۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 12028
  پرینتخانه » تیتر یک تاریخ انتشار : 09 فوریه 2021 - 19:05 |

واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در ایران آغاز شد

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ «اسپوتنیک وی» صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با فرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی(ره) با تزریق اولین واکسن کرونا به  فرزند وزیر بهداشت، آغاز شد. طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله […]

واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در ایران آغاز شد

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ «اسپوتنیک وی» صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با فرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی(ره) با تزریق اولین واکسن کرونا به  فرزند وزیر بهداشت، آغاز شد.

طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله واکسن روسی کرونا که چند روز گذشته بخشی از آن وارد کشور شده است، با اولویت بخش‌های ICU بیمارستان‌های ریفرال امروز شروع شد.

دکتر کیانوش جهانپور – رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به ایسنا گفت: واکسیناسیون کادر ICU در ۶۳۵ بیمارستان کشور از امروز آغاز می شود و در تهران نیز امروز واکسن به ۲۵ نفر تزریق می‌شود.

پارسا نمکی – فرزند وزیر بهداشت نیز اولین نفر تزریق کننده واکسن کووید-۱۹ است.

دکتر فتاح قاضی – متخصص بیهوشی و رئیس بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دومین تزریق کننده بود.

سومین نفر نیز سارا گودرزی – پرستار بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) است.

چهارمین نفر سید جمیل حسینی – پرستار ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)است.

گفتنی است ایران سه مسیر را جهت واکسیناسیون جمعیت کشور علیه کووید-۱۹ دنبال می‌کند؛ تولید داخلی واکسن کرونا با توان دانشمندان ایرانی، تولید مشترک آن از طریق انتقال دانش فنی و همچنین واردات.

وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است که تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی کرونا که طبق گمانه‌زنی‌ها تا بهار سال آینده به سرانجام می‌رسد، واردات واکسن از منابع معتبر و ایمن در دستور کار است. این منابع نیز به گفته وزیر بهداشت عمدتا از منبع اروپایی آسترازنیکا، دو کمپانی در هند، یک کمپانی در چین و یک کمپانی در روسیه خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.