۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 14707
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 05 فوریه 2022 - 23:17 |

انتقاد معاون استاندار از افزایش فروشگاه های زنجیره ای در خراسان شمالی

سروش - افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره ای در خراسان شمالی به ویژه شهر بجنورد، سبب اعتراض واحدهای صنفی خرده فروش و سوپر مارکت ها شده است.
انتقاد معاون استاندار از افزایش فروشگاه های زنجیره ای در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: با روند افزایش فروشگاه‌های زنجیره ای پیش بینی می شود که واحدهای خرده فروش بیشتری تعطیل شوند و این وضعیت در حالی است که قدرت خرید مردم طی ۱۰ سال اخیر کمتر شده و شیوع ویروس کرونا نیز فشارهای زیادی را به بر صنوف وارد کرده است. به گزارش مشهد نیوز به نقل از ایرنا، محمود قنبری با بیان این که ۴۰ فروشگاه زنجیره‌ای در خراسان شمالی فعال است، تصریح کرد: قیمت و تخفیف های غیر واقعی، جانمایی نامناسب صنفی، نبود پارکینگ و هدایای غیر منطقی از جمله تخلفات این فروشگاه ها در استان است. او گفت: در کوتاه تربن زمان ممکن در نشستی با حضور دستگاه‌های متولی و مرتبط با موضوع و مدیران این فروشگاه ها در استان درباره افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره ای و مطالبات واحدهای صنفی خُرد و سوپر مارکت تصمیم گیری می شود.معاون استاندار خراسان شمالی، گفت: مجوز این همه فروشگاه زنجیره ای را چه دستگاهی می دهد و بر چه اساسی مجوز صادر می کنند؟ قنبری افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای متمرکز در تهران هستند و گردش مالی این فروشگاه ها در توسعه خراسان شمالی هیچ تاثیری ندارد و حساب این فروشگاه ها نیز در تهران است. به گفته وی، دستگاه کارت خوان سیار فروشگاه‌های زنجیره ای به حساب‌هایشان در تهران واریز می شوند و هیچ گونه مالیاتی به استان پرداخت نمی کنند بنابراین سودی که برای استان ندارند، ضررهای زیادی هم به اقتصاد استان می زنند.در خراسان شمالی ۳۶ هزار کسبه و در بجنورد ۱۶ هزار کسبه مشغول به فعالیت هستند و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف و کسب و کار از کرونا آسیب‌ دیدند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.