Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 12022
  پرینتخانه » دولت تاریخ انتشار : 09 فوریه 2021 - 18:11 |

تعهدات ایران با بازگشت کامل آمریکا به برجام اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز (سه شنبه) در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس‌جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: هر ساعتی که ۱+۵ به تمام تعهدات برجام پایبند شوند و عمل کنند، بدانند ما در ساعت بعد به تمام تعهداتمان عمل می‌کنیم. وی افزود: […]

تعهدات ایران با بازگشت کامل آمریکا به برجام اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز (سه شنبه) در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس‌جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: هر ساعتی که ۱+۵ به تمام تعهدات برجام پایبند شوند و عمل کنند، بدانند ما در ساعت بعد به تمام تعهداتمان عمل می‌کنیم.

وی افزود: فکر نمی‌کنم جای تردیدی وجود داشته باشد که چه کسی باید در این راه آغازگر باشد، از برجام خارج نشده‌ایم که ما گام اول را برداریم، آن کشوری که به مدت سه سال از آن خارج شده و این همه بر ملت ما ظلم کرده است، هر ساعتی که تاخیر کند پای روی تعهدات بین المللی گذاشته است.

رئیس جمهور اظهار کرد: ایران ثابت کرده اگر چیزی را امضا کرد و اگر تعهدی را پذیرفت با تمام وجود پای تعهد و امضای خود می‌ماند و این یکی از افتخارات ملت ایران در این ۴۲ سال است.

روحانی افزود: ما در طول زمان و از سال ۲۰۱۵ تا امروز به همه تعهدات خودمان در زمینه توافق هسته‌ای پابرجا بوده ایم. در همه مراحل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گزارشی که از ایران داد این بود که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است؛ ما از آغاز این تعهد شاهد ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بودیم که در همه آن‌ها آژانس اعلام کرد ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است.

رئیس جمهور گفت: حتی در سال ۲۰۱۷ که دولت جدید آمریکا نغمه‌هایی را ضد توافق هسته‌ای آغاز کرد و بالاخره در سال ۲۰۱۸ هم از آن خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای را ضد ملت ایران اعمال کرد، تا یک سال صبر و به همه تعهداتمان عمل کردیم.

وی افزود: آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در همه سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ گزارشش این بود که ایران به همه تعهدات خود عمل می‌کند. بر مبنای این بود که کشور‌های ۱+۴ به ما قول داده بودند که در زمینه توافق صورت گرفته، به رغم خروج آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کنند؛ بعد از یک سال از اجرای یک جانبه تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران و عمل نکردن کشور‌های اروپایی به تعهداتشان، ما کاهش تعهدات را آغاز کردیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: نخستین کاهش تعهدات را برای مدت دو ماه در نظر گرفتیم و گفتیم اگر در این دو ماه به تعهدات خود عمل کنند ما نیز به تعهدات خود باز می‌گردیم.

| منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.