دارد، گفت: اولین مسئولیت، کاهش بار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در کشور از طریق تولید علم و توزیع آن در سطح کشور و دومین رسالت کمک به افزایش دانش اعتیاد و کمک به پیشبرد آن در سطح جهان است.

رحیمی ادامه داد: همچنین چند وظیفه دیگر در حال انجام است که شامل تولید راهنماها و خدمات مبتنی بر شواهد، مشاوره به سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور و آموزشهای تخصصی افزایش ظرفیت در سطح کشور و منطقه، ارائه خدمات درمان اعتیاد و ارائه خدمات آزمایشگاهی در رابطه با اعتیاد است.

رییس مرکز ملی مطالعات اعتیاد تاکید کرد: همچنین کلینیک‌ها و آزمایشگاه مختلف و برنامه آموزشی قوی داریم، بخش بین المللی نیز فعالیت چشمگیری دارد.

وی در بخش دیگری گفت: این مرکز بیش از ۲۰۰۰ مورد ثبت شده معتادان را به صورت محرمانه دارد.

رحیمی تاکید کرد: همچنین این مرکز به بیش از ۱۶۰۰ نفر آموزش تخصصی ارائه کرده است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.