۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 20 April , 2024
شناسه خبر : 10746
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2020 - 22:17 |
استاندار تهران:

در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

استاندار تهران: در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم استاندار تهران ضمن اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های بهداشتی تهران گفت: ما در همراه‌سازی و اقناع مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم. به گزارش مشهدنیوز/  انوشیروان محسنی بندپی، در نشست گفت وگو محور کووید۱۹ که در حاشیه همایش تازه‌های علوم بهداشتی کشور برگزار شد، افزود: ما هر […]

در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

استاندار تهران:

در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

استاندار تهران ضمن اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های بهداشتی تهران گفت: ما در همراه‌سازی و اقناع مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم.

به گزارش مشهدنیوز/  انوشیروان محسنی بندپی، در نشست گفت وگو محور کووید۱۹ که در حاشیه همایش تازه‌های علوم بهداشتی کشور برگزار شد، افزود: ما هر زمانی و در هر موضوعی که توانستیم مشارکت مردم را جلب کنیم، توفیق داشتیم. مثلا در فروردین در تهران زیر ۱۰ نفر و در کشور زیر ۳۰ نفر مرگ روزانه داشتیم. ولی یک‌دفعه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد، کجای این فاصله‌گذاری هوشمند است؟ در اپیدمی باید پروتکل‌ها سخت‌گیرانه باشد، نظارت‌ها شدید باشد،اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنیم، ضعف عمده ما این بود که به متخصصان و نیروهای بهداشتی میدان ندادیم.

وی با اشاره به جمعیت بالا و پیچیدگی های مدیریت بحران در استان تهران، گفت: در استان تهران ۴۹۶ هزار نفر کارمند دستگاه اجرایی و ۲۰۰ هزار نفر کارمندملی وجود دارد.

به گفته وی، امکانات بهداشتی درمانی استان تهران مثل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت درمانی شهری از میانگین کشوری پایین‌تر است  در کشور به صورت میانگین در ازای هر ۱۱۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد اما در تهران در ازای هر ۳۳۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد.

استاندار تهران در باره لزوم الکترونیکی بودن خدمات دستگاه‌های اجرایی و لزوم سرعت بخشیدن به این فرآیند گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف‌اند که نسبت به الکترونیکی کردن و برخط کردن خدماتشان اقدام کنند و در این راستا دستگاه‌هایی که در این زمینه اعلام آمادگی کردند مورد حمایت مالی هم قرار می گیرند چرا که الکترونیکی شدن شفافیت می‌آورد و به کارها سرعت می‌دهد.

محسنی بندپی به عدم تاثیر ۵۰ درصدی کردن ظرفیت دستگاه‌های دولتی در حجم ترددهای مترو و اتوبوس اشاره کرد و گفت: این موضوع در فاصله‌گذاری اجتماعی داخل دستگاه‌های اجرایی، موثر بوده ولی در کاهش حمل و نقل تاثیری نداشته است.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میر در تهران اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت در اپیدمی‌ها چهار پیشنهاد می‌کند: تست، تست، تست و تست. ما تا دیروز ۲۵ هزار تست در کشور داشتیم. دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهوری داشت که ظرفیت تست را حداقل در تهران دو برابر کنید و الان ۴۰ هزار تا شده است. البته بین انجام تست و گرفتن نتیجه ۴۸ ساعت فاصله است. در این مدت افراد خود را قرنطینه نمی‌کنند و در جامعه تردد دارند و باعث می‌شوند افراد بیشتری مبتلا شوند. این مسئله می‌تواند باعث افزایش آمار مرگ و میر شود.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.