۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23393
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2024 - 20:49 |

حماس پیشنهاد توقف ۲ ماهه جنگ غزه را رد کرد

در پی گزارش‌ها درباره جزئیات پیشنهادات رژیم صهیونیستی برای تبادل جدید اسرا، عضو دفتر سیاسی حماس امروز سه شنبه اعلام کرد این جنبش با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای توقف ۲ ماهه جنگ به عنوان بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای که شامل آزادی تمام اسرای صهیونیستی در غزه می شود، مخالف است و همچنان بر […]

حماس پیشنهاد توقف ۲ ماهه جنگ غزه را رد کرد

در پی گزارش‌ها درباره جزئیات پیشنهادات رژیم صهیونیستی برای تبادل جدید اسرا، عضو دفتر سیاسی حماس امروز سه شنبه اعلام کرد این جنبش با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای توقف ۲ ماهه جنگ به عنوان بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای که شامل آزادی تمام اسرای صهیونیستی در غزه می شود، مخالف است و همچنان بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای صهیونیستی از غزه قبل از صحبت در مورد تبادل اسرا تاکید دارد.

به گزارش مشهدنیوز، «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی حماس گفت این جنبش با این پیشنهاد مخالف است زیرا توقف ۲ ماهه جنگ به این معناست که رژیم صهیونیستی به جنگ، کشتار و قتل‌عام در نوار غزه ادامه خواهد و حماس این مساله را در آتش‌ بس موقت قبلی تجربه
کرده است.

پیش از این رسانه‌های عبری شامگاه دوشنبه محتوای پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را منتشر کردند که مهم‌ترین ویژگی آن برقراری آتش‌ بس دراز مدت، عقب نشینی تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی از چندین منطقه در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم است.

تلویزیون رژیم همچنین گزارش داد: این توافق جدید برای تبادل اسرا چند مرحله‌ای است و اولین مرحله آن شامل آزادی زندانیان غیرنظامی است و در مقابل از رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بس طولانی‌مدت و عقب‌نشینی تاکتیکی و کم اهمیت نیروهای ارتش می‌شود.

به نقل از سایت خبری العربیه، حمد همچنین افزود: ما مصمم هستیم که جنگ باید یکبار برای همیشه متوقف شود و آنها (صهیونیست‌ها) دیگر به آن باز نگردند. ماموریت ما محافظت از مردم خود، توقف کشتارها و نسل کشی است.

وی این پیشنهاد رژیم صهیونیستی را دروغ و فریبی از سوی این رژیم توصیف کرد و گفت: هیچ کس نمی پذیرد که جنگ به مدت دو ماه متوقف شود و سپس اسرائیل دوباره به قتل عام بازگردد. بنابراین ما بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی اصرار داریم و سپس در مورد جزئیات تبادل اسرا صحبت خواهیم کرد.

عضو دفتر حماس تصریح کرد موضع رسمی این جنبش مخالفت با پیشنهاد توقف ۲ ماهه جنگ غزه است زیرا تنها مساله رژیم صهیونیستی اسرا است و در نتیجه پس از آزادی آنها به راحتی به جنگ ادامه خواهد داد در حالی که اولویت مقاومت فلسطین توقف کامل جنگ غزه و عقب‌نشینی نیروهای صهیونیستی است و هرگز به تل‌آویو مجال نخواهد داد که دوباره به جنگ بازگردد.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه باشند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.