۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22169
  پرینتخانه » بین الملل, تیتر یک تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2023 - 11:04 |
تلفات اشغالگران در ادامه درگیری با مقاومت

۷۱ درصد ساکنان غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند

تلفات اشغالگران در ادامه درگیری با مقاومت ۷۱ درصد ساکنان غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند رژیم اشغالگر برای هفتاد و چهارمین روز به تجاوزات خود در تمام نقاط نوار غزه ادامه می‌دهد درحالیکه تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر شهید و بیش از ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند. این […]

۷۱ درصد ساکنان غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند

تلفات اشغالگران در ادامه درگیری با مقاومت

۷۱ درصد ساکنان غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند

رژیم اشغالگر برای هفتاد و چهارمین روز به تجاوزات خود در تمام نقاط نوار غزه ادامه می‌دهد درحالیکه تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر شهید و بیش از ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند. این در حالی است که درگیری‌های مقاومت با اشغالگران در چند محور ادامه دارد.

به گزارش مشهدنیوز، گروه‌های مقاومت فلسطین به مقابله با نیروهای اشغالگر که در تلاش برای نفوذ در بیش از یک محور هستند، ادامه داده و همچنین در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان، شهرک‌ها و اماکن نظامی اشغالگران را با رگبار موشکی هدف قرار می‌دهند.

در این راستا رسانه‌های فلسطینی حملات توپخانه‌ای و درگیری‌های شدید در چندین منطقه در جبالیا را گزارش دادند، خبرنگار الجزیره نیز از درگیری شدید بین مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه تل الزعتر در جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

حملات توپخانه‌ای و هوایی و نیز درگیری در مناطق شمالی و شرقی خان یونس ادامه دارند. توپخانه اشغالگران خانه‌های غیرنظامیان را در نزدیکی محل استقرار خودروهای نظامی در مرکز خان یونس در جنوب غزه هدف قرار داد.

گردان‌های شهید عزالدین قسام – شاخه نظامی جنبش حماس، صحنه‌ای از هدف قرار دادن یک جیپ هامر رژیم صهیونیستی با موشک ضد تانک کورنت در شمال شرق بیت لاهیا را منتشر کرد. گردان‌های القسام روز دوشنبه اعلام کرد که یک کامیون حامل تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر را در بیت لاهیا با گلوله TBG هدف قرار داده و سپس با آنها درگیر شده و تعدادی کشته و زخمی در میان آنها به جا گذاشته‌است.

همچنین رزمندگان مقاومت یک تانک «مرکاوا»ی رژیم صهیونیستی را با گلوله «تاندم» در شرق بیت لاهیا منهدم کردند. رزمندگان مقاومت در ادامه بمب ضدنفر «رعدیه» را در میان نیروهای پیاده صهیونیست که در داخل ساختمانی در بیت لاهیا تجمع کرده بودند، منفجر کردند و سپس با گلوله «TBG» آنها را هدف قرار دادند.

مقاومت تاکید کرد که پس از هدف قرار دادن نیروی پیاده دشمن، از نقطه صفر با آنها درگیر شد و آنها را نابود کرد.

مقاومت یک نفربر صهیونیست و یک دستگاه بلدوزر نظامی D۹ را با دو گلوله یاسین ۱۰۵ در بیت لاهیا منهدم کرد که پس از انهدام آنها، نیروهای مقاومت تعدادی بمب را در میان سربازان اشغالگر که قصد نجات مجروحان را داشتند، منفجر کردند.

القسام همچنین یک جیپ نظامی اسرائیلی را با موشک ضدتانک در اطراف منطقه ابرج النداء در شمال نوار غزه هدف قرار داد که مستقیما به آن اصابت کرد.

همچنین گردان‌های القسام اعلام کرد که یک تانک «مرکاوا» را با یک گلوله یاسین ۱۰۵ در خان یونس هدف قرار دادند. رزمندگان القسام همچنین توانستند کامیونی حامل نظامیان صهیونیست را با گلوله در شرق شهر مذکور هدف قرار دهند.

رزمندگان مقاومت در ادامه نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به شمال شهر خان یونس را با خمپاره هدف قرار دادند. القسام همچنین نیروهای اشغالگر را که در داخل ساختمانی در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه مستقر شده بودند با گلوله TBG و RPG هدف قرار داد و رزمندگان مقاومت با این نیروها درگیر شدند و در میان آنها کشته و زخمی برجای گذاشتند.

