۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 25497
  پرینتخانه » تولید و تجارت, تیتر یک تاریخ انتشار : 24 مارس 2024 - 16:44 |
شوک جدید به بازار؛

تخصیص ارز به واردات خودرو به صلاح نیست

گفته‌های آقای منظور به این معناست که واردات خودرو با ارز مبادله‌ای هم منتفی خواهد بود. به این معنا باید منتظر جهش قیمت خودروی خارجی در بازار باشیم.
تخصیص ارز به واردات خودرو به صلاح نیست

شوک جدید به بازار؛

«تخصیص ارز به واردات خودرو به صلاح نیست»

در آستانه آغاز فعالیت بازارها، اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تخصیص ارز به واردات خودرو، شوک جدیدی تلفی می‌شود که به زودی آثارش را نشان خواهد داد.

به گزارش مشهدنیوز، آن‌گونه که ایسنا گزارش کرده، آقای منظور گفته است: «تخصیص ارزهای کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست.»

او گفته است: «فرض می‌کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو – سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می‌دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم در حالی‌که داخل کشور ظرفیت تولید ۱/۵ میلیون خودرو را داریم.»

این سیاست یک بام و دو هوای دولت در حالی در آغاز سال ۴۰۳ اعلام شده که برای نخستین بار در تاریخ ثبت‌شده اقتصاد ایران، دولت با واردات خودروهای کارکرده خارجی نیز موافقت کرده است!

پیش‌تر دست‌اندرکاران دولتی واردات خودرو ابراز امیدواری کرده بودند که در سال ۴۰۳، روند واردات خودروی خارجی سرعت بیشتری خواهد یافت.

گفته‌های آقای منظور به این معناست که واردات خودرو با ارز مبادله‌ای هم منتفی خواهد بود. به این معنا باید منتظر جهش قیمت خودروی خارجی در بازار باشیم.

فعالان خصوصی خودرو قبلا اعلام کرده بودند برای واردات خودرو نیاز به ارز بانک مرکزی ندارند اما وزارت صمت و مسئولان مربوطه با تخصیص ارزهای خصوصی به واردات موافقت نکرده بودند. مشخص نیست حرف‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به معنای صدور مجوز برای استفاده از ارزهای بخش خصوصی است یا کلا واردات منتفی است!

فعلا باید منتظر پایان تعطیلات و بازگشت مدیران ارشد دولت به پشت میزهای اداره کشور بود تا دید این گفته‌ها یک اظهارنظر شخصی و سلیقه‌ای است یا سیاست جدید دولت سیزدهم در زمینه واردات خودرو!

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.