۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24578
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, مجلس تاریخ انتشار : 27 فوریه 2024 - 23:57 |
نامزدهای حوزه مسیحیان ارامنه

آیا تعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟

آیا تعداد ۵ کرسی برای اقلیت‌های مذهبی (۲ کرسی برای مسیحیان ارامنه) در مجلس کافی است؟ اظهار کرد: بر اساس جمعیت و طبق قانون اساسی کافی است اما این را هم باید در نظر گرفت که برای یک طرح، ۱۵ نماینده باید آن را امضا کنند که اگر از این وجه نگاه کنیم کافی نیست.
آیا تعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟

آیاتعداد نمایندگان اقلیت در مجلس کافی است؟

دو نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مسیحیان ارامنه (تهران و شمال کشور) نظرات خود را در یک مناظره تلویزیونی مطرح کردند.

download 1

به گزارش مشهدنیوز، سوان سُهرایی و ژوزف امیریان نامزدهای حوزه مسیحیان ارامنه (تهران و شمال کشور) برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ در یک مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

در این مناظره سوان سُهرایی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد ۵ کرسی برای اقلیت‌های مذهبی (۲ کرسی برای مسیحیان ارامنه) در مجلس کافی است؟ اظهار کرد: بر اساس جمعیت و طبق قانون اساسی کافی است اما این را هم باید در نظر گرفت که برای یک طرح، ۱۵ نماینده باید آن را امضا کنند که اگر از این وجه نگاه کنیم کافی نیست.

 

سُهرایی اضافه کرد: البته راهکارهایی وجود دارد که اگر این ۵ نماینده اقلیت آن را طی کنند می‌توانند با همکاری سایر نمایندگان طرح‌های خود را به صحن مجلس بیاورند. این منوط به توانمندی نماینده اقلیت است که بتواند با ارتباطات با سایر نمایندگان و جناح‌های مجلس بتواند خواسته‌ها و مطالبات آحاد جامعه خود و سیاست‌های کلی کشور را به صحن مجلس ببرد.

 

ژوزف امیریان هم در این مناظره در پاسخ به همین پرسش بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند یک نفر در کنار ۲۸۹ نماینده دیگر چه تاثیری دارد؟ من می‌گویم قطعا تاثیر دارد. ما نمایندگان ارمنی در مجلس را یکی از ۲۹۰ نماینده می‌دانیم. اما ویژگی مهمی این ۵ نفر اقلیت غیرمسلمان را چه در کلام و بیانشان منحصر به فرد می‌کند.

 

امیریان همچنین گفت: البته عالی می‌شود که تعداد نمایندگان اقلیت در حدی باشه که اقلا به حد نصاب ارائه یک طرح یا سوال و استیضاح از وزرا برسد ولی نماینده اقلیت باید توانمندی‌های فردی برای همسو کردن سایر همکارانش در مجلس داشته باشد. نماینده نباید فقط بنشیند و محافظه‌کارانه فقط زیر بیانیه‌ها را امضا کند بلکه باید هر روز با تعامل و مذاکره با نمایندگان، سایرین را با خود همراه کند و این امکان را هم دارد.

 

این دو کاندیدا در این مناظره به ارائه برنامه‌های خود در انتخابات پرداختند ولی هیچ کدام به دیگری نمره قبولی ندادند. در بخشی از مناظره درباره تعداد آرای سُهرایی در انتخابات گذشته مجلس و آرای امیریان در مجمع عمومی نمایندگان خلیفه‌گری ارامنه، میان سُهرایی و امیریان جدال لفظی در گرفت.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.