شهادت یک خبرنگار دیگر در جنایت رفح

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به منازل به ویژه در رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد که منجر به شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

اسماعیل ابوعمر، روزنامه نگار به الجزیره گزارش داد که در حملات اشغالگران که چندین خانه را در رفح هدف قرار دادند، دست کم ۲۹ فلسطینی به شهادت رسیدند. خبرنگار الجزیره پیشتر گفته بود: در بمباران رژیم صهیونیستی در رفح تعدادی فلسطینی از جمله عادل زعرب روزنامه نگار شهید شدند.

بنابراین، تعداد شهدای روزنامه نگار در نوار غزه به ۹۷ تن رسید، زیرا اشغالگران به عمد آنها را در تجاوزات خود به عنوان بخشی از سیاست محو حقایق و ترور روایت فلسطینی هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که تعدادی دیگر نیز در حملات اشغالگران به مناطق مختلف در رفح زخمی شدند.  همچنین بامداد سه‌شنبه پنج نفر در اردوگاه نصیرات و چهار نفر در دیرالبلح در مرکز نوار غزه بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

نیروهای صهیونیست همچنین جنوب دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند و توپخانه‌های اشغالگران نیز بر فراز محله الشیخ رضوان در شهر غزه منور شلیک کردند.

همچنین بر اثر بمباران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه، دو فلسطینی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

بهداشت جهانی: توانایی کار بیمارستان ناصر به شدت کاهش یافته‌است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: توانایی بیمارستان ناصر در جنوب غزه برای کار به شدت کاهش یافته و کارکنان آن با آسیب مواجه هستند.

این سازمان افزود: «بیش از ۱۰۰۰ بیمار و ۴۰۰۰ آواره در بیمارستان ناصر وجود دارند و ما همچنان خواستار آتش‌بس فوری هستیم. غیرنظامیان در غزه به صلح نیاز دارند.»

۷۱ درصد از جمعیت غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند

مطالعه‌ای توسط دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه انجام شده که نشان می‌دهد: ۷۱ درصد از جمعیت غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند. همچنین ۹۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از مصرف ناکافی غذا رنج می‌برند.

طبق این مطالعه، ۶۴ درصد برای رفع گرسنگی علف، میوه، غذای نارس و اقلام تاریخ مصرف گذشته می‌خورند.

همچنین ۶۶ درصد از نمونه مورد مطالعه در ماه جاری از موارد بیماری‌های روده‌ای، اسهال و بثورات پوستی رنج می‌بردند یا دچار آن شده‌اند.

افزایش تلفات اشغالگران

ارتش رژیم صهیونیستی امروز به کشته شدن یک افسر و یک سرباز یگان یاهلوم در نبردهای نوار غزه اعتراف کرد.

سخنگوی ارتش اشغالگر اجازه انتشار اسامی دو سرباز ذخیره را صادر کرد که در نبردهای شمال نوار غزه کشته شدند: سرگرد ذخیره دانیل یاکوف بن هاروش (۳۱ ساله) از آلون و ستوان ذخیره روتم یوسف لوی (۲۴ ساله) از اورانیت کشته و دو سرباز از گردان ۱۳ تیپ گولانی در جنوب نوار غزه نیز به شدت مجروح شدند.

دوشنبه ارتش اشغالگر از کشته شدن پنج سرباز خود در نبردهای نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، چهار تن از نیروهای زبده از جمله ۹ افسر و سرباز صهیونیست کشته شده‌اند.

طبق این آمار، تلفات اعلام شده ارتش اشغالگر از آغاز تجاوز نظامی به نوار غزه در هفت اکتبر به ۴۶۳ افسر و سرباز می‌رسد که شامل ۱۳۱ کشته از آغاز تهاجم زمینی به غزه می‌شود.

منابع عبری: حمله شدید علیه غزه اواسط ماه آینده با توافق با ایالات متحده متوقف می‌شود

روزنامه عبری هاآرتص نوشت، این امکان وجود دارد که حضور پررنگ مقامات ارشد آمریکایی در منطقه که از پنجشنبه گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند، در مورد ادامه جنگ در نوار غزه شفافیت بیشتری ارائه کند. اگرچه هر دو طرف از ارائه جزئیات خودداری می‌کنند، اما واضح است که تاریخی برای مرحله انتقالی درگیری تعیین شده‌است.

به گزارش هاآرتص، طبق توافق با آمریکا، ارتش اشغالگر قرار است حملات فشرده را در اواسط ماه آینده میلادی کاهش دهد و به مرحله‌ای برود که بر عملیات دقیق جراحی علیه حماس و تونل‌ها در نوار غزه متمرکز شود.

به تعویق انداختن رأی گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد غزه

شورای امنیت سازمان ملل یک بار دیگر رأی گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را به صبح روز سه شنبه به وقت نیویورک به تعویق انداخت تا رایزنی‌های بیشتر در مورد آن انجام شود.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.