۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 23659
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سلامت, شهری تاریخ انتشار : 29 ژانویه 2024 - 10:26 |

بیماران تالاسمی چه خدماتی از بیمه سلامت دریافت می‌کنند؟

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ارائه خدمات در کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان به ۸۵۶ بیمار تالاسمی در خوزستان خبر داد. دکتر محمدرضا رضایی با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران تالاسمی اظهار کرد: در استان خوزستان ۸۵۶ بیمار تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و کلیه مراکز دولتی و […]

بیماران تالاسمی چه خدماتی از بیمه سلامت دریافت می‌کنند؟

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ارائه خدمات در کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان به ۸۵۶ بیمار تالاسمی در خوزستان خبر داد.

دکتر محمدرضا رضایی با اشاره به خدمات ارائه شده به بیماران تالاسمی اظهار کرد: در استان خوزستان ۸۵۶ بیمار تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و کلیه مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به این بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: ارائه خدمات به بیماران تالاسمی در کلیه مراکز دولتی دانشگاهی رایگان است و در بخش خصوصی نیز صددرصد هزینه بخش دولتی را به بیماران پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیماران تالاسمی برای دریافت خدمات خود باید ابتدا در سامانه سازمان بیمه سلامت، نشان‌دار شوند. برای نشان‌دار شدن باید با تایید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و همراه داشتن مدارک پزشکی معتبر به ادارات بیمه سلامت در خوزستان مراجعه کنند تا نشان‌دار شوند و بتوانند از خدمات استفاده کنند.

رضایی در خصوص خدمات ارائه شده به افراد مبتلا به تالاسمی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج است، بیان کرد: تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT۲، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل، جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلتر خون، تزریق دفروکسامین، یک سری از آزمایش‌های مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی (برابر فهرست ابلاغی) و هزینه آزمایش‌های مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج‌های تالاسمی مینور، خدماتی هستند که پیش از تاسیس صندوق‌ بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای این بیماران رایگان بوده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این حمایت‌ها، با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیماران تالاسمی نشان‌دار شده می‌توانند از مزایای صندوق شامل ۲۶ کد خدمت آزمایش، خدمات بستری، پرتوپزشکی، سنجش تراکم استخوان، چهار کد خدمت توانبخشی، خدمات پزشکی، خدمات روانشناسی و هشت گروه تخصصی ویزیت بهره‌مند شوند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان تالاسمی می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج استفاده کنند. به این منظور، این بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، به ادارات استانی مراجعه کنند و پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه، از مساعدت‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.