Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 7610
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2020 - 16:22 |
در پی لغو رزمایش با مراکش

۲۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام شدند

در پی لغو رزمایش با مراکش ۲۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام شدند روز شنبه ۲۲۰۰ نیرو از تفنگداران دریایی آمریکا با ناو “یواس اس بتان” عازم خاورمیانه شدند. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از سایت “میلیتری” که به امور نظامی آمریکا می‌پردازد، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود، گفت، مسیر […]

۲۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به خاورمیانه اعزام شدند

روز شنبه ۲۲۰۰ نیرو از تفنگداران دریایی آمریکا با ناو “یواس اس بتان” عازم خاورمیانه شدند.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از سایت “میلیتری” که به امور نظامی آمریکا می‌پردازد، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود، گفت، مسیر ناو مذکور تغییر کرده و مشارکت تفنگداران دریایی آمریکا در مانور نظامی در مراکش لغو شده و این نیروها در پی تنش به وجود آمده با ایران عازم خاورمیانه شده‌اند.

وی افزود: این ناوچه ۲۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا را با خود حمل می‌کند، آنها قرار بود با ارتش مراکش تحت عنوان “شیر آفریقا” آموزش نظامی برگزار کنند.

قرار است این تفنگداران دریایی آمریکا به سربازانی از لشگر ۸۲ نیروهای هوابرد از فورت پراگ در کارولینای شمالی در عراق ملحق شوند.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد، ۳۰۰۰ نیروی ذخیره را به منظور تقویت حضور نظامی خود در منطقه در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله‌ای هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به خاورمیانه می‌فرستد.

لازم به ذکر است آمریکا اخیرا نیز ۷۰۰ سرباز را در پی حمله به سفارت آمریکا در بغداد در کویت مستقر کرد.

در این رابطه القدس العربی چاپ لندن نیز نوشت: نسخه هفدهم رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و مراکش موسوم به “شیر آفریقا” که قرار بود روز چهارشنبه جاری برگزار شود به دلیل تنش در خاورمیانه در پی ترور سردار قاسم سلیمانی لغو شد.

در حساب کاربری رسمی ارتش مراکش در فیسبوک آمده است: به دلیل وضعیت خاورمیانه رزمایش‌های نظامی که قرار بود بین ناوگان آبی خاکی بتان و نیروی دریایی مراکش برگزار شود لغو و به تاریخی دیگر موکول شد.

این منبع افزود: ناوگان مسیر خود را به سمت خاورمیانه و در حمایت ناوهواپیمابر “هری ترومن” تغییر داد.

این منبع تاریخ جدید برگزاری این رزمایش‌های مشترک را اعلام نکرد؛ رزمایش‌هایی که معمولا هر سال در همین تاریخ‌ها و در همان منطقه جنوب مراکش برگزار می‌شوند.

شایان ذکر است قبل از لغو رزمایش‌ها تنها کشتی که به بندر اغادیر مراکش وارد شد کشتی آبی خاکی “یو إس إس نیویورک” بود.

رزمایش‌های مذکور شامل مجموعه‌ای از آموزش‌های متعدد تخصصی شامل کارگاه‌های “ایجاد قابلیت‌های اطلاعاتی”، عملیات نظامی دریایی، هوایی و زمینی و نیز آموزش‌های کمک‌های انسانی است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